• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avtackningsklocka

DiscoPapa

Guld
2-Faktor
Fick frågan av en kompis som vill tacka av en anställd som gjort ett fint jobb på advokatfirman under två år som anställd.

Bollar den vidare då mitt tips om LLD fick nobben då den bara funkar på mesh.

Riktlinjer:
- Funka på länk
- Vara både dressad och lite sportig
- Beg är ok
- Budget ~10k

Tack för tips!

Fick frågan av en kompis som vill tacka av en anställd som gjort ett fint jobb på advokatfirman under två år som anställd.

Bollar den vidare då mitt tips om LLD fick nobben då den bara funkar på mesh.

Riktlinjer:
- Funka på länk
- Vara både dressad och lite sportig
- Beg är ok
- Budget ~10k

Tack för tips!

Funkar LLD bara på mesh? Var det den anställdas åsikt ? I min mening fungerar den på allt (gummi, läder, mesh, Nato, med mera och även länk) säg till om du vill ha insperstions bilder. Eftersom LLD inte verkar gå hem så kanske en Longines hydro conquest eller någon rolig seiko. Däremot röstar jag fortfarande på en LLD extremt mycket klocka för pengarna, fungerar på allt och till allt :)

Senast ändrad:
Funkar LLD bara på mesh? Var det den anställdas åsikt ? I min mening fungerar den på allt (gummi, läder, mesh, Nato, med mera och även länk) säg till om du vill ha insperstions bilder. Eftersom LLD inte verkar gå hem så kanske en Longines hydro conquest eller någon rolig seiko. Däremot röstar jag fortfarande på en LLD extremt mycket klocka för pengarna, fungerar på allt och till allt :)
Tack för tipsen. Jag formulerade mig lite klumpigt. Jag anser också att LLD funkar på allt. Dock lite sämre på länk. Bättre på mesh då. Jag röstar också fortfarande på LLD men fick avslag hos polaren. Hydro C ska jag kolla närmare på!

Bortsett från tidigare nämnda oris, Hydro C och Sinn, vill jag även lägga till Hamilton. Har själv en jazzmaster Seaview som jag tycker funkar till mycket. Christopher Ward har en del snyggt också, har dock aldrig fingrar på en så vågar inte ta gift på kvalitet etc

Fortsätter på Longines temat
Conquest Classic
longines_conquest_classic.jpg

Conquest GMT
longines_conquest_24_main.jpg

Hydroconquest
Longines-Hydro-Conquest-00001.jpg

Sinn 556 I, listpris sprillans ny ca 10.500sek på länk.

Klickar i alla boxar som du är ute efter...grym både på länk, läder och nato. Sportig men även modernt dressig.
Finns med största sannolikhet på lager hos Erikson Urhandel i Sundbyberg om kompisen vill köpa direkt från butik och håller till runt Stockholm.

7lAXNwj.jpg

9ea36619.jpg
EDF23BCD-8362-4013-9BA7-237D956CE300-5102-0000058127DA3D1E kopia.jpg

Om man tittar på vad som traditionellt delas ut som förtjänstklocka är det ju Tissot, Certina, Eterna guld quartzare. Dom brukar väl ligga runt 10?
Jag vet inte hur passande det är med en dykare i vintage design som LLD´n. När jag tänker "advokatbyrån" tänker jag mig något mer traditionellt. Longines Conquest Heritage eller Flagship. Conquesten vet jag inte om den fortfarande finns, men den var ju under 10 strecket...
flagship.jpg

kanske Rado Coupole. Under 10K
rado_sv.jpg

Oris Artix är den av dessa som har 10atm Ligger väl på 15K
oris_artix.jpg

Tissot Classic Gent ca10K
tissot_classic_gent.jpg

Tissot Visodate på mesh är ju super och passar lika bra på läder
viso.jpg

Vad landar den nya Sinn-dressaren på? @Clark Kent? Den ser fin ut (på bild)!
Jag tycker också att det känns lite skumt att köpa en dykare som avtackning, speciellt en så egen design som LLD. Hellre då ett dressat alternativ.

Min kamrat är nu inne på denna blå alternativt vit Conquest:

IMG_3418.jpg

Sinn är dessvärre nekad med motiveringen att "märket bara går hem hos er Klocksnackare". Verkar också luta mer åt flång ny och då faller LLD ur pga budget :(

Om det nu är en klocka som ska ges och det är en specifik summa som gäller, då borde väl det bästa vara att ge ett presentkort där man tänkt köpa klockan. Inte ovanligt att man gör så nuförtiden. Mottagaren kan då själv välja en klocka som verkligen uppskattas och inte bara hamnar i byrålådan. Problemet löst :).

Om det nu är en klocka som ska ges och det är en specifik summa som gäller, då borde väl det bästa vara att ge ett presentkort där man tänkt köpa klockan. Inte ovanligt att man gör så nuförtiden. Mottagaren kan då själv välja en klocka som verkligen uppskattas och inte bara hamnar i byrålådan. Problemet löst :).
Jag föreslog det samma! Nekat...

Om man tittar på vad som traditionellt delas ut som förtjänstklocka är det ju Tissot, Certina, Eterna guld quartzare. Dom brukar väl ligga runt 10?
Jag vet inte hur passande det är med en dykare i vintage design som LLD´n. När jag tänker "advokatbyrån" tänker jag mig något mer traditionellt. Longines Conquest Heritage eller Flagship. Conquesten vet jag inte om den fortfarande finns, men den var ju under 10 strecket...
flagship.jpg

kanske Rado Coupole. Under 10K
rado_sv.jpg

Oris Artix är den av dessa som har 10atm Ligger väl på 15K
oris_artix.jpg

Tissot Classic Gent ca10K
tissot_classic_gent.jpg

Tissot Visodate på mesh är ju super och passar lika bra på läder
viso.jpg
När jag tänker på någon som ska sluta på advokatbyrån så tänker jag direkt på någon som bryter sig loss från det dressade arbetet och vill börja dyka istället. Givetvis då med en tjusig Lld som gör sig bra i alla rum (fast inte på vanlig länk som frågan gällde) :D

Han har ju bara knegat där 2 år så ingen traditionell avtackning så vis. Mer en uppskattning för fin insats. Under 40 år så gärna inte för gubbigt.

Han har ju bara knegat där 2 år så ingen traditionell avtackning så vis. Mer en uppskattning för fin insats. Under 40 år så gärna inte för gubbigt.
Longines Conquest Classic i stål finns med vit eller svart tavla. Lite Explorer I stuk fast med datum. Den finns på länk eller läder, och borde gå att få för strax över 10 ny

Vad landar den nya Sinn-dressaren på? @Clark Kent? Den ser fin ut (på bild)!
Jag tycker också att det känns lite skumt att köpa en dykare som avtackning, speciellt en så egen design som LLD. Hellre då ett dressat alternativ.

Nya dressaren kostar ca 18´.

Sinn är dessvärre nekad med motiveringen att "märket bara går hem hos er Klocksnackare". Verkar också luta mer åt flång ny och då faller LLD ur pga budget :(

Trist att din kompis verkar lite ängslig ;) Personligen skulle jag oavsett märke och oavsett kategori hellre ge bort något som är uppskattat bland de som är intresserade/kunniga än hos allmänheten utan kunskap, det skulle göra mig trygg att jag gav bort något med kvalité. Men...to each his own :)

Nya dressaren kostar ca 18´.

Trist att din kompis verkar lite ängslig ;) Personligen skulle jag oavsett märke och oavsett kategori hellre ge bort något som är uppskattat bland de som är intresserade/kunniga än hos allmänheten utan kunskap, det skulle göra mig trygg att jag gav bort något med kvalité. Men...to each his own :)
Ska kriga vidare för att han ska välja Sinn. Gillade tanken på ett paket med läderband och nato som komplement till länken.

Ska kriga vidare för att han ska välja Sinn. Gillade tanken på ett paket med läderband och nato som komplement till länken.

En annan fördel är att han då ger bort en klocka med ett case som är extremt tåligt och är svårt att få märken på, vattentäthet 20 bar, bra motstånd mot stötar och magnetism, och som grädde på moset en riktig arbetshäst till motor...ETA 2824-2 som vilken urmakare som helst kan serva.

Jag ska inte sticka under stol med att jag verkligen gillar Sinn...men jag tycker ändå att jag objektivt kan säga att enligt din kompis spec och budget så finns det ingen klocka som ens kommer i närheten av 556:n.

image.jpg
Advokatbyrå ( lite traditionellt ) tyngd av historiens vingar!!

Vintage

Tex denna ligger ute för 11900 på blocket nu i 08 träsket!!

Tillbaka
Topp