Några tusen är mer en definitionsfråga, det kan ju vara allt från ett par tusen till tiotusentals kronor (som jag tror är närmare sanningen i 15400 fallet). Ett tips är att testa klockorna, 15300, 15202 samt 15400, det gjorde det väldigt enkelt för mig. Jag var helt inne på en 15400 men efter testat den och jämfört mot 15300 samt 15202 så blev den inte lika aktuell längre.Det är ju inte så att ett pristapp på några tusen kommer vara en dealbreaker, och är så fallet tycker jag väl ändå den håller värdet rätt bra. Finns många klockor som verkar tappa klart mycket mer. Jag tackar för all er input! Detta är ett rätt stort beslut för mig och jag vill ha mycket info.. Att gå från att spendera 10' till 150' för en klocka är inget jag klarar av att motivera för mig själv utan mycket research.
Av svaren hittills har det väl visat sig att priset jag kan köpa en 15400 för är rätt bra, men samtidigt att det kan vara värt att inte helt snöa in sig på den modellen och även undersöka de tidigare modellerna.