• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Käkade på Barrels i gamla stan. Själva burgaren var jättebra men pommesen var alldeles för mjuka och inte alls krispiga. Var fullsatt men blev ändå serverade fort. 212kr för burgare, pommes och cola. 4/5 i betyg!
 
Mister york öppnade på Sveavägen i torsdags eller fredags. Någon som hunnit förbi och testat? 😀
Då jag kommer från ”uppstartsregionen” och ätit på många av deras ställen tycker jag tyvärr de är ganska medelmåttiga. Tvärtemot vad någon annan skrev tycker jag inte de är billiga utan tvärtom, dyrt för vad man får.

De gånger jag ätit har det varit knappt en näve pommes tex. Nu har de möjligen sänkt priset verkar det som iofs men är inte säker. Ibland har de också haft extremt mycket peppar och varit så flottiga så man inte kunnat äta dem med händerna. Men det verkar en del uppskatta tydligen ☺️

Sen har de öppnat ställen med en rasande fart, borde vara svårt att få det att lira men vi får väl se. De har ju expanderat något enormt senaste 6-12 mån. På västkusten har de ju öppnat i Ljungby, Halmstad och Falkenberg nästan samtidigt.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Konstruktivt, verkligen 👍
Vad är dina topp 3?
🤷🏻‍♂️Jag har käkat där två gånger med olika sällskap och alla tre är överens om att det inte var lika märkvärdigt som prislappen. Vad vi inte gillade mer precist lade jag inte på minnet. Det räcker med att komma ihåg att jag inte behöver gå dit mer.
Favorit är BmB om jag inte ska göra egna. Funky Chicken vill jag prova, men jag har vägrat ställa mig i den kön de gånger jag har varit förbi.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Var precis på Frankys Blekingegatan pga snacket ovan, var inte ens hungrig.

Miami heat - Bra crust & kryddat kött. Brödet bra som vanligt, inga smulor. Inget att anmärka på som ovan nämnda klagar på, Google recensioner & andra omdömen i tråden talar till sin fördel.. Gnälla för gnällandes skull är bara trist.

BmB & Frankys gör burgare på olika vis, stammis på bägge så man uppskattar hantverket men frankys är på en annan nivå än BmB, men vi alla är olika.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20240111_180625078.jpg

Jag käkade på Rekas (4 på listan) nu i veckan och burgarna håller riktigt bra klass. Tog en Malmö Smash denna gången, 140 spänn med pommes och dricka. Tillbehören är helt ok men burgarna är precis som man vill ha dem.
Bonus om man besöker från utsocknes är att man får uppleva riktiga gammaldags tråk-Malmö ytterområden 😃
 

bati

Omega
IMG_20240111_180625078.jpg

Jag käkade på Rekas (4 på listan) nu i veckan och burgarna håller riktigt bra klass. Tog en Malmö Smash denna gången, 140 spänn med pommes och dricka. Tillbehören är helt ok men burgarna är precis som man vill ha dem.
Bonus om man besöker från utsocknes är att man får uppleva riktiga gammaldags tråk-Malmö ytterområden 😃

Ser enkelt men riktigt trevligt ut!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Svängde förbi bun meat bun igår, bra som alltid. Annan burgare än Frankys ovan men den slank ned, bästa kampanj-burgaren på länge. Combow-candy = jalapeno kokt i något, sött och väldigt gott - kompletterade burgarens sälta bra!

IMG_20240314_191728.jpg

IMG_20240314_190817.jpg



Givetvis svängde jag förbi Frankys söder i söndags också för att testa ny friesen, burgaren fortfarande bäst.

IMG_20240310_143654.jpg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Svängde förbi bun meat bun igår, bra som alltid. Annan burgare än Frankys ovan men den slank ned, bästa kampanj-burgaren på länge. Combow-candy = jalapeno kokt i något, sött och väldigt gott - kompletterade burgarens sälta bra!
Käkade min andra Wrangler för månaden nyss. Jäkligt bra. Dom borde införa den på standardmenyn, eller åtminstone erbjuda den där jalapenon som tillval till standardburgarna.
 
Svängde förbi bun meat bun igår, bra som alltid. Annan burgare än Frankys ovan men den slank ned, bästa kampanj-burgaren på länge. Combow-candy = jalapeno kokt i något, sött och väldigt gott - kompletterade burgarens sälta bra!

IMG_20240314_191728.jpg

IMG_20240314_190817.jpg



Givetvis svängde jag förbi Frankys söder i söndags också för att testa ny friesen, burgaren fortfarande bäst.

IMG_20240310_143654.jpg
Ska till BMB strax, frågan är vad man ska beställa denna gång. Visst har BMB någon ”hemlig burgare” som inte är på menyn som man kan uppge?

Edit: kanske är ”Cheezus”…
 
Topp