Kugghjul
Silver
Utifrån hur deras utbud ser ut så är jag övertygad om att man får tillräcklig publicitet för att man ska locka minst lika stark köparsida. Sedan kan det väl säkert ge bättre och sämre resultat på enskilda klockor men jag imponerades av Bukowskis och vad de lyckats sätta ihop.
För att besvara frågan vilket auktionshus som är lämpligast för försäljning så behöver man mer info om objektet.
Generelt så kan man väl säga att vintage IWC ej skall säljas i Sverige om man önskar maximal utdelning. Den stora skillnaden i dag är att tillgången till kunskap och marknadsplatser har ökat samtidigt som objekten blivit färre då klocksamlandet har fått finansiella intressen.
Vilket auktionshus av dessa två skall man välja för vilken typ av klocka? Säg sportrolex, damkvarts, uddamärke etc?
Kaplans eller Buckan pga deras rekryteringar från Kaplans (Wallhagen, Tony Frank, m fl.)
Kul att det går bra för Tony! Han var en av de första jag träffade i "klockvärlden", detta var för många år sedan, men jag minns faktiskt fortfarande hur trevlig han var.