• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avgjord! En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Pris: Swiss Army knife i bruksskick, en del deskdivingswirls och hairlines, lite nagg, men absolut inget som stör ;)

Tävlingsregler:

Posta en EGENTAGEN klockbild i denna tråd, på en eller flera av dina nuvarande eller tidigare klockor, och besskriv gärna lite vad vi ser på bilden. Alltså ENDAST EN (1) bild per medlem. "Bäst" bidrag vinner, såklart! Vinnare utses av Juryn (bestående av mig själv) och tillkännages den 25/12 kl. 22.00 +- några sekunder ;)

Vinnaren får alltså ärva denna fina gamla klassiker, skickad till sig...

20121224_231258.jpg


20121224_231339.jpg


Önskar alla galna och sköna KS:are Lycka till och God fortsättning och Gott Nytt!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Orsaken till Inköpet av den här klockan har inget "Seikiskt" ursprung konstigt nog, det var efter att ha hanterat en Deepsea på Nymans där jag innan dess inte gillade dykarur så mycket. Men det förändrade Rolex med besked och eftersom DSSD var/är utanför min budget så var en Seiko Marinemaster det självklara valet som första premiumklocka.
 

Bilagor

  • IMG_0710 (900x675).jpg
    IMG_0710 (900x675).jpg
    61 KB · Visningar: 779

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Nuvarande samling (minus en Certina):

Manuell, quartz, automatisk
Guld, PVD, stål
Dress, beater, allt-i-allo
Skinn, nato, länk



:D
 

Bilagor

  • 2012-12-25 01.21.50.png
    2012-12-25 01.21.50.png
    145.6 KB · Visningar: 758

SJ Smythe

Cartier
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Eftersom Speedmastern är ökänd för att inte ha någon tålighet mot djup beslöt jag mig för ett eget test. Nere på 540 m i LKAB-gruvan tickade den på till synes utan problem överhuvudtaget. Myten krossad och jag passade på att låta den posera på en hjullastare:

2aa54724.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Fryken skrev:
Nuvarande samling (minus en Certina):

Manuell, quartz, automatisk
Guld, PVD, stål
Dress, beater, allt-i-allo
Skinn, nato, länk



:D

Jojo! Ulysse Nardin hittades till slut alltså! Kul :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Personen på bilden är Mister Broccoli. Idag lånar han min första mekaniska klocka; en Oris från 60-talet med zone-tavla. Till det bär han en kilt i blått och vitt, och ett leende som skvallrar om att han vet saker han inte borde veta...
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1356427457580.jpg
    uploadfromtaptalk1356427457580.jpg
    48.2 KB · Visningar: 641

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Kul initiativ! Jag behöver inte priset då jag har kniven på bilden men tyckte det var lite kul :)
swissmade.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Jag spelar ut kortet 'det är synd om mig eftersom jag ligger sjuk och missar hela julen".....

Låg helt sänkt igår och missade firandet med familjen. Är lite bättre idag och denna bild är det bästa jag kan prestera i feberångorna.... :(
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356431258.119553.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356431258.119553.jpg
    59.4 KB · Visningar: 617

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Mitt bidrag får bli en detaljbild av min Glycine. Den är hos tillverkaren i Bienne för lite vridringsjustering, men kommer snart hem - hoppas jag.
DSC_0960_4.jpg
 

Dammen

Cartier
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

En bild på min favoritseiko, köpt över disk i Tokyo och som fått stå ut med det mesta en militär i början av karriären kan utsätta den för!

99fdfad497528a7fce0ee424aa5f78f1.jpg
 
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Bidrar med lite rock`n qartz, min gamla trotjänare från tiden som rockstjärna, en galet god rom inköpt på destileriet på barbados och en trevlig elvia
Vad kan mer behövas!
_MG_9606.jpg


Mvh
Anders P
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Underbart med alla bidrag så här långt, och en härlig variation oxå! Kom igen nu ni andra, posta på t.o.m. 22.00 ikväll!
 

Mykeys

Cartier
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Såhär på juldagen är detta den självklara kombon. Årets bästa julklapp i form av hemmastickad norsk lusekofta och min kära 6105-8000 från -68. Tänk va snyggt det hade varit med en röd schweizerkniv att matcha outfiten med!
 

