• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Automat dykare för 10 000?

Det finns en hel drös trådar som har liknande frågeställning så om du letar lite i forumet så kan du nog få en hel del inspiration. Är det något särskilt du är ute efter? Christopher Ward C60 är riktigt trevliga och prisvärda och går att köpa ny inom budget.

Screenshot_20201205-194752_Firefox.jpg

Några exempel på trådar :

Tips på några mer udda klockor med bra kvalitet.

Halios Fairwind, dock leverans efter jul verkar det som. Sellita SW-300 verk.
Edit: tydligen 1 blå och en grå kvar för leverans innan jul.
Review:

Baltic Aquascaphe

Yema Superman Heritage, finns 39 mm och 41 mm och det går säkert att pruta ner den under 10k. Sellita SW200-1 verk.

Yema Superman Steel Bronze, 39 mm eller 41 mm, Yema's nya MPB200- inhouse-verk

Gruppo Gamma divemaster

EZA Sealander

Några från KS som jag själv kan tänka mig

Senast ändrad:
Den har bra specs, är inspirerad av en historisk modell och har en ganska smidig storlek. Det är väl dom viktigaste fördelarna.

Den har bra specs, är inspirerad av en historisk modell och har en ganska smidig storlek. Det är väl dom viktigaste fördelarna.
Så är det. Kan väl tillägga att jag blev smått överraskad av urverket också som har fått några subtila uppgraderingar. Min går ca +5s i veckan (direkt från lådan) vilket är hyfsat ok👍🏼

Så är det. Kan väl tillägga att jag blev smått överraskad av urverket också som har fått några subtila uppgraderingar. Min går ca +5s i veckan (direkt från lådan) vilket är hyfsat ok👍🏼
Jag antar att du menar per dag? +0,7spd får nog anses vara snäppet bättre än "hyfsat OK". 😂

Tillbaka
Topp