• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAD - Squale Matic 60 ATMOS Passaround

H
Fan, det här tog tid. Sorry alla! Nu är den iallafall hemma och jag är mycket nöjd med den än så länge. Fantastisk vikt i den och den osar kvalité. Riktigt skön urtavla som leker i ljuset. Så jävla snygg. Jag återkommer imorgon :)
IMG_20180831_184318.jpg
IMG_20180831_184425.jpg
IMG_20180831_184515.jpg
IMG_20180831_184601.jpg
IMG_20180831_184631.jpg
Hur är det med index på vridringen? Kan man känna dem med fingrarna eller ligger det någon "lack" eller motsvarande över? Fantastiskt fin klocka hur som.

Tog fram systemkameran och tog lite snygga bilder på Squalen. Måste säga att klockan är fantastiskt bra, kanske blir ett eget köp så småningom.
P1090460.JPG
P1090468.JPG
P1090462.JPG
P1090474.JPG
P1090457.JPG
Mycket bra! Känns skönt att jag står på tur och är glad att jag igår investerat i en digitalkamera i kompaktformat. Inget värre men den tar bra makrobilder.
Edit: Jättefina bilder på en toppenfin klocka!

Fina bilder där @TobiasD
Är det någon som har någon bra förklaring på varför det saknas minutindex i den 3:e kvartalen på vridringen? Är det design eller finns det en tanke bakom? Jag har sett att flera andra Squale modeller ser likadana ut.

Fina bilder där @TobiasD
Är det någon som har någon bra förklaring på varför det saknas minutindex i den 3:e kvartalen på vridringen? Är det design eller finns det en tanke bakom? Jag har sett att flera andra Squale modeller ser likadana ut.

För att inte av misstag blanda ihop index 60minuter med 30 skulle jag gissa!

Speciellt om du går under ytan klockan halv då 60är rakt ner, på det viset är det tydligare vilken kvart som avses. Du vill inte bomma tiden med trettio minuter.

Tänk vanlig dykbezel men tvärt om.. där är bara första kvarten markerad.

Obs! Sk. Killgissning!!

För att inte av misstag blanda ihop index 60minuter med 30 skulle jag gissa!

Speciellt om du går under ytan klockan halv då 60är rakt ner, på det viset är det tydligare vilken kvart som avses. Du vill inte bomma tiden med trettio minuter.

Tänk vanlig dykbezel men tvärt om.. där är bara första kvarten markerad.

Obs! Sk. Killgissning!!
Bra killgissat! Jag köper den logiken.

Attans att man missade denna passaround alltså. Riktigt fina bilder på en riktigt fin klocka! Det hade varit kul att testa.
Ifall någon ångrar sig och hoppar av är jag mer än villig stand-in ;-)

Det känns så haha, säg förlåt till era plånböcker åt mig! ;)

Ville ha en squale men en lite mer nedtonad som jag kan bära nu på hösten/vintern, så det blev en svart 1521. Återkommer imorgon för en liten jämförelse :)
Haha jag hämtar ut en svart 1521 med blästrad boett idag jag med :) missade denna passaround men kände ändå att just 60 atmos nog är för stor för mig ändå. Läckra bilder!

Haha jag hämtar ut en svart 1521 med blästrad boett idag jag med :) missade denna passaround men kände ändå att just 60 atmos nog är för stor för mig ändå. Läckra bilder!
Grymt! Gripenbro hade bara polerade i lager så det fick bli en sådan. Tror det blir snyggt ändå. Däremot hämtar jag ut min IMORGON, så du får din en dag tidigare. Du får säga vad du tycker om den!

Tillbaka
Topp