• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutningsklocka del 2!!!!

Thezz

Omega
För 2 år och 352 dager sedan skapade jag en tråd som som hette avslutningsklocka sär jag kom fram till den klocka jag skulle skaffa när
Jag sluta 9an (en tissot pra 516 extrem). Idag är det dags för del två, igår tog jag min studentexamen i teknik på gymnasiet och det måste såklart firas med en klocka, så alla förslag är välkomna.

Klockan ska vara:
1. Automatisk
2. Länk/metallarmband
3. Runt 30.000
4. Det ska vara en mot dresser hållet.
(Den kan vara både begagnad och ny)
 
Senast ändrad:

joca

Patek
2-Faktor
Har du några preferenser kring vad du tycker om eller är det bara runt 30k och automatiskt som gäller?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

P-vakten

Patek
2-Faktor
En Sjöö Sandström Royal Steel 36mm Champagne tavla listar 18700:-. Så blir det pengar över till en stökig charter på Mallis!
03C5DE59-CCC7-4D82-B7B0-45174E5533D6.png

Man behöver inte alltid maxa en budget.
 

Thezz

Omega
På två år borde du väl kunde komma fram till lite fler kriterier? :D
Men vill vara öppen till det mesta ju vill inte bli för Nichad o missa något interesant. Skulle kunna ha varit ännu mer specifik typ som att jag skulle verkligen villja ha en genomskinlig baksida typ men det begränsar urvalet lixxxommm.
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Väldigt svårt, finns så många att välja på. Är det dykare, dressare, beater eller ja.... liknande Tissot pra 516 extrem som du nämner som lockar?
Tycker denna modell från Tudor (Heritage 70330B) är riktigt häftig, finns/har funnits några på KS till salu för runt 25 fullset.

klocka.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men vill vara öppen till det mesta ju vill inte bli för Nichad o missa något interesant. Skulle kunna ha varit ännu mer specifik typ som att jag skulle verkligen villja ha en genomskinlig baksida typ men det begränsar urvalet lixxxommm.
Du kommer aldrig få bra svar om du inte preciserar dig. Dyk, dress, funktioner, storlek?
 

Thezz

Omega
Juste det var de jag saknade, det ska vara mer mot dresser hållet efter som jag redan har en sportigare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men vill vara öppen till det mesta ju vill inte bli för Nichad o missa något interesant. Skulle kunna ha varit ännu mer specifik typ som att jag skulle verkligen villja ha en genomskinlig baksida typ men det begränsar urvalet lixxxommm.
Ett tips i all välmening. Köp inte glasbaksida så länge inte verket är väldekorerat och fint. Och då räcker dessvärre inte 30k. Det kan tyckas roligt att se hur saker snurrar på men med tiden så kommer du att förstå vad jag menar.

Grattis till din studentexamen! :)
 

Thezz

Omega
Du kommer aldrig få bra svar om du inte preciserar dig. Dyk, dress, funktioner, storlek?
Ett tips i all välmening. Köp inte glasbaksida så länge inte verket är väldekorerat och fint. Och då räcker dessvärre inte 30k. Det kan tyckas roligt att se hur saker snurrar på men med tiden så kommer du att förstå vad jag menar.

Grattis till din studentexamen! :)
Tack så mycket!!

Ja jo exkat o det vara därför jag var ganska vag i beskrivningen på typen av klocka då sådana finneser kan minimera spnnet och höja klockans pris.
 
Ett tips i all välmening. Köp inte glasbaksida så länge inte verket är väldekorerat och fint. Och då räcker dessvärre inte 30k. Det kan tyckas roligt att se hur saker snurrar på men med tiden så kommer du att förstå vad jag menar.

Grattis till din studentexamen! :)
Om en klocka tickar alla boxar i övrigt tycker jag inte glasbaksida ska behöva vara en showstopper.
Ps
Grattis
 
Senast ändrad:

hm201

Omega
Jag hade nog valt en speedmaster för de pengarna, med en aqua terra som nr 2 och en datejust som nr 3. Några av de blir nog begagnade för de pengarna, men det kan nog ändå vara en bra ide.

Speedmasters finns med glasbaksida, om det är viktigt, och det har väl alla aqua terra sedan 10 år eller något liknande också. DJ har det inte. Du kommer tröttna, men det är häftigt när man köper den.
 
Topp