• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa dykaren - rösta

Vilken är den bästa dykaren ?

• Sub

Röster: 55 31.6%
  • Seamaster

Röster: 26 14.9%
  • Prospex

Röster: 16 9.2%
  • Aquaracer

Röster: 0 0.0%
  • Luminor submersible

Röster: 6 3.4%
  • Pelagos

Röster: 17 9.8%
  • Sea dweller

Röster: 20 11.5%
  • RO diver

Röster: 1 0.6%
  • Hydroconquest

Röster: 0 0.0%
  • Fifty Fathoms

Röster: 19 10.9%
  • PO

Röster: 3 1.7%
  • Oris divers

Röster: 3 1.7%
  • Breitling SO

Röster: 2 1.1%
  • Polaris

Röster: 4 2.3%
  • Aquatimer

Röster: 2 1.1%

• Totala väljare
    174
Vad väljer du själva då @Watchie ? Eller har du beslutsångest .. ? :D
He he, har haft alla på listan förutom BP, Pannan och Polarisen, så av ”testa skäl” vart det Polarisen, men tycker smp ger mest bang for the buck men lite alldaglig, Roooleks har jag haft många av - och de är bara o fetglömma - pga av bang for the buck och just för ”alla” vill ha den, så även om Polarisen ej är en ”riktig” dykare, så röstar jag på den, svart, no date och på länk 😎

He he, har haft alla på listan förutom BP, Pannan och Polarisen, så av ”testa skäl” vart det Polarisen, men tycker smp ger mest bang for the buck men lite alldaglig, Roooleks har jag haft många av - och de är bara o fetglömma - pga av bang for the buck och just för ”alla” vill ha den, så även om Polarisen ej är en ”riktig” dykare, så röstar jag på den, svart, no date och på länk 😎

Hade ingen aning om vad det var för modell innan men förutsatt att det är en Jaeger LeCoultre Polaris du syftar på så håller jag med - den var riktigt stilig🤌

Givet att man bara använder klockan till vardags (alltså inte som ett dykinstrument) så hamnar min röst på Polaris eller Polaris Mariner. Med det nya uppdaterade verket.

D44CF8E3-00CB-496C-BF45-0549E9B758FC.jpeg

FFA19CCC-2CE0-4EE8-B26F-674240C2CB98.jpeg

Ironiskt nog Oris som är bäst lämpad för det jag pysslar med iaf (fridykning), pga den ljusa tavlan. Värdesätter övertydlig sekundvisare över allt annat, Orisen är väl okej men inte mer. Kommer då aldrig dyka djupare än 100m så även den biten räcker gott och väl...för mig.

Mitt hjärta säger Longines (föredrar dock deras legend diver), mina ögon säger JLC (så jvl fin) men min röst går trots det på omega. Den känns så prisvärd och komplett på något vis.

Borde annars kallas för äggklockor eftersom de (enligt mycket vetenskapliga studier) i 99% av fallen används till att tajma frukostäggen med framför dykning.

Seiko Tuna fanns inte med😢 Hade annars fått min röst.
Haft 4 olika men nu en semi vintage sbbn007.
Bidrar med en Aqualand och en Doxa i dess rätta element från några år sen.
E88CC56F-B67C-4BD2-91C8-BBB9CA0138CD.jpeg
899931D7-EAE9-4F5E-A6C7-53259C042747.jpeg

Senast ändrad:
Jag antar att Seiko gör sig bäst att dyka med, i mina ögon då givetvis. Mest för att de jämfört med övriga listan kan vara jäkligt överkomliga prismässigt - men det beror ju givetvis på vilken modell man tittar på.

Nu gjorde jag antagandet att klockan skulle användas just att dyka med och svaret är utifrån det, lyxklockor kan man dyka alldeles utmärkt med också och många av dem är säkert betydligt högre specade än de flesta Seikos.

Men så länge klockan inte missvisar med flera minuter per timma, håller tätt och går att avläsa ser jag inte en ökad ekonomisk insats som något som gör klockan bättre till just dykning. Sedan kan det givetvis vara en härlig känsla att hoppa i det stora blå med sin SD på armen och må gott på vetskapen om hur jäkla bra och fin den är - sånt har ju också ett värde - det är är väl kanske till stor del vad klockhobbyn bygger på tillochmed, men det tänker jag att man kanske mäter på en annan skala?

Jag antar att Seiko gör sig bäst att dyka med, i mina ögon då givetvis. Mest för att de jämfört med övriga listan kan vara jäkligt överkomliga prismässigt - men det beror ju givetvis på vilken modell man tittar på.

Nu gjorde jag antagandet att klockan skulle användas just att dyka med och svaret är utifrån det, lyxklockor kan man dyka alldeles utmärkt med också och många av dem är säkert betydligt högre specade än de flesta Seikos.

Men så länge klockan inte missvisar med flera minuter per timma, håller tätt och går att avläsa ser jag inte en ökad ekonomisk insats som något som gör klockan bättre till just dykning. Sedan kan det givetvis vara en härlig känsla att hoppa i det stora blå med sin SD på armen och må gott på vetskapen om hur jäkla bra och fin den är - sånt har ju också ett värde - det är är väl kanske till stor del vad klockhobbyn bygger på tillochmed, men det tänker jag att man kanske mäter på en annan skala?
Yes det får bli en annan undersökning 😊

Tillbaka
Topp