• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Läste tidigare i tråden att ap inte är för dagligt användande utan för speciella tillfällen :) Tänkte bara då det k te är supersköra urverk då jag har barn som man leker med. Hade inte tänkte slå klockan i väggen men på många låter det som det år porslin.

Bullshit.
Kör på du!
Ja, Det är säkerligen känsligare än t.ex ett Rolex verk p.g.a mycket snävare toleranser.
Men det är knappast mormors 110 åriga fin-porslin.

Läst massa i ap tråden om hur kändliga ap är, ja är på jakt som ni kanske läst efter en panda offshore och har tanke att bära den varje dag? Är det dömt å misslyckat eller va såger ni experter ?
Stan Wawrinka spelade och vann US Open 2016 med en Offshore på handleden. Tills skillnad från Rolex-ambassadörerna som bara tar fram klockan till prisutdelningarna

Läst massa i ap tråden om hur kändliga ap är, ja är på jakt som ni kanske läst efter en panda offshore och har tanke att bära den varje dag? Är det dömt å misslyckat eller va såger ni experter ?

Sålde min roc av den orsaken. Klockan och verk klarar lek med kidsa utan problem. Men en Ap ska ha skarpa kanter och klär hairlines dåligt, men kan man leva med repor och dings är det bara och köra på.
Ett tips är att testa spännet till äldre ROO innan köp om du ser på den panda modellen - då det gamla spännet som viks framåt kan vara riktigt obehaglig på armen!

Sålde min roc av den orsaken. Klockan och verk klarar lek med kidsa utan problem. Men en Ap ska ha skarpa kanter och klär hairlines dåligt, men kan man leva med repor och dings är det bara och köra på.
Ett tips är att testa spännet till äldre ROO innan köp om du ser på den panda modellen - då det gamla spännet som viks framåt kan vara riktigt obehaglig på armen!
Får slänga ett getöga på spännet innan köp :) Tack för tipset

Dåligt med bilder på ett tag, bumpar med min CE Diver:
DSCF6102.JPG

Nja, låter inte som snäva toleranser. Verket är inte heller direkt tunt?

Försöker få fram som exempel hur tjock ett Rolex 3135 verk är men det är svårare än vad jag trodde.
Det jag fann är 6mm.
Och AP 3126 är 7,16mm (och 1mm större diameter).

Jag själv, icke utmanare, kan absolut förstå varför AP verket skulle vara känsligare med ~165 fler delar på ytterst lite mer yta.
Nu hade jag aldrig något problem med verken på någon av mina AP. Dock så var jag för skraj för att använda dom som jag använder mina andra klockor.

Notera: Jag säger inte att de är känsligare. Jag säger bara att jag kan förstå varför de är känsligare och att det inte vore en omöjlighet.

Vad hqr du fär size på din handled ? Hur stor är en ap 42mm, är den typ som en breitling chronomat 44mm typ ?
Inget illa ment, men känns som du är ute på väldigt djupt vatten. :)

Läs på, testa modellen eller motsvarande, läs på lite mer, och leta efter ett ex som du kan känna dig trygg med att köpa utan att någon ska behöva göra köpet åt dig i typ USA.

Inget illa ment, men känns som du är ute på väldigt djupt vatten. :)

Läs på, testa modellen eller motsvarande, läs på lite mer, och leta efter ett ex som du kan känna dig trygg med att köpa utan att någon ska behöva göra köpet åt dig i typ USA.
Väldigt djupt vatten men ja kan simma :)

Helt seriöst så här är det, ja har från försts suget för klockor ÄLSKSAT panda klockor och när ja för första gången såg ap pandan 2010 tror ja så blev ja blixföräldskad men har sp fruktansvärt smala handleder så ja struntade i det och köpt rolex och omega istället hela tiden, men kommit till ett vägskäl där jag inte vill ha något annat och allt bara känns blää och klockintresset håller på att dö ut för mig eller så köper jsg denna umderbart vackra klocka å lever som en hiphopare med förstor klocka på armen.

Senast ändrad:
Väldigt djupt vatten men ja kan simma :)

Helt seriöst så här är det, ja har från försts suget för klockor ÄLSKSAT panda klockor och när ja för första gången såg ap pandan 2010 tror ja så blev ja blixföräldskad men har sp fruktansvärt smala handleder så ja struntade i det och köpt rolex och omega istället hela tiden, men kommit till ett vägskäl där jag inte vill ha något annat och allt bara känns blää och klockintresset håller på att dö ut för mig eller så köper jsg denna umderbart vackra klocka å lever som en hiphopare med förstor klocka på armen.
ROO ska vara stor. Jag hade inte bekymrat mig för att 42mm skulle vara för stor om du gillar hur de ser ut. Jag har sett asiater på 150cm och tunna handleder som kört 44mm, på gränsen till vulgärt men vissa bär upp det.

Varför är 15400:an dyrare att serva en 15300:an?
Några tusen är mer en definitionsfråga, det kan ju vara allt från ett par tusen till tiotusentals kronor (som jag tror är närmare sanningen i 15400 fallet). Ett tips är att testa klockorna, 15300, 15202 samt 15400, det gjorde det väldigt enkelt för mig. Jag var helt inne på en 15400 men efter testat den och jämfört mot 15300 samt 15202 så blev den inte lika aktuell längre.

Tillbaka
Topp