• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa gummit ni haft?

Kör en bild
2ABEC32F-0E86-4490-B3D1-F46B5455F7A0.jpeg

Har gummi från Vanguard Straps till mina Tudor och de är mjuka och följsamma. Väldigt prisvärda!!
F0665BEF-8FE1-4844-B404-31965E022044.jpeg

Hade tidigare en Sjöö Sandström och det gummit var också riktigt bra.

Har ett gummi på ingång från Belhamel (tidigare SkinX) så får se hur det blir när det anländer.

• Prisvärt
  • Pålitligt
  • Stilrent
  • Användarvänligt
rfsu-profil-kondom-i-hand_1.jpg

Räddat mig många ggr. Rekommenderas om man vill safea lite, ska man ta ut svängarna finns det andra varianter i olika färger eller smaker...

Lycka till
Bara en tidsfråga innan ett sånt inlägg skulle komma med tanke på rubriken ;)

Men tillbaka till ämnet så är det gummit som följer med till Vacheron Constantin Overseas nog det bästa jag har provat.

Någon som vet vart det går att skapa custom gummiband? Med specifika mått/form vid exempelvis bandhornen som är lite säregna och inte standard 20mm.

Hur hanterar ni längden? Om gummiarmbandet på en dykarklocka ska räcka över våtdräkten måste den vara rätt lång, men då blir det alltid en ’flärp’ över när man bär den på bar arm.

Hur hanterar ni längden? Om gummiarmbandet på en dykarklocka ska räcka över våtdräkten måste den vara rätt lång, men då blir det alltid en ’flärp’ över när man bär den på bar arm.
Mja, ska den användas för att främst dyka med, får man nog ta det. Antingen ha två klockor eller byta band mellan aktiviteter. Det gör jag :)

Testa även APB Concept, bästa gummit hittils och då har jag provat ”alla” :)
Fick hem ABP-gummit idag.
Betalade totalt 40 Euro och gummit är grymt skönt på handleden.
Om jag jämför med RubberB så är kvalitetskänslan riktigt i paritet med bandet för 250 dollar. (men det är inte alltför långt ifrån)
6C6EB23C-0702-4487-BCB0-072099761BD6.jpeg

361C1A89-08F7-4005-A2EA-63256952F735.jpeg

Sitter kanon!
125EB751-04C5-412C-9963-E0EF01F3B0AD.jpeg

Här ser man ganska tydligt att APB-bandet är mer plastigt.
2632E132-8395-4266-8BE1-A76D0628E084.jpeg

Slutsats:
Väl värt pengarna. Ska köpa flera i andra färger

Edit: Det heter ABP concept och ingenting annat.

Senast ändrad:
Jag skulle säga RubberB, superskönt förutom när det är stekhett ute, lätt hänt att få som "Skavsår" men annars så är det grymt, sitter som en smäck på handleden.

Tillbaka
Topp