• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

snoozarn

Patek
2-Faktor
Inte förvånad. Många expanderar för kraftigt istället för att justera och få enstaka ställen riktigt bra..
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Inte förvånad. Många expanderar för kraftigt istället för att justera och få enstaka ställen riktigt bra..
Inte jag heller. Skönt med en urblåsning, då kvaliteten gått ner avsevärt. När till exempel Bastard kom till Sthlm var det ett av mina favoritställe. Sen har det bara gått utför. Samma med Brödernas, deras första restaurang på Liljeholmskajen var grym. Nu besöker jag inte någon av dem längre.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Testade BAP i helgen men tyckte det var lite torrt och smaklöst kött? Kändes överstekt men borde tagit en dubbel kanske.

Håller likt många andra Frankys som topp och har ätit på båda deras ställen. (inte testat Funky dock så kan inte jämföra)

Barrels ligger nog tvåa för mig i Stockholm, utanför är det hittills ZigZag som är favorit (Hot Lemon-burgaren).

BAPen:
IMG_0281.jpeg


Offtopic pga inte Sthlm, men ZigZag:
IMG_0280.jpeg
 
Senast ändrad:

mato00

Cartier
2-Faktor
Nyupptäckt tråd!

Försöker testa alla ställen som kommer upp och håller med ovanstående om att Burgerdudes ofta håller tveksam ordning på ställena. Åker till NYC snart och det ska bli väldigt spännande att testa topplistorna där. Min topplista i Stockholm hittills,

Funky Chicken, inget slår detta! Förstår att folk klagar på köer och tillgänglighet men kvalitén är magisk.

Knifetown Burgers, endast käkat här en gång och samma här, kanske tråkigt med en foodtruck men riktigt bra kvalité, bröd som slår Funkys men resterande tappar dem på jämfört med vad Funky erbjuder.

BAP, något små burgare men här kommer pluset med lokal och tillgänglighet, lite tråkigt man ej kan boka efter 18 bara...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vill slå ett slag för happie hands på gullmars & josefs burger grill på Götgatan som alternativ som är bättre än typ alla.

Happie hands är fantastiskt med smakkombinationerna framförallt deras Xalapa och Texas. Kvalitén kan dock variera från bra till jäkligt bra. Har ändå gjort över 60 besök där.
Deras klassiker Stockholm är god men för basic för mig som gillar mer drag i.

Har nog testat varenda kedja vid det här laget och inget slår trots allt funky chicken även om de två ovannämnda kommer nära. Men kön, tillgängligheten osv på funky chicken är fan inte kul. Bättre var det när man var på en arbetsplats som hade stående beställningar för upphämtning på fredagsluncherna hos funky, då var det värt de för man slapp besväret och fick det gratis hehe
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ping vad? Läs mina listor, två sidor bak. Bastard är på min shit-list, käkar man där får man skylla sig själv. Testa top 3 och återkom.

Shit list lol
De bilder du postat ser inte annorlunda ut än BB burgers, ser inte ens goda ut. Kletig ost som klibbar fast på gommen eller hur löser du det när du tuggar? Kanske jag som tuggar fel.
Det är handhavandefel / designfel. Man lägger inte osten så att den smälter helt och ligger som spackel på köttet.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Som en annan men relaterad referens hävdar jag att ingen sushirestaurang här är värd att lägga pengarna på om man har smakat på originalet.
T om sushi bentos du kan köpa i varenda 7-eleven i Japan slår alla dyrare sushibarer här på fingrarna. Det som serveras här liknar inte ens sushi, än mindre smakar de sushi!
Samma gäller burgare. Gå in på vilken no-name burger-hak i USA och upplev att det smakar bättre än alla burgare som refereras till här.

Tyvärr, ska man väl säga.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Shit list lol
De bilder du postat ser inte annorlunda ut än BB burgers, ser inte ens goda ut. Kletig ost som klibbar fast på gommen eller hur löser du det när du tuggar? Kanske jag som tuggar fel.
Det är handhavandefel / designfel. Man lägger inte osten så att den smälter helt och ligger som spackel på köttet.
Baserar du en burgares smak på bilden..? BB har inget att hämta mot bättre ställen.
En cheeseburgare ska per definition ha smält ost på. Dessutom, på de flesta bilder jag postar så har osten knappt smält på köttet. Gå testa, vi kan gå tillsammans, till frankys tex - jag bjuder.
Som en annan men relaterad referens hävdar jag att ingen sushirestaurang här är värd att lägga pengarna på om man har smakat på originalet.
T om sushi bentos du kan köpa i varenda 7-eleven i Japan slår alla dyrare sushibarer här på fingrarna. Det som serveras här liknar inte ens sushi, än mindre smakar de sushi!
Samma gäller burgare. Gå in på vilken no-name burger-hak i USA och upplev att det smakar bättre än alla burgare som refereras till här.

Tyvärr, ska man väl säga.
Off-topic men sushi äter man på Minako eller Sushi sho.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som en annan men relaterad referens hävdar jag att ingen sushirestaurang här är värd att lägga pengarna på om man har smakat på originalet.
T om sushi bentos du kan köpa i varenda 7-eleven i Japan slår alla dyrare sushibarer här på fingrarna. Det som serveras här liknar inte ens sushi, än mindre smakar de sushi!
Samma gäller burgare. Gå in på vilken no-name burger-hak i USA och upplev att det smakar bättre än alla burgare som refereras till här.

Tyvärr, ska man väl säga.
Ironiskt nog så låg världens bästa japanska restaurang utanför i Japan i Östersund. Tyvärr så är det till salu nu så den titeln lär flyga all världens väg, men det Mikado levererade var något helt fantastiskt. Har varit otaliga Japanska produktionsteam här genom åren för att skapa dokumentärer om denna herre :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ironiskt nog så låg världens bästa japanska restaurang utanför i Japan i Östersund. Tyvärr så är det till salu nu så den titeln lär flyga all världens väg, men det Mikado levererade var något helt fantastiskt. Har varit otaliga Japanska produktionsteam här genom åren för att skapa dokumentärer om denna herre :)


Ja, det finns guldkorn men de är ju inte många. Dessutom är prisklassen avskräckande för 99% av befolkningen.
Jag betalar ogärna ett par tusen k för en sittning, snålo som jag är. ^^
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Som en annan men relaterad referens hävdar jag att ingen sushirestaurang här är värd att lägga pengarna på om man har smakat på originalet.
T om sushi bentos du kan köpa i varenda 7-eleven i Japan slår alla dyrare sushibarer här på fingrarna. Det som serveras här liknar inte ens sushi, än mindre smakar de sushi!
Samma gäller burgare. Gå in på vilken no-name burger-hak i USA och upplev att det smakar bättre än alla burgare som refereras till här.

Tyvärr, ska man väl säga.
Har ätit min beskärda del burgare i både Sverige och USA. Skulle säga att överlag slår Sverige USA på fingrarna.

Såg för övrigt att Mister York ska öppna i Jureskogs gamla lokaler på Sveavägen. Trevligt tillskott om de kan hålla standarden!
 
Har ätit min beskärda del burgare i både Sverige och USA. Skulle säga att överlag slår Sverige USA på fingrarna.

Såg för övrigt att Mister York ska öppna i Jureskogs gamla lokaler på Sveavägen. Trevligt tillskott om de kan hålla standarden!
Tycker helt klart mister York är överskattade, fattar att de slår i mindre städer där endast McDonalds och Sibylla finns men att de ska konkurrera med övriga har jag svårt att se. Tycker de har extremt flottiga burgare som knappt går att äta med händerna och väldigt lite pommes för pengarna de tar. I varje fall i småorterna där de står i en container långt utanför centrum.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tycker helt klart mister York är överskattade, fattar att de slår i mindre städer där endast McDonalds och Sibylla finns men att de ska konkurrera med övriga har jag svårt att se. Tycker de har extremt flottiga burgare som knappt går att äta med händerna och väldigt lite pommes för pengarna de tar. I varje fall i småorterna där de står i en container långt utanför centrum.

Tyckte min i Ängelholm var riktigt fint. Och pommes bryr jag mig inte om.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Inte jag heller. Skönt med en urblåsning, då kvaliteten gått ner avsevärt. När till exempel Bastard kom till Sthlm var det ett av mina favoritställe. Sen har det bara gått utför. Samma med Brödernas, deras första restaurang på Liljeholmskajen var grym. Nu besöker jag inte någon av dem längre.
Brödernas var det torraste och smaklösaste jag ätit på länge. Servicen dålig med, kass lokal osv.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker Barrels är imponerande i hur de håller kvaliteten år efter år. Har besökt lite halvregelbundet vid snabba Stockholmsbesök och jag tror aldrig jag blivit besviken vare sig när de har haft högtryck eller en sömnig eftermiddag. Ändå lite beundransvärt för den typen av ställe.
 

FCwatch

Omega
Riktigt roligt att mister york kommer till Stockholm. Har ätit den i Växjö där den var otroligt otroligt bra. Också ätit i annan stad där den inte alls höll samma kvalite så hoppas hoppas dem levererar här uppe.

Säger förövrigt som alla andra. Funky chicken. Finns inget som slår den.

Lådan som ägs av Flippin Burger är ritkigt trevligt ställe med deras slide burgare och otroliga utbud av öl
 

Pasque

Omega
Nyupptäckt tråd!

Försöker testa alla ställen som kommer upp och håller med ovanstående om att Burgerdudes ofta håller tveksam ordning på ställena. Åker till NYC snart och det ska bli väldigt spännande att testa topplistorna där. Min topplista i Stockholm hittills,

Funky Chicken, inget slår detta! Förstår att folk klagar på köer och tillgänglighet men kvalitén är magisk.

Knifetown Burgers, endast käkat här en gång och samma här, kanske tråkigt med en foodtruck men riktigt bra kvalité, bröd som slår Funkys men resterande tappar dem på jämfört med vad Funky erbjuder.

BAP, något små burgare men här kommer pluset med lokal och tillgänglighet, lite tråkigt man ej kan boka efter 18 bara...
Kul med NYC!
Om du får chansen skulle jag säga att försök få en burgare från 4 charles prime rib. Se till att lägga till bacon! Annars finns systerkrogen Au cheval som också är riktigt bra och har lite mer humana priser :)

Pastis är också riktigt bra, kul också då det känns lite otippat med en bra burgare på en fransk krog 😁
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Kul med NYC!
Om du får chansen skulle jag säga att försök få en burgare från 4 charles prime rib. Se till att lägga till bacon! Annars finns systerkrogen Au cheval som också är riktigt bra och har lite mer humana priser :)

Pastis är också riktigt bra, kul också då det känns lite otippat med en bra burgare på en fransk krog 😁
Au Cheval ska absolut besökas! Även Emilys och 7th street burger.

Får se hur snabbt man tröttnar på burgare om det blir fler än 3
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Många ställen i tråden är återanvända flitigt, somliga med all rätt.
gör en uppdatering och rekommenderar en lite grill på söder som gör väldigt bra burgare: Josefs. Inga finburgare utan påminner om en bra diner. Även Frankys i närheten är bra samt Rock n grill. Samtliga enbart testade med leverans.
 
Topp