Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En dykare som jag ej provat, men skulle gärna@Watchie Helt med på det!Jag tyckte bara att den borde nämnas ändå, det beror nog mest på min svidande ånger över en tidigare såld Ploprof..
![]()
Sea dweller såklart! Det hör man ju på namnet![]()
He he, har haft alla på listan förutom BP, Pannan och Polarisen, så av ”testa skäl” vart det Polarisen, men tycker smp ger mest bang for the buck men lite alldaglig, Roooleks har jag haft många av - och de är bara o fetglömma - pga av bang for the buck och just för ”alla” vill ha den, så även om Polarisen ej är en ”riktig” dykare, så röstar jag på den, svart, no date och på länkVad väljer du själva då @Watchie ? Eller har du beslutsångest .. ?![]()
He he, har haft alla på listan förutom BP, Pannan och Polarisen, så av ”testa skäl” vart det Polarisen, men tycker smp ger mest bang for the buck men lite alldaglig, Roooleks har jag haft många av - och de är bara o fetglömma - pga av bang for the buck och just för ”alla” vill ha den, så även om Polarisen ej är en ”riktig” dykare, så röstar jag på den, svart, no date och på länk![]()
Yes precis den, tycker den verkar funka till det mesta, inkl lite plaskandeHade ingen aning om vad det var för modell innan men förutsatt att det är en Jaeger LeCoultre Polaris du syftar på så håller jag med - den var riktigt stilig![]()
Kult oxå, kunde vart med på listan….bra pang för pengen.Promaster Aqualand självklart
Då tillhör du och jag de 2 som fn har lite taste i omröstningenGivet att man bara använder klockan till vardags (alltså inte som ett dykinstrument) så hamnar min röst på Polaris eller Polaris Mariner. Med det nya uppdaterade verket.
![]()
![]()
Edit, 3 nu, är på G….Då tillhör du och jag de 2 som fn har lite taste i omröstningen![]()
Det tror jag ej, med det sagt ingen fel på denNu gillar jag ju mest Seiko dykare ifs men Sea dweller måste väl ändå vara den mest ansedda?
Äldre subbar såklart![]()
Yes det får bli en annan undersökningJag antar att Seiko gör sig bäst att dyka med, i mina ögon då givetvis. Mest för att de jämfört med övriga listan kan vara jäkligt överkomliga prismässigt - men det beror ju givetvis på vilken modell man tittar på.
Nu gjorde jag antagandet att klockan skulle användas just att dyka med och svaret är utifrån det, lyxklockor kan man dyka alldeles utmärkt med också och många av dem är säkert betydligt högre specade än de flesta Seikos.
Men så länge klockan inte missvisar med flera minuter per timma, håller tätt och går att avläsa ser jag inte en ökad ekonomisk insats som något som gör klockan bättre till just dykning. Sedan kan det givetvis vara en härlig känsla att hoppa i det stora blå med sin SD på armen och må gott på vetskapen om hur jäkla bra och fin den är - sånt har ju också ett värde - det är är väl kanske till stor del vad klockhobbyn bygger på tillochmed, men det tänker jag att man kanske mäter på en annan skala?
+ 1 på Doxa såklart...ja, om man nu dyker med sina dykare då förståsSeiko Tuna fanns inte medHade annars fått min röst.
Haft 4 olika men nu en semi vintage sbbn007.
Bidrar med en Aqualand och en Doxa i dess rätta element från några år sen.
![]()
![]()
Ja fn, de skulle vart med…+ 1 på Doxa såklart...ja, om man nu dyker med sina dykare då förstås
![]()
![]()