• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Automatiska klockor och skidåkning

Är det den söndercurlade generationen som ständigt överbeskyddar och nojjar över sina klockors hållbarhet? Här var det en lirare som trodde att armhår kunde skada stålet på klockan.
https://klocksnack.se/threads/kan-hår-orsaka-repor.28921/
De bare åk!
IMG_9637.PNG
Varför vill jag rent spontant omedelbart försvara mig istället för att se komiken i det hela? Är det en spontan reaktion på att vara söndercurlad?

Varför G-shock? Tissot T-touch är ju det självklara valet vid skidåkning, med både höjdmätare, barometer och termometer.....
;)

Senast jag crashade höll klockan bättre än mig...
Tror det var APn? Eller kanke SDn? Osäker.
Brutet underben o pajat knä på ena benet, sträckt korsband på det andra. En bruten tumme o en stukad.
Så går det när man overshoot:ar ett big air och landar på plattmark...(och är typ 40...)

En av mina favvotrådar! "Min klocka drar sig sex sekunder per dygn. Ska jag reklamera?-trådar" är ingenting i jämförelse. Men snart kommer väl "Kan jag dansa disco med min safirsub?" :D
Dansa disco ska man överlag se upp med. 30+ tecknet är när man dessutom har händerna över huvuvudet... Sorry för OT.

Så länge du inte dänger klockan i en liftstolpe eller dylikt så är det nog inga problem :).

Nu vet jag inte hur ni åker lagg, men skulle gissa att det är större påfrestningar på klockan att klappa händer än att ha den på sig i backen. Med det sagt så ska jag erkänna att jag faktiskt hade sönder en klocka när jag åkte lagg. Skrotade och bröt handleden så pass att handen stod 90 grader på sniskan. Resultatet blev ett böjt spänne (på en IWC 3536 i stål), men det var länge sedan så jag har tyvärr inga bilder...

Vart åker man skidor utför om man bara passerar Danmark och Holland? Förmodligen de två sämsta skid destinationerna man kan åka till!? :wideyed::D
Haha bra poäng! Jag var spenderat jul/nyår i Sydsverige men behöver åka tillbaka "hem" till Nederländerna för att packa väskan då jag åker med studentföreningen. Först efter detta kan bussen mot Frankrike gå!:D

Lägesuppdatering: Det kanske inte blir någon klocka i backen överhuvudtaget.

När jag lämnade lägenheten gjorde jag det bakfull och i allmän stress och mitt i denna glömde jag kvar två Certinor. Nåja, tillbaka och jag har nu vänt upp och ner på hela stället utan att hitta något. Perfekt, det var precis detta jag ville (inte) ville upptäcka...:banghead:

Lägesuppdatering: Det kanske inte blir någon klocka i backen överhuvudtaget.

När jag lämnade lägenheten gjorde jag det bakfull och i allmän stress och mitt i denna glömde jag kvar två Certinor. Nåja, tillbaka och jag har nu vänt upp och ner på hela stället utan att hitta något. Perfekt, det var precis detta jag ville (inte) ville upptäcka...:banghead:
Va? Har du tappat bort två klockor i din lägenhet? :eek:

Tillbaka
Topp