• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa dykaren - rösta

Vilken är den bästa dykaren ?

• Sub

Röster: 55 31.6%
  • Seamaster

Röster: 26 14.9%
  • Prospex

Röster: 16 9.2%
  • Aquaracer

Röster: 0 0.0%
  • Luminor submersible

Röster: 6 3.4%
  • Pelagos

Röster: 17 9.8%
  • Sea dweller

Röster: 20 11.5%
  • RO diver

Röster: 1 0.6%
  • Hydroconquest

Röster: 0 0.0%
  • Fifty Fathoms

Röster: 19 10.9%
  • PO

Röster: 3 1.7%
  • Oris divers

Röster: 3 1.7%
  • Breitling SO

Röster: 2 1.1%
  • Polaris

Röster: 4 2.3%
  • Aquatimer

Röster: 2 1.1%

• Totala väljare
    174

Watchie

Diamant
2-Faktor
Vilken är den bästa dykaren för dig ? Avseende bästa, det får du själv bestämma vad som är viktigt, motivera gärna : pris/value, historia, urverk, wr, material, prestige, utseende etc.
Kan göra dink urvalet väldigt lååång, så av enkelhets skäl, så är urvalet - mest poppis modellerna från chrono24 samt att jag lagt till en personlig favvo - Polarisen….(samt en IWC , är ju ett måste 😊)
Du kan bara välja en..
Tack för medverkan (och motivering pls..)

0F952A5D-C7D1-482E-B80D-9D9942CCE183.jpeg
56C2C684-AAD9-45E6-9EC9-A591E26F91CA.jpeg
027F632B-0183-4778-87EC-BE901A9C88FB.jpeg
280A6D91-FFEB-4002-85C4-DE272BE2440C.jpeg
7BD7E68E-0059-48A4-A83D-70E58A162AFB.jpeg
D6E3D6D0-86C0-4291-95C3-02566ED09B9E.jpeg
4658A544-C54F-4F7C-ACB9-09F6B1F5148A.jpeg
A3F08945-DF7A-4AAD-BC65-2CA6F77E2C96.jpeg
4E6EF917-F5F5-46A5-8E57-E42677D9E610.jpeg

Senast ändrad:
Jag säger antingen Rolex eller Panerai. Varför? Estetiskt tilltalande, cool historia (första renodlade dykaren (Rolex) /attackdykarstuk (Panerai). Röstade just specifikt på Sea-Dweller. Estetiskt tilltalande, cool historia + roliga specs. För att vara rättvis så tickar nog varje klocka här på rutan estetiskt tilltalande, cool historia och intressanta specs i någon kapacitet.

Senast ändrad:
Tror fifty fathoms kom precis före Suben, rätta mig gärna dock, men både Rolex och Omega nosade väl på ”dive conceptet” innan redan på 20/30 talet med Oyster caset samt Omega Marine…

Som ren toolwatch för ändamålet dykning så svarar jag Pelagos, betyder inte att jag skulle välja att köpa den då jag inte dyker. JLC Polaris kan väl ändå inte kallas dykare? Tunn, inre vridring som inte alls är lika tydlig som dom yttre + får fram att den bara har 100m WR.

Som ren toolwatch för ändamålet dykning så svarar jag Pelagos, betyder inte jag skulle välja att köpa den då jag inte dyker. JLC Polaris kan väl ändå inte kallas dykare? Tunn, inre vridring som inte alls är lika tydlig som dom yttre + får fram att den bara har 100m WR.
Du har helt rätt, klena specs för en Diver, var bara ett högst personligt val och ”kategorisering” pga look och att den räcker för min deskdiving, måhända bättre som gada än diver..och JLC har ju även vassare knivar i lådan avseende divers…

Kul tråd 😎

Av alla dom dykare jag haft genom åren är min favorit när det kommer till finish och hantverk Omega SMP-C så min röst går till den.

Däremot är jag riktigt betuttad i min månad gamla DS Action 38 som ger väldigt mycket pang för pengarna så valet var inte helt enkelt.

Well, för 99,5 % av oss, men Stefan har en poäng såklart med ej riktigt klassad som diver, kanske tom 3 el 5 atm räcker för de flesta av oss ??
Läste slarvigt då det ju står bästa dykaren för dig. Får välja något elegantare i lagom storlek och sätter SMP då den ligger varmast om hjärtat (som instegsklocka i denna hobby). Ja, 100m räcker gott för mig och Polaris kan en vara fantastiskt fin klocka (har faktiskt aldrig klämt på den IRL).

Läste slarvigt då det ju står bästa dykaren för dig. Får välja något elegantare i lagom storlek och sätter SMP då den ligger varmast om hjärtat (som instegsklocka i denna hobby). Ja, 100m räcker gott för mig och Polaris kan en vara fantastiskt fin klocka (har faktiskt aldrig klämt på den IRL).
Orolig där ett tag att du ej skulle ta smp, klar favvo för mig oxå, men jag har mer gått över faktiskt avseende Omegas, mer kär i PO nu 😊

Oklart. Går vi på dåtidens versioner av modellerna så sticker ju sub (r/t), LLD, Breitling SO57, bpff ut och har alla en plats i hjärtat. Minsta förändring estetiskt är väl just de, svårt att säga en favorit

Orolig där ett tag att du ej skulle ta smp, klar favvo för mig oxå, men jag har mer gått över faktiskt avseende Omegas, mer kär i PO nu 😊
Rätt nyligen försvann min PO 2500 med orange bezel och därmed hade jag betat av alla tre generationer PO. Fantastiskt snygga klockor men i längden har jag känt att dom varit lite för tunga/topptunga och lite för höga, även 2500. Helt enkelt lite för klumpiga. Ingen dykare jag ägt har suttit bättre eller ens lika bra på mig som dom SMP jag har haft.

Tillbaka
Topp