• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Automatiska klockor och skidåkning

Lägesuppdatering: Det kanske inte blir någon klocka i backen överhuvudtaget.

När jag lämnade lägenheten gjorde jag det bakfull och i allmän stress och mitt i denna glömde jag kvar två Certinor. Nåja, tillbaka och jag har nu vänt upp och ner på hela stället utan att hitta något. Perfekt, det var precis detta jag ville (inte) ville upptäcka...:banghead:
Oops. Well well, som sagt, det finns ju alltid klockaffärer på flygplatsen... :)

IMG_0042.JPG

SS Worldtimer klarar skidåkning i -25 grader som det är i Sälen idag......
I alla fall när den sitter på handleden och under en rejäl dunjacka! :p

Lägesuppdatering: Det kanske inte blir någon klocka i backen överhuvudtaget.

När jag lämnade lägenheten gjorde jag det bakfull och i allmän stress och mitt i denna glömde jag kvar två Certinor. Nåja, tillbaka och jag har nu vänt upp och ner på hela stället utan att hitta något. Perfekt, det var precis detta jag ville (inte) ville upptäcka...:banghead:
Explorerköpet kommer allt närmare!

Han var ju bakis då kan allt hända.
Det är därför jag alltid bär mina klockor på handleden när jag är bakis. Då vet jag var de är:D

Han var ju bakis då kan allt hända.
Det är därför jag alltid bär mina klockor på handleden när jag är bakis. Då vet jag var de är:D
Går du därför i sann KS-anda runt med 5 klockor på vardera arm?

Jag tänker att det måste passa sig bra för sport i största allmänhet och utförsåkning i synnerhet!

Jag har kört Sub, Exp2 och Daytona både i alperna och i fjällen! Då givetvis med både vurpor och hård afterski inräknat. Aldrig varit några problem och ingen av dem har tagit någon skada.
Tror snarare att de blivit bättre :D

Kör hårt!!

Även speedyn funkar fint. Kan man ju dessutom hålla koll på tiden för hur långt det gått sedan senaste jägern...
IMG_1501.JPG
Snyggt! Jag tror du har rätt ändå, Speedmaster tycker jag nästan borde nämnts mer i denna tråden. Dessutom känns det som om Nato-band är en bra avvägning mellan länk och racing-läder, speciellt i sportsammanhang.

Och inte bara kan man mäta tiden sedan sista jägern, man kan också mäta i vilken hastighet man kan slörpa i sig dem!;)

Förlåt.. men ännu en orolig tråd om klockor inte skulle tåla lite aktiviteter? SLUTA Tramsa omedelbart, och använd era bruksklockor! De tål mycket mycket mer än vad man tror.. Men klart att klockor kan gå sönder vid en krasch, men det även kan hända när man går och råkar halka, eller vad som helst.
Är man så pass orolig, kan man lika gärna sluta att leva...
Lev väl och NJUT!

Förlåt.. men ännu en orolig tråd om klockor inte skulle tåla lite aktiviteter? SLUTA Tramsa omedelbart, och använd era bruksklockor! De tål mycket mycket mer än vad man tror.. Men klart att klockor kan gå sönder vid en krasch, men det även kan hända när man går och råkar halka, eller vad som helst.
Är man så pass orolig, kan man lika gärna sluta att leva...
Lev väl och NJUT!
https://klocksnack.se/threads/vågar-jag-gå-på-stan-med-min-klocka.65947/page-3#post-1691278 :D

Tillbaka
Topp