• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

Jobb, barn, andra klockor och livet har kommit emellan lite grann. Klockan lever och mår bra. Duglig tidshållning, inte mer.
Screenshot_20181023-202849.png

Tavlan har verkligen en fin sunburst men den är tyvärr stört omöjlig att få till på bild. Försök från igår:
IMG_20181022_172109375.jpg

Jobb, barn, andra klockor och livet har kommit emellan lite grann. Klockan lever och mår bra. Duglig tidshållning, inte mer.
Screenshot_20181023-202849.png

Tavlan har verkligen en fin sunburst men den är tyvärr stört omöjlig att få till på bild. Försök från igår:
Snygg bild men håller med om att den är svår att fånga. Jag som var bland de första att ha den landade in på +16 spd under 4 dagar. Inte toppen men helt ok att dra ut kronan ibland. Ställer man den en minut sen varje vecka så funkar det men jag skulle nog få den ruckad om det var min egen.

Fast det verkar som den lugnat sig en del så skulle nog väntat någon månad till eller två. De flesta nya klockor jga haft har lugnat sig en del efter någon månad eller två.

Snygg bild men håller med om att den är svår att fånga. Jag som var bland de första att ha den landade in på +16 spd under 4 dagar. Inte toppen men helt ok att dra ut kronan ibland. Ställer man den en minut sen varje vecka så funkar det men jag skulle nog få den ruckad om det var min egen.
Är man en bättre fotograf (som du eller @TobiasD ) än mig så får man säkert till det.

Men, alla speglingar och polerade ytor på och runt tavlan är verkligen sjukt fina, lättfotat eller ej. Klart värt att testa om man är sugen.

Som du säger, inget jättefarligt. Halva forumet har ju haft skx :D
Och roterar man ett gäng så spelar det mindre roll.

Är man en bättre fotograf (som du eller @TobiasD ) än mig så får man säkert till det.

Men, alla speglingar och polerade ytor på och runt tavlan är verkligen sjukt fina, lättfotat eller ej. Klart värt att testa om man är sugen.

Som du säger, inget jättefarligt. Halva forumet har ju haft skx :D
Och roterar man ett gäng så spelar det mindre roll.
Konvext glas är döden för en bra bild:)

Då jag har förmånen att testa den ultimata sommarklockan så var jag tvungen att göra det vi gör allra bäst under sommaren - grilla!! Började med ett lumetest i samband med tändning av grill - klart godkänd!?
4AFEBE44-C997-4024-A48A-5B3158DE384F.jpeg
Riktigt trevlig entrecôte står på schemat. Helt klart välförtjänt efter en tuff vecka. Squalen gör sig bra under lampan.
219AF686-D5D4-4528-AAAE-DBC1D14E3782.jpeg
En till. Tyvärr har lumen gått ur något men bra fart på grillen (200 grader).
C421D217-123C-4D44-B1C9-F7FE615E4889.jpeg
Resultat minus bean som kom dit senare. En god Ripasso ackompanjerade denna förträffliga lördagsmiddag. Som var riktigt bra. Köttet kom från Australien vilket var otroligt mört och smakrikt.
2059A64C-ADBA-414D-BA50-7DD8FF1A1187.jpeg

Avslutningsvis- trevlig grillklocka som jag troligen hade njutit ännu mer av om det inte blåste storm och snöade i samband med grillningen. Kul klocka med en grym tavla!

Tack för att ni läste om min lilla lördagsmiddag! Trevlig kväll!

Bilagor

• 49A0295E-7081-4DCC-8D8B-B122C4E23107.jpeg
    49A0295E-7081-4DCC-8D8B-B122C4E23107.jpeg
    121 KB · Visningar: 3
Då jag har förmånen att testa den ultimata sommarklockan så var jag tvungen att göra det vi gör allra bäst under sommaren - grilla!! Började med ett lumetest i samband med tändning av grill - klart godkänd!?
Riktigt trevlig entrecôte står på schemat. Helt klart välförtjänt efter en tuff vecka. Squalen gör sig bra under lampan.
Resultat minus bean som kom dit senare. En god Ripasso ackompanjerade denna förträffliga lördagsmiddag. Som var riktigt bra. Köttet kom från Australien vilket var otroligt mört och smakrikt.

Avslutningsvis- trevlig grillklocka som jag troligen hade njutit ännu mer av om det inte blåste storm och snöade i samband med grillningen. Kul klocka med en grym tavla!

Grymt! :)

Grilla i halv snöstorm = karaktär!

Trevlig recension!
Men hur lyckades du skrämma fram så där mycket tryck i lumen? Ifrån min vecka minns jag den mer som en lysmask med tjall på lyktan.

Nu har jag äntligen fått en stund över för att sammanfatta intrycken under min vecka. Ljuset hann försvinna innan jag slutade jobbet på dagarna så flera bilder blir nog dubbelpostade.

Jag tänkte betygsätta några intryck 1-5 helt subjektivt efter vad jag tänkte på under veckan.