Mykeys

Cartier
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Och här kommer bilden!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1356440318.660650.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1356440318.660650.jpg
    152.7 KB · Visningar: 521

David

Bödeln
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

En näckensnäcka på min YM fångad på det gamla avloppsröret ut i Nelson Bay, tror det var förra året.

110524_w20.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Bra bidrag so far! Finns dock gott om plats för fler deltagare :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Efter en juldag med skottning av en jävla massa blöt tung snö så tittar i alla fall jag med längtan på denna bild..
d8d717d1.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Denke skrev:
Jag spelar ut kortet 'det är synd om mig eftersom jag ligger sjuk och missar hela julen".....

Låg helt sänkt igår och missade firandet med familjen. Är lite bättre idag och denna bild är det bästa jag kan prestera i feberångorna.... :(

Jag vill alltså poängtera för juryn att jag är sjuk, inte har kunnat fira jul med mina barn och inte fått några julklappar.

Do the math! :D
 

Ricrob

Patek
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Här är en färsk bild på forumets hetaste klocka, i dubbel bemärkelse, då den både står sig stolt mot alla påtryckningar från Rolex-folket (ni vet vilka jag menar;)) och dels hann bli riktigt varm så nära öppna spisen innan kortet togs.. :D




Faen va grym den är..!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    326.6 KB · Visningar: 425

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Denke skrev:
Denke skrev:
Jag spelar ut kortet 'det är synd om mig eftersom jag ligger sjuk och missar hela julen".....

Låg helt sänkt igår och missade firandet med familjen. Är lite bättre idag och denna bild är det bästa jag kan prestera i feberångorna.... :(

Jag vill alltså poängtera för juryn att jag är sjuk, inte har kunnat fira jul med mina barn och inte fått några julklappar.

Do the math! :D

Hahaha... "Någon" som börjar tvivla på att sin bild inte kommer räcka hela vägen kanske... ;)
 

Ricrob

Patek
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Här är en färsk bild på forumets hetaste klocka, i dubbel bemärkelse, då den både står sig stolt mot alla påtryckningar från Rolex-folket (ni vet vilka jag menar;)) och dels hann bli riktigt varm så nära öppna spisen innan kortet togs.. :D




Faen va grym den är..!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Bästa bilden hittils från dig... ;)
Ahaaaa! Nu såg jag bilden i ett annat inlägg...
Ricrob skrev:
Här är en färsk bild på forumets hetaste klocka, i dubbel bemärkelse, då den både står sig stolt mot alla påtryckningar från Rolex-folket (ni vet vilka jag menar;)) och dels hann bli riktigt varm så nära öppna spisen innan kortet togs.. :D




Faen va grym den är..!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Ricrob skrev:
Här är en färsk bild på forumets hetaste klocka, i dubbel bemärkelse, då den både står sig stolt mot alla påtryckningar från Rolex-folket (ni vet vilka jag menar;)) och dels hann bli riktigt varm så nära öppna spisen innan kortet togs.. :D




Faen va grym den är..!

Hahaha... i och med det här så har du väl lyckats diska dig själv två tävlingar i rad, bra jobbat @Ricrob ;) På det här sättet kanske det inte finns ett enda bidrag kvar, vid 22-tiden ;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Blir guld hela helgen!

3EF9DF3A-75D3-42C5-A63B-FD3C5E086744-9461-00000AA4D26C486C.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Kom igen nu med flera bidrag! Än är det inte avgjort! 50 min kvar!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

En bild på min Rolex SDDS som jag flög upp till Hufvudstaden och hämtade.

IMG_4098_zps534169c9.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Vinnaren utsedd! Motivering: Min finlandsvenska sambo fick välja, och då föll valet på Pappikjols, eller vad du nu har för nick ;), fina bild. PM:a mig dina adressuppgifter, så kommer nifven på posten! Kan dock säga att det var i en knivskarp konkurrens med stackars Denke, och Ricrobs sexiga (?) bild med eld och tatuering...

Stort tack till alla deltagare!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: En liten Juldags-bildtävling för alla på KS

Grattis till vinnaren!
Dammen skrev:
En bild på min favoritseiko, köpt över disk i Tokyo och som fått stå ut med det mesta en militär i början av karriären kan utsätta den för!

99fdfad497528a7fce0ee424aa5f78f1.jpg
Goddamn vilken cool vridring, vadär det för ref på den Seikon?
 
Topp