• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

Tråkigt, men som jag sa tidigare fullt förståeligt! Jag får följa det hela från håll och bygga upp min renommé om jag vill vara med på framtida passarounds helt enkelt.
Ja absolut. Har du gjort en liten affär eller två på KS och fått goda kommentarer angående dem så kommer du givetvis få vara med i framtida passarounds :)
 
Du är tillagd :)

Kul, plats finns :)

Tillagd :)

Vi har haft lite problem med tidigare passarounds där en person nästan tog två klockor så den här gången satsar vi mer på att ha med medlemmar som har ett gott renommé så att säga.

Visst är den cool? Grymt, då lägger jag till dig :)
Vad kul! Mitt första passaround och har heller aldrig klämt på en Squale. När jag tänker efter så tror jag heller inte att jag provat mesh... Trevligt initiativ @TobiasD
 
@TobiasD missade du mig, Ser inte mig i listan idag?
Nej jag missade inte ditt inlägg. Däremot ser jag att du inte har några good guy rekommendationer eller så, därför kan jag tyvärr inte riskera att ta med dig. Ta det inte personligt, det är bara så det måste vara. Det finns många dumma där ute som gärna går med i en passaround och sedan bestämmer sig för att behålla klockan. På detta sätt minskar vi den risken rejält.
 
Då har man läst upp sig på Squale och det är bannigmig en intressant historia. Jag visste inte att de levererade delar till en rad olika klockor av hög kvalitet, däribland Blancpain Fifty Fathoms, Sinn och Doxa. Jag kunde dock inte hitta någon direkt information angående dykning i He atmosfär mer än att Squale i likhet med Seiko inte behöver en He-ventil på grund av sin konstruktion. Gäller även detta på denna modell?
 
Uppdatering: Gripenbro har samtalat med Squale som har fullt upp nu efter en månads stängning, så det blir en kort försening, och klockan kommer skickas i början på nästa vecka istället för i Tisdags då som det var förväntat.

Ska bli kul att testa!
Teasar med en bild på klockan från @azcii
icannotknow_21_8_2018_10_53_52_316.jpg
 
Uppdatering: Gripenbro har samtalat med Squale som har fullt upp nu efter en månads stängning, så det blir en kort försening, och klockan kommer skickas i början på nästa vecka istället för i Tisdags då som det var förväntat.

Ska bli kul att testa!
Teasar med en bild på klockan från @azcii
icannotknow_21_8_2018_10_53_52_316.jpg
Toppenkul! Då hinner jag absolut hem till den landat hos mig.
 
Toppen. Skall bli jättekul att vara med... En sak jag funderat på är om länken är enkel att justera eller ej. Aldrig haft mesh.
De mesh jag har haft är att man fäller upp en flärp och flyttar spännet! Går enkelt att göra med en kniv eller skruvmejsel, dock har de varit billiga mesh man inte varit rädd om
 
Tillbaka
Topp