Läsbarhet ++++
Indexen består av små lume-fält men visarna är stora och lyser ok. Fullt tillräckligt i tillfälligt mörker. Dock tveksamt för dykning (å andra sidan, hur stor andel av folk med dykarklockor dyker?)
Det som lyfter är de polerade delarna av index som gör klockan lättavläst i svag belysning utan att lumen är laddad.
IMG_20181019_144034375.jpg

Meshlänken +++
En bra länk som är hyffsat bekväm på och ser bra ut. Minus för förlängningslänkarna som inte är snygga imo. Spännet ok. Jag upplevde länken som marginellt bättre än min no name shark mesh-länk.
IMG_20181019_143357829.jpg

Närvaro +++++
Det som gör 60 atmos till vad den är. Färgen är hysteriskt blå. Grym poolpartyklocka. Den syns ordentligt. Och känns! Den är tung men tack vare länkens vikt upplevs den inte som topptung. Det känns att man har den på sig.

Tavla, visare och bezel +++
Tavlan är femplus, inget snack. Tyvärr kommer jag inte överens med bezeln. Jag hade hellre sett en helblå i mörkare ton. Inte heller är jag förtjust den orange minutvisaren. Retro eller ej. Den polerade ringen mellan tavla och glas höjer nivån på intrycket. Det händer mycket i klockan.

Vill-ha-efter-att-ha-provat/vinner-jag-klockan-blir-det-en-keeper ++
Det var kul att prova men den är lite för crazy för mig för att ha som beater. Misstänker att den bara blir liggande mellan varje poolparty/sol och badresa. Vinner jag så kommer den annonseras ut till förmån för BCF.

Stort tack för möjligheten att prova @TobiasD

Lycka till med testandet allihop och ha en härlig söndag

Utan orange minutvisare efter en snabbredigering.
8FD35AF9-ACCE-43D6-B9ED-DD2DF26F9E6D.jpeg
Nu har jag äntligen fått en stund över för att sammanfatta intrycken under min vecka. Ljuset hann försvinna innan jag slutade jobbet på dagarna så flera bilder blir nog dubbelpostade.

Jag tänkte betygsätta några intryck 1-5 helt subjektivt efter vad jag tänkte på under veckan.

Läsbarhet ++++
Indexen består av små lume-fält men visarna är stora och lyser ok. Fullt tillräckligt i tillfälligt mörker. Dock tveksamt för dykning (å andra sidan, hur stor andel av folk med dykarklockor dyker?)
Det som lyfter är de polerade delarna av index som gör klockan lättavläst i svag belysning utan att lumen är laddad.
IMG_20181019_144034375.jpg

Meshlänken +++
En bra länk som är hyffsat bekväm på och ser bra ut. Minus för förlängningslänkarna som inte är snygga imo. Spännet ok. Jag upplevde länken som marginellt bättre än min no name shark mesh-länk.
IMG_20181019_143357829.jpg

Närvaro +++++
Det som gör 60 atmos till vad den är. Färgen är hysteriskt blå. Grym poolpartyklocka. Den syns ordentligt. Och känns! Den är tung men tack vare länkens vikt upplevs den inte som topptung. Det känns att man har den på sig.

Tavla, visare och bezel +++
Tavlan är femplus, inget snack. Tyvärr kommer jag inte överens med bezeln. Jag hade hellre sett en helblå i mörkare ton. Inte heller är jag förtjust den orange minutvisaren. Retro eller ej. Den polerade ringen mellan tavla och glas höjer nivån på intrycket. Det händer mycket i klockan.

Vill-ha-efter-att-ha-provat/vinner-jag-klockan-blir-det-en-keeper ++
Det var kul att prova men den är lite för crazy för mig för att ha som beater. Misstänker att den bara blir liggande mellan varje poolparty/sol och badresa. Vinner jag så kommer den annonseras ut till förmån för BCF.

Stort tack för möjligheten att prova @TobiasD

Lycka till med testandet allihop och ha en härlig söndag

Klocka överlämnad till @Casual Bum. En trevlig klocka som tyvärr inte kommit till sin rätt under min tid med den (ingen sol och endast kontorsarbete) har gjort att den inte fått mycket handledstid. Under sommarsemestern kan jag se den användas dagligen så helt klart en rolig klocka som kompletterar en samling bra. Tack till @TobiasD för möjlighet att testa klockan och delta i passarounden!

33189141-4DF3-4A84-B0F7-A447BC7DE22E.jpeg

Då är det äntligen min tur att få testa denna rackare:) Blev ett snabbt möte med @Casual Bum för överlämning, hoppas på längre surr nästa gång:)
Efter några timmar på handleden så kan jag säga att den är ruskigt skön att bära trots sin storlek, boetten och luggarnas utformning gör att den sitter väldigt skönt. Tavlan är ju ren magi!
En sak jag undrat över är dock att det verkar ha hänt något med glaset, trodde att det var ”flammigt” när jag fick den men efter att jag tvättat av den så är det kvar? Är det AR på både in och utsida och kan det vara så att det blivit slitage på det yttre så här fort? Ska försöka få med det på bild senare.
A731C1FD-A750-4223-A985-FEB95E00C9DA.jpeg

Tillbaka
Topp