• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

IMG_1447.jpeg
 
Samtliga som har en ÅF?
Förstår inte riktigt frågan.

Ditt problem blir väl mer att hitta en ÅF villig att sälja just DIG någonting kul ( Kul= RO i herrstorkek om det nu är det du vill ha) istf en redan etablerad kund.
Är det däremot en Code (förutom Starwheel) Dammodell eller ROO av tråkigare utförande som lockar är jag övertygad om att det löser samtliga ÅFs relativt snabbt.

Amsterdam har ju APhouse och tar väl knappt två timmar från Stockholm.
En dagsutflykt med förbokat möte

Tänkte mer någon AD som är mer öppen att ta emot svenska kunder.

Återigen.
Svensk kund som vill köpa vad?
Vad har du köpt för AP(s) nya (Från ÅF)innan och har du dessa kvar?
Vem är DU?
Vad tjänar en ÅF på att ta in DIG som kund (dvs leverera) istf någon som bor lokalt som vill köpa samma modell?
Som sagt, Amsterdam var snabba och tillmötesgående. Bokade kort efter mitt intressemejl in ett videmöte med trevlig säljare. Berättade lite om mig själv, vad jag är intresserad av osv. Fick efter det ett mejl med en blankett att fylla i samt vilka modeller jag spanar på för vilka jag nu står på lista. Royal Oak 37 samt Jumbo.

Ingen tidigare historik hos dem.
 
Som sagt, Amsterdam var snabba och tillmötesgående. Bokade kort efter mitt intressemejl in ett videmöte med trevlig säljare. Berättade lite om mig själv, vad jag är intresserad av osv. Fick efter det ett mejl med en blankett att fylla i samt vilka modeller jag spanar på för vilka jag nu står på lista. Royal Oak 37 samt Jumbo.

Ingen tidigare historik hos dem.
37mm i TT eller SS Grå tavla tror jag du faktiskt kan få efter 6-12mån väntan.
Jumbo skulle jag inte hoppas på som första AP om du nu inte är någon internationell kändis, även om konstigare saker faktiskt hänt.

Håll oss uppdaterade om hur det gick
 
Hur känns det eg med en så kriminell aura? Så fel att det blir kul? Verkligen en nagel i ögat på folk. Om du nu är normal som de flesta är här dvs. Jag gillar det.
Inga indikationer, jag ser så mesig ut så minimalt med kriminell aura. Blir nog som du säger, så fel att det blir kul. Men den verkar vara iögonfallande… Förra veckan fick jag kommentarer från ett gäng 20-nånting killar som satt vid bordet bredvid mig i loungen på Arlanda. Också förra veckan på en nattklubb i Köpenhamn (jag vet, inte optimalt men det blev så…) så bjöd den in till konversation med två killar från Schweiz som jobbat åt AP.

Annars lite missnöjd med tidshållningen, märker nu när jag haft den dagligen ett par veckor att den tappar nån minut eller två i veckan. Bytte urverket vid senaste service så lite irriterande, men fortfarande under servicegaranti om det är något som behövs åtgärdas.
 
Var inne på Nymans idag då jag hade beställt en 1.5 länk till min RO och såg när jag kom hem att de lyckats installera den åt fel håll… insidan av länkbiten var alltså utåt.

Tur man har en skruvmejsel som passar så man kan lösa det själv men oerhört slarvigt.
IMG_8355.jpeg
 
Var inne på Nymans idag då jag hade beställt en 1.5 länk till min RO och såg när jag kom hem att de lyckats installera den åt fel håll… insidan av länkbiten var alltså utåt.

Tur man har en skruvmejsel som passar så man kan lösa det själv men oerhört slarvigt.
IMG_8355.jpeg
Vad är det för referens du har?
 
Hej!
jag hämtade precis ut min 15300ST (se bild tagen för några veckor sedan) från Nymans Ur efter en vanlig AP-service. Det här var den andra Royal Oak jag lämnat in till dem för service under de senaste 4–5 åren. Personalen där säger att de skickar klockorna till AP i Schweiz för service. Första gången (för cirka 4 år sedan) fick jag tillbaka klockan i en AP-servicepåse tillsammans med ett trycktest, vilket redan då kändes lite tunt från AP. Den här gången levererades den helt utan något – inga servicedokument, ingen bekräftelse på att den faktiskt servats av AP. Jag fick bara ett kvitto på kortbetalningen från Nymans Ur, utan serienummer eller något bevis på att klockan verkligen har servats.

Har ni haft samma erfarenhet med Nymans? Har ni servat en AP där och märkt att ni inte fick några av de vanliga servicedokumenten? Trycktest, servicepåse osv?


IMG_7676.jpeg
 
Hej!
jag hämtade precis ut min 15300ST (se bild tagen för några veckor sedan) från Nymans Ur efter en vanlig AP-service. Det här var den andra Royal Oak jag lämnat in till dem för service under de senaste 4–5 åren. Personalen där säger att de skickar klockorna till AP i Schweiz för service. Första gången (för cirka 4 år sedan) fick jag tillbaka klockan i en AP-servicepåse tillsammans med ett trycktest, vilket redan då kändes lite tunt från AP. Den här gången levererades den helt utan något – inga servicedokument, ingen bekräftelse på att den faktiskt servats av AP. Jag fick bara ett kvitto på kortbetalningen från Nymans Ur, utan serienummer eller något bevis på att klockan verkligen har servats.

Har ni haft samma erfarenhet med Nymans? Har ni servat en AP där och märkt att ni inte fick några av de vanliga servicedokumenten? Trycktest, servicepåse osv?


IMG_7676.jpeg
Vad svarade Nymans när du frågade dem samma sak du frågar här?
 
Hej!
jag hämtade precis ut min 15300ST (se bild tagen för några veckor sedan) från Nymans Ur efter en vanlig AP-service. Det här var den andra Royal Oak jag lämnat in till dem för service under de senaste 4–5 åren. Personalen där säger att de skickar klockorna till AP i Schweiz för service. Första gången (för cirka 4 år sedan) fick jag tillbaka klockan i en AP-servicepåse tillsammans med ett trycktest, vilket redan då kändes lite tunt från AP. Den här gången levererades den helt utan något – inga servicedokument, ingen bekräftelse på att den faktiskt servats av AP. Jag fick bara ett kvitto på kortbetalningen från Nymans Ur, utan serienummer eller något bevis på att klockan verkligen har servats.

Har ni haft samma erfarenhet med Nymans? Har ni servat en AP där och märkt att ni inte fick några av de vanliga servicedokumenten? Trycktest, servicepåse osv?


IMG_7676.jpeg
Riktigt tråkigt när man betalar premium och alla handlingar genom åren tillför en hel del. Speciellt en AP. Jag undrar också vad Nymans hade för kommentar.
 
Riktigt tråkigt när man betalar premium och alla handlingar genom åren tillför en hel del. Speciellt en AP. Jag undrar också vad Nymans hade för kommentar.
Ja exakt, lite konstigt att få sån lättviktig serviceupplevelse från AP. Nymans viftade bara bort det med 'allt är digitalt nuförtiden'.
 
Precis, om allt nu är digitalt borde det vara enkelt för AP att ge ett bevis på servicen. Ingen bryr sig egentligen om billiga service pouches, men någon form av dokumentation uppskattas och förväntas alltid.
 
Tillbaka
Topp