• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Föredrar ni nytt eller gammalt?
8F344F19-6619-41FA-99C8-35CAE85481A0.jpeg
18C95231-9413-47AB-A5D6-7C1761FA5866.jpeg
 

rolexbackgammon

Breitling
Hej! Ni lyckliga som har AP 15720ST, hur trivs ni med eran klocka? Kan inte sluta titta på den, har själv en 15400 och vet inte om det blir överflödigt med båda. Tyvärr inte ekonomi till att äga allt jag önskar och begär 😅
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Beror ju pa om det ar Stal TT eller Helguld samt farg pa urtavla. Men en TT bor du kunna fa under 300' och en Stal runt denna summa.
Var främst stål jag tänkte på men kul att veta priset på alla metaller, har väldigt svårt att tro att two-tone kostar lika mycket som stål dock?
Guld verkar förövrigt kosta ungefär lika mycket som stål vilket är sjukt i sig
 

FlipSwede

Rolex
Var främst stål jag tänkte på men kul att veta priset på alla metaller, har väldigt svårt att tro att two-tone kostar lika mycket som stål dock?
Guld verkar förövrigt kosta ungefär lika mycket som stål vilket är sjukt i sig
Konstig ar klockvarlden och klock-varden idag.

Men det verkar som TT (somvanligt ) ligger lagre an Stal (iallfall med min ytterst begransade sokning)



Tillkommer ju importkostander pa dessa priser,och verkar finnas en hel del inom EU att valja pa.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Konstig ar klockvarlden och klock-varden idag.

Men det verkar som TT (somvanligt ) ligger lagre an Stal (iallfall med min ytterst begransade sokning)



Tillkommer ju importkostander pa dessa priser,och verkar finnas en hel del inom EU att valja pa.
Varför jag frågade i tråden var för att få veta vad de faktiskt kostar och inte Chrono24 priser, de är ju ganska enkelt att se själv.

Som sagt verkar ju two-tone snarare kosta runt 200 än 300k på Chrono24.

Kan inte om guld har andra referenser men de som är 36mm verkar ju kosta runt 300k precis som stål, Chrono24 priser då.
 

FlipSwede

Rolex
Varför jag frågade i tråden var för att få veta vad de faktiskt kostar och inte Chrono24 priser, de är ju ganska enkelt att se själv.

Som sagt verkar ju two-tone snarare kosta runt 200 än 300k på Chrono24.

Kan inte om guld har andra referenser men de som är 36mm verkar ju kosta runt 300k precis som stål, Chrono24 priser då.
Jadu...vad de faktiskt kostar vet val ingen mer an kopare och saljare?

Jag kan ju begara vad jag vill och en kopare erbjuda det samma. Nar vi skakar hand och byter pengar mot vara sa har ett varde etablerats for just denna transaktion.

Vi far val anda utga fran att det pris en saljare satter pa sin vara ar ungefar vad han eller hon kan tankas salja varan for inom rimliga granser,dvs med lite inbyggd prutman.
Och Chrono24 ar savitt jag vet den storsta marknadsplatsen for just klockor och aven en internationell marknad. Dit brukar ialfall jag ga for att fa ett hum om vad jag som saljare kan tankas begara,och vad jag som kopare kan forvanta mig att fa betala.
Att vi alla vill kopa billigt och salja dyrt ar ju givet,likaval som att det finns kompispriser och chansen att gora arets fynd om man rakar vara pa ratt plats vid ratt tillfalle.
Men nastan alltid sa far ialafall jag betala marknadspris om jag vill kopa nagot.

Men om nu Chronos begarda priser ar sa helfel,vad och var tycker du att man ska titta efter vad i det har fallet din AP "faktiskt kostar"?

Eller sa missforstod jag ditt svar helt.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jadu...vad de faktiskt kostar vet val ingen mer an kopare och saljare?

Jag kan ju begara vad jag vill och en kopare erbjuda det samma. Nar vi skakar hand och byter pengar mot vara sa har ett varde etablerats for just denna transaktion.

