• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

M021

Rolex
2-Faktor
AP. Märket som jag till en början hatade och nu älskar och som jag håller som nummer ett :)

Min 15300

image.jpeg


En bild på din?

image.jpeg


Nu måste jag bara trolla fram deg till en 15202 :D
Kan vara min, tror denna ligger som gränsfall till forum sl***a i förhållande till antal på forumet :D men lika glad är jag för det!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag vill leka, min 15400:
image.jpeg

Har någon förresten koll på om Nymans hedrar APs lov om gratis trycktestning inom garantitiden?
Ja, det gör dom. Hade min 15400 inne för att förlänga garantin tidigare. Du måste registrera klockan hos AP, och beställa ett klistermärke som Nymans sätter in och stämplar i certifikatsboken när trycktesten är klar.
Tar väl mellan 3-6 veckor att få materialet från AP.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kan vara min, tror denna ligger som gränsfall till forum sl***a i förhållande till antal på forumet :D men lika glad är jag för det!

Nä! Så är det inte. Jag hade äran att få prova den en snabbis. Hade jag haft degen hade jag klippt den. Stort grattis till en helt galen klocka som jag dyrkar. ROO är galna men inte något för gemenen man. :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Någon som vet om vi har någon 26120 på klocksnack? Man skulle kanske kunna säga att det är APs motsvarighet till PP 5712 men den verkar inte alls vara lika älskad, varför?

Personligen tycker jag den ör ganska snygg men på alla bilder ser den stor och ibland även klumpig ut. Vore kul att höra hur den är irl. Länken på RO kan ju för övrigt vara klockvärldens skönaste.

Bild fräck stulen från nätet.
image.jpeg
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Någon som vet om vi har någon 26120 på klocksnack? Man skulle kanske kunna säga att det är APs motsvarighet till PP 5712 men den verkar inte alls vara lika älskad, varför?

Personligen tycker jag den ör ganska snygg men på alla bilder ser den stor och ibland även klumpig ut. Vore kul att höra hur den är irl. Länken på RO kan ju för övrigt vara klockvärldens skönaste.

Bild fräck stulen från nätet.
image.jpeg

När det gäller AP tror jag det handlar om "less is more" för de flesta på forumet!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Någon som vet om vi har någon 26120 på klocksnack? Man skulle kanske kunna säga att det är APs motsvarighet till PP 5712 men den verkar inte alls vara lika älskad, varför?

Personligen tycker jag den ör ganska snygg men på alla bilder ser den stor och ibland även klumpig ut. Vore kul att höra hur den är irl. Länken på RO kan ju för övrigt vara klockvärldens skönaste.

Bild fräck stulen från nätet.
image.jpeg

Hade inte Aurums bror något åt det hållet!?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Exempelvis en 15300 är ju bland den snyggaste som finns av alla klockor i världen. Enda som får mig att motstå är servicekostnaderna. Hur resonerar ni? :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Ett bidrag.
image.jpeg


Och ett bidrag på slampan som
är din nu @M021 :)
Tillsammans med lite junk!

image.jpeg
Exempelvis en 15300 är ju bland den snyggaste som finns av alla klockor i världen. Enda som får mig att motstå är servicekostnaderna. Hur resonerar ni? :)
I relation med priset är det inga konstigheter, så resonerar jag, en andrahandsrolle för 50k kostar ca 5k i service. En AP 15300 för 110' kostar kanske 10'. Prova!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Ref 56023. Quartz, cal 2506. År cirkus -85.
Den är 36mm vilket jag tycker är förbannat bra på mina handleder som mäter 16,5-17cm. Quartz stör mig inte alls faktiskt. Bekvämt och det påminner också om historien till varför AP och andra stora tillverkare slängde in Quartz i klockorna. Snuskigt tajt länk och patinerad tavla :)

image.jpeg


image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det gör dom. Hade min 15400 inne för att förlänga garantin tidigare. Du måste registrera klockan hos AP, och beställa ett klistermärke som Nymans sätter in och stämplar i certifikatsboken när trycktesten är klar.
Tar väl mellan 3-6 veckor att få materialet från AP.
AP verkar ha ändrat sitt förfarande bara för ett par veckor sedan, på rolexforums skrev en såhär:
UK here and AP have told me too that the stickers are no more, and that the third year warranty will be granted automatically once you register the watch online. The pressure test is now not required, although you're still welcome to have it done if you want (!?!).
http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=6731489&postcount=22

Aja, min AP är spanking new så behöver inte tänka på det inom överskådlig tid.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp