• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

dauit

Panerai
2-Faktor
Eftersom man bodde precis i närheten av Bunmeatbun blev det dom såklart. Deras onion and cheese med tre puckar var en oslagbar burgare efter en lång arbetsdag på ett lager. Pommesen är väl inget märkvärdigt egentligen detsamma som deras smoothies.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Milles Bakficka har bra burgare. KÄK är OK, dessutom ingår lokala a-laget som brukar hålla låda. Lilys är riktigt bra. Prime är sådär.
 

Rearden

Cartier
Slår ett slag för AGs, riktigt vass burgare för egentligen lite för mycket pengar (170ish i baren) för bara en burgare men jäkla fin är den. Har provat de flesta hajpade ställen men oljebaren finns kvar på min to do list, kul att den fått så pass bra kritik här!
 

POO

Panerai
Slår ett slag för AGs, riktigt vass burgare för egentligen lite för mycket pengar (170ish i baren) för bara en burgare men jäkla fin är den. Har provat de flesta hajpade ställen men oljebaren finns kvar på min to do list, kul att den fått så pass bra kritik här!

Helvete vad dyrt för lite köttfärs...
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Eftersom man bodde precis i närheten av Bunmeatbun blev det dom såklart. Deras onion and cheese med tre puckar var en oslagbar burgare efter en lång arbetsdag på ett lager. Pommesen är väl inget märkvärdigt egentligen detsamma som deras smoothies.
Låter som en riktigt dålig kött till bröd-ratio.
 
  • Like
Reactions: POO

n1tro

Panerai
Drog två på KÄK på en gtg för ett tag sen utan att ens vara i närheten av mätt. Då hade båda dubbel kött...
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Ett bra mått är om den går att äta med händerna.

Vem äter en hamburgare med bestick egentligen, en hamburgare ska ätas med händerna!
Jag har nog en bild på en sådan burgare med tre puckar, ge mig några minuter bara.
e88b329a44031ad6e89bb53713ed5142.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det finns dåligt med prisvärda burgare värda namnet i Sthlm, anser alla lite väl kryddat pris-satta och oftast kostar pommes extra, på de som är rena burgar-hak är det nästan fånigt dyrt, sedan har ett problem kring hantering av köttet varit på tapeten i medierna, AG:S burgare må vara dyr men rätt hanterat och riktigt bra kött som mals nytt varje dag.

Annars är vilken diner som helst överlägsen i staterna. Oftast med utmärkt friterat handskuret pommes till. I NYC åt jag den bästa burgaren någonsin i West village på en kvarterskrog för några ynka dollar, drar man sig utanför meckat South beach ( på egen risk ) mot Miami downtown är det bara att hugga en diner.. Flamed grilled och snuskigt billigt.
 

carlanton

Audemars
Åt nyss på Bun Meat Bun.

Brödet är helt okej men suger åt sig för mycket vätska och blir geggigt. Osten var lagom smaklös och geggig på ett bra sätt. Köttet var genomstekt utan att ha någon yta. Smakade dessutom inte speciellt mycket, lite som vanlig vacuumfärs. Inte alls bra. Den stekta löken var god. Resultatet var en burgare som smakade ganska exakt som en nylagad trippel eller kvadruppel cheese på McD. Inget dåligt betyg, då det är lite av poängen, men för 89 kr vill man ha mer.

Stripsen var bra. Krispiga med lite skal kvar. Deras egna dip (som också finns på burgaren med sallad) var rätt kass, tänk Kavli men med sämre konsistens och utan picklesbitar.
 
  • Like
Reactions: K-S

F-L-P

Panerai
Vafan mina gamla kvarter ju
Vart ligger den? Då kanske man har 1 anledning att åka dit en sväng

Precis vid stationen. Bakom någon ica butik. Veckans burgare såg riktigt fin ut. Två 100g pattys med tre ostskivor.
Ganska bra öl utbud också.
Väl värt ett besök om man är i området, även värt en omväg.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Håller med om att burgare ska käkas med nävarna, punkt!

Några burgare jag uppskattar i Sthlm är:

- Prime, goda, frasiga kanter. Slafsigt
- Flippin, fastän det är trendigt, faktum är att set är gott.
- Svenska Hamburgeköket, frasiga, stora goda
- Burger Bar Cafe, helt okej inne i stan
- Oljebaren, riktigt goda, främst tack vare sin dressing
- Flying Elk, bland de bättre jag käkat i Sthlm

En burgare jag inte gillar!
- Vigårda
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag brukar inte bli imponerad av hamburgare, men va och åt på American Table i botten på Sign för ett tag sen och blev faktiskt häpen. Riktigt bra med en maltig ljus lager till! Bör provas..
 

almeyero

Panerai
Åt på Flippin igår för första gången. Ogillar verkligen all hype som de får (ogillar egentligen all sorts form av hype) men deras burgare var faktiskt riktigt bra.

Körde en dubbel cheese och det behövs faktiskt inget mer än kött, ost och bröd.
 

kabro

Cartier
Nej det blev inte Lilys burger igår.
Hungern smög sig på väldigt snabbt och Bistro Bon låg endast ett par steg hemifrån, så här landade jag!

Visst, burgaren var jäkligt god, men det var ingen burger-burgare.
Det ska inte vara sallad och grönsaker på den riktiga burger-burgaren tycker jag.
Det droppade heller inte stekfett från burgaren som jag gärna tycker att det får göra på burger-burgaren.

Så det var helt enkelt en väldigt, väldigt god hamburgare, goda pommes, men det var inte den cheeseburgaren som man sjunger om.
 

Josef B

Bestraffaren
Flippin är ok, de kanske har blivit bättre iom flytten från Kungsholms Strand?
Bistro Bon har jag hör väldigt bra om. Udda också att Levinskys på Rörstrandsgatan har bra burgare, överraskad!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Kul att läsa allas intryck i tråden!

Klart står att man måste nog dela in en burgare i minst två kategorier. Dels den burgare som jag förspråkar som enbart handlar om kött, bröd och ost (plus S&P) som serveras på ex BunMeatBun, Flippin, Prime, Lilys och dels det vad jag kallar Restaurangburgare (tänk Bistro Bon, AG, Griffin osv).

En Restaurangburgare för mig är på tok för mycket fokus på att skapa smaker med tillbehör, starka ostar och dressing etc. Men förstår helt folk som diggar det!

Min lista för stunden ser ungefär ut såhär:

Riktigt burgare:
1. BunMetBun
2. Prime Burger Co
3. Flippin Burger
4. Lilys Burger

Restaurangburgare:
1. Gotland Grill
2. Griffins
3. Mr French
4. Resturang AG

Totalt besviken blev jag på Bistro Bon, Oljebaren, Svenska Hamburgerköket, Burgers and Beers och ett gäng till.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Nej det blev inte Lilys burger igår.
Hungern smög sig på väldigt snabbt och Bistro Bon låg endast ett par steg hemifrån, så här landade jag!

Visst, burgaren var jäkligt god, men det var ingen burger-burgare.
Det ska inte vara sallad och grönsaker på den riktiga burger-burgaren tycker jag.
Det droppade heller inte stekfett från burgaren som jag gärna tycker att det får göra på burger-burgaren.

Så det var helt enkelt en väldigt, väldigt god hamburgare, goda pommes, men det var inte den cheeseburgaren som man sjunger om.


Därför säger man alltid "utan eventuella grönsaker".
 

Josef B

Bestraffaren
Ej att förglömma den härliga grisburgaren! Vega i Haninge, Hamburger Bar i Sjöstaden och Daisys vid Statoil Nynäsvägen. Grymma klassiska burgare !
 
Topp