Vi far val anda utga fran att det pris en saljare satter pa sin vara ar ungefar vad han eller hon kan tankas salja varan for inom rimliga granser,dvs med lite inbyggd prutman.
Och Chrono24 ar savitt jag vet den storsta marknadsplatsen for just klockor och aven en internationell marknad. Dit brukar ialfall jag ga for att fa ett hum om vad jag som saljare kan tankas begara,och vad jag som kopare kan forvanta mig att fa betala.
Att vi alla vill kopa billigt och salja dyrt ar ju givet,likaval som att det finns kompispriser och chansen att gora arets fynd om man rakar vara pa ratt plats vid ratt tillfalle.
Men nastan alltid sa far ialafall jag betala marknadspris om jag vill kopa nagot.

Men om nu Chronos begarda priser ar sa helfel,vad och var tycker du att man ska titta efter vad i det har fallet din AP "faktiskt kostar"?

Eller sa missforstod jag ditt svar helt.
Just därför jag frågade här då det finns de som både köpt och sålt sin 14790 här i tråden.

Att Chrono24 priser är högre än marknadsvärdet är ju ingen nyhet, alla priser där går antagligen att pruta ner en hel del. Vissa modeller löjligt mycket.

Vill inte kladda ner tråden mer men ser inte riktigt vad din värdering av modellen tillför, du förmedlar ju bara det som vem som helst ser efter en snabb sökning på chrono24.
 

FlipSwede

Rolex
Just därför jag frågade här då det finns de som både köpt och sålt sin 14790 här i tråden.

Att Chrono24 priser är högre än marknadsvärdet är ju ingen nyhet, alla priser där går antagligen att pruta ner en hel del. Vissa modeller löjligt mycket.

Vill inte kladda ner tråden mer men ser inte riktigt vad din värdering av modellen tillför, du förmedlar ju bara det som vem som helst ser efter en snabb sökning på chrono24.
Helt ratt i att jag enbart formedlar det som alla sjalva kan leta fram med 30sekunders sokning.
Det bor ge dig ett 'Tummen-Pekfingret" vad man kan begara och ocksa vad man kan forvantas fa betala. LIgger varan ute i manader ar priset fel. Ar den borta efter nagon vecka antar ialaffal jag att den ar sald.

Vet inte vad det ar du fiskar efter? Nagon som har salt 10 eller 100tals klockor av just denna modell och kan ge dig en exakt summa vajre gang varan bytte hand?
Det tror jag blir svart.
Du far isafall gora dina egna efterforskningar om min referens inte ar till din belatenhet.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Och var ser man detta?

Jag ser prisutvecklingen pa referensen ifraga. Men det sager ju ingenting om vad de salts for utan enbart vad det begars om jag forstatt det ratt.
Senaste jag läste på om det där så var prisuppskattningen baserat på annonser och faktiskt försäljningar gjorde på C24.
Det kan iofs ha ändrats.
 
Någon som har erfarenhet av att handla hos AP egna "boutiques"?
Jag mailade en av deras egna butiker beträffade en klocka jag är intresserad av, och fick då till svar att jag måste fylla i ett formulär där jag beskriver de klockor jag är intresserad av och de klockor jag redan äger.
Dessutom vill personen prata med mig i telefon, och sedan måste jag åka till butiken och träffa de personligen för att lära känna varandra.

Ganska stor process känner jag spontant, men det är väl så det går till nuförtiden.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att handla hos AP egna "boutiques"?
Jag mailade en av deras egna butiker beträffade en klocka jag är intresserad av, och fick då till svar att jag måste fylla i ett formulär där jag beskriver de klockor jag är intresserad av och de klockor jag redan äger.
Dessutom vill personen prata med mig i telefon, och sedan måste jag åka till butiken och träffa de personligen för att lära känna varandra.

Ganska stor process känner jag spontant, men det är väl så det går till nuförtiden.

Det stämmer. Så dom jobbar sen något år tillbaka om du inte finns med i deras kundregister sen innan.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp