Torshalla
Basic
Och dem serverar ölHar inte provat faktist…
Men BaP (Burger and Pastrami) i stan är nästan så gott som Funky Chicken tycker jag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och dem serverar ölHar inte provat faktist…
Men BaP (Burger and Pastrami) i stan är nästan så gott som Funky Chicken tycker jag![]()
Och dem serverar öl![]()
Håller med!![]()
Hörde jag ÖL?Var på BaP i förra veckan, mycket bra brugar, pommes, tryffel mayo och bärs... och trevlig personal, rent o fint. Gillade!
Krubb, är det samma upplägg som Krubb som låg på Kungsholmen för några år sen? Alltså mittemot Texas Longhorn? Saknade det stället när jobbet flyttade ut till Kista..Jag har bara ätit där en gång men var inte imponerad. Helt för soggiga och fettiga för min smak. KRUBB som ligger i Sundbyberg gillar jag däremot starkt.
På söder eller?Frankys gör det igen, kampanj nr 2 - vilken skapelse. Ser så simpel ut men vilken smakexplosion, tål att ätas flera gånger om.
![]()
![]()
Precis, endast på söder.På söder eller?
Typiskt men förklarar varför jag missade detta idag. Har Frankys Tegnérgatan som ett väldigt tillgängligt lunchalternativPrecis, endast på söder.![]()
Kul att se en tjockpuck i top 15 hos AG! Nått jag föredrar framför smashedDå har listan anlänt. Frankys klättrar till #2 som väntat, bästa burgaren på restaurang i Sverige. Grattis till det!
Funky ohotad 1:a men som jag tidigare nämnt fallerar det pga otillgängligheten.
![]()
Sveriges Bästa Burgare 2025 • Burgerdudes
Burgerdudes presenterar Sveriges 100 Bästa Burgare 2025, i samarbete med Korvbrödsbagarn, Felix, McCain och Personalkollen.www.burgerdudes.se
Det firar vi givetvis med nya umami special som nu även finns på Tegnergatan.Då har listan anlänt. Frankys klättrar till #2 som väntat, bästa burgaren på restaurang i Sverige. Grattis till det!
![]()
Burgerdudes presenterar Sveriges 100 Bästa Burgare 2025, i samarbete med Korvbrödsbagarn, Felix, McCain och Personalkollen.www.burgerdudes.se
Totalt oseriöst att utse Mister York till bästa kedja. Finns omöjligt något bolag som dels gör tveksamma burgare och framförallt har fler anmärkningar vid inspektioner!?Då har listan anlänt. Frankys klättrar till #2 som väntat, bästa burgaren på restaurang i Sverige. Grattis till det!
![]()
Tycker Mister York är den överlägset bästa kedjan. Bra kryddade burgare med trevlig crust till ett väldigt bra pris.Totalt oseriöst att utse Mister York till bästa kedja. Finns omöjligt något bolag som dels gör tveksamma burgare och framförallt har fler anmärkningar vid inspektioner!?
Maten fullkomligt flyter i fett…
Då har vi onekligen olika upplevelser/smakTycker Mister York är den överlägset bästa kedjan. Bra kryddade burgare med trevlig crust till ett väldigt bra pris.
Spännande formulering av biträdande kulturchef: "rikta sig till den breda massan av menlösa män"Tja, känns ju inte direkt som det är något skriande behov att boka in ett besök direkt....
![]()
KROGKULTUR: Soggiga pommes och burgaren smakar spya
I går öppnade den hajpade hamburgerkedjan Five guys sin första restaurang i Sverige. Valerie Kyeyune Backström ställer sig i kön för en milkshake med baconsmak.www.expressen.se
Det är väl bara att konstatera att vi "trista killar med osund inställning till grisfett" inte är publikationens målgrupp!Spännande formulering av biträdande kulturchef: "rikta sig till den breda massan av menlösa män"
Ja man kan ju undra lite vad just "menlösa" fyller för syfte i texten om hamburgare. Måste man blanda in genus och ha en rabiat feministvinkel i alla texter som publiceras där?Det är väl bara att konstatera att vi "trista killar med osund inställning till grisfett" inte är publikationens målgrupp!
Det är sällan jag besöker publikationen och detta befäster mitt beslut.
Anmälning till pressombudsmannen kanske?
True true, Expressen, länge känd som en beryktad grogrund för vänsterrevolutionära idéerDet är väl bara att konstatera att vi "trista killar med osund inställning till grisfett" inte är publikationens målgrupp!
Det är sällan jag besöker publikationen och detta befäster mitt beslut.
Anmälning till pressombudsmannen kanske?
Det är inte Stockholm, men nästan.. ikväll blev det en roadtrip till Uppsala och Knifetown Burgers. Höga förväntningar på tian från Burgerdudes 2025-lista.
Provade månadens burgare med svenskt nötkött, cheddar, picklad äpple, lönnsirap & baconfärskost och färsk jalapeno. Visst det är kanske inte signaturburgaren men den här va rätt så kass.. En överlag smaklös burgare med torrt bröd. Den enda ingrediensen som hade smak var äpplena.
I kassan och köket stog förmodligen sportlovsjobbare men det är ingen ursäkt.
3/10 enbart pga den krispiga stekytan på köttet
![]()