• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

avslutnings klocka

Thezz

Omega
Jag vet inte hur jag får bort smilisarna så jag gör ett in lägg så jag kan göra flera riktiga :):(:(:(
 

PCB

Audemars
vad jag har för rekomendationer av tissot?
menar du erefarenheter? av tissot ? eller klockia?

surfa in på klockia nu ,dom har mängder med fina ur från tissot,Longines;certina mfl.
bra instegsklockor
klockia är helseriösa,och har oftast bäst priser
lycka till!
 

Thezz

Omega
Vad säger forumet om dom här klockorna
båda är automatiskt
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-06-29-21-20-58.png
    Screenshot_2015-06-29-21-20-58.png
    98.1 KB · Visningar: 94
  • Screenshot_2015-06-29-21-19-59.png
    Screenshot_2015-06-29-21-19-59.png
    114.2 KB · Visningar: 87
  • Screenshot_2015-06-29-21-19-59.png
    Screenshot_2015-06-29-21-19-59.png
    114.2 KB · Visningar: 87

SwedishMade

Cartier
Av bilderna är där Tissoten snyggast, men man kan aldrig veta hur en klocka verkligen ser ut förrän man har sett den i verkligheten.
 

Thezz

Omega
Nu har jag sökt överallt och jag kan inte hitta någon resention. är det bara jag som är dum i huvudet eller finns det någon speciell hemsida för resentioner
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Vad säger forumet om dom här klockorna
båda är automatiskt

Jag äger Certinan fast i rött och med läderarmband. Har även handhaft den gröna. Den röda är lätt snyggast i verkligheten då den gröna är mer skrikig i färgen än på bild. I klockan sitter ett ETA kvarts verk som är ganska fränt om man tål kvarts. Här är mer info: http://forums.watchuseek.com/f9/certina-ds-2-precidrive-chronograph-940252.html
Klockan är välgjord och är tät till 100m. Helt ok lume och skall inte diffa mer än ca 15/sek per år.
 

Thezz

Omega
Vet någon om man får Rabat på klockan om man köper den kontant och inte med avbetalning eller att man ska låna pengar


Ok den värkar väldigt trevligt
 

Thezz

Omega
ät det alltid 2 år garanti på tissot eller är det bara klockia som kör med det eftersom som är nästa 1000 lapwn biligare
 

Thezz

Omega
Jag och min pappa var ute och träffade en av hans kompisar och jag berättade då att jag var klockintriserad och han tog då fram sin klock samling. den som kom fram var då den här klockan och jag undrar vilken model är det.
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-07-03-12-40-30.png
    Screenshot_2015-07-03-12-40-30.png
    311.3 KB · Visningar: 157

SwedishMade

Cartier
Jag och min pappa var ute och träffade en av hans kompisar och jag berättade då att jag var klockintriserad och han tog då fram sin klock samling. den som kom fram var då den här klockan och jag undrar vilken model är det.

Hej, detta är en jätteful och uppenbar kopia, om man nu kan kolla det kopia när de hittar på en helt ny klocka och trycker dit en Breitling logga.
 

Thezz

Omega
Vet någon vilka som är under leverantörer för tissot sverige.

då jag hamnade i ett grantiärende med time shop på Hötorget (den absolut sämsta klock affären i sverige) där jag fick ett kostnads förslag från tissot. men när jag sen ska hämta ut den hävdar butiken att tissot har höjt priset med 1500. jag bad om att få se mejlet från tissot men hon snackar då bort det. Någon som vet om tissot skulle göra så eller är det butiken som vill ha mera pengar
 

Apansson

Torpare
Vet någon vilka som är under leverantörer för tissot sverige.

då jag hamnade i ett grantiärende med time shop på Hötorget (den absolut sämsta klock affären i sverige) där jag fick ett kostnads förslag från tissot. men när jag sen ska hämta ut den hävdar butiken att tissot har höjt priset med 1500. jag bad om att få se mejlet från tissot men hon snackar då bort det. Någon som vet om tissot skulle göra så eller är det butiken som vill ha mera pengar
Swatch Group. Kolla med någon annan AD av Tissot och se hur de hanterar det eller vad de säger?
 

EmilW

Omega
Vet någon vilka som är under leverantörer för tissot sverige.

då jag hamnade i ett grantiärende med time shop på Hötorget (den absolut sämsta klock affären i sverige) där jag fick ett kostnads förslag från tissot. men när jag sen ska hämta ut den hävdar butiken att tissot har höjt priset med 1500. jag bad om att få se mejlet från tissot men hon snackar då bort det. Någon som vet om tissot skulle göra så eller är det butiken som vill ha mera pengar

Är väl mycket möjligt att Tissot gjort det. Longines (som även de ingår i Swatch Group) har höjt priserna iaf. Jag kan rekommendera Klockia, fick en Longines Flagship Heritage därifrån för ett väldigt bra pris och de var väldigt bra att ha att göra med. De har ju Tissot med. Fysiska butiken ligger i Visby men gick snabbt och smidigt att beställa!

Lycka till.
 

Thezz

Omega
nogon som vet om garanti kortet hos tissot står det på det lokala språket (är jag i Spanien så står det på spanska) eller ska det stå på engelska
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-07-24-02-28-40.png
    Screenshot_2015-07-24-02-28-40.png
    305.7 KB · Visningar: 75
  • Screenshot_2015-07-24-02-28-37.png
    Screenshot_2015-07-24-02-28-37.png
    210.9 KB · Visningar: 70

hooods

Panerai
2-Faktor
Var snäll och korrekturläs innan du postar. Använd punkt och stor bokstav. Det blir jobbigt att läsa annars. Om du har dyslexi eller motsvarande läs och skrivsvårigheter kan du bortse från ovanstående.
 

Thezz

Omega
Sent den 24 så lyckades jag äntligen få pappa att köpa en klocka till mig. och det blev väldigt överraskande em tissot prs 516 extrem, jag hade från början tänkt mig en vanlig prs 516 cronograf. och jag vet att det är lite mot vad jag har sagt. Men ändå jag är på tenerifa och fick den för halva priset. den kostar i Stockholm i butik runt 14000 (iallafall där jag har varit) så jag fick den för 7000 är mycket nöjd. och vill tacka alla som har hjälpt mig med info och det har varit en trevlig upplevelse att välja klocka med hjälp av KS
 

Bilagor

  • IMG_20150724_124333.jpg
    IMG_20150724_124333.jpg
    205.9 KB · Visningar: 99
  • 1437779187890.jpg
    1437779187890.jpg
    74.7 KB · Visningar: 87
Topp