niclashill
Silver
Bra?Kul! Klickade hem ett Panna-gummi för att testa.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra?Kul! Klickade hem ett Panna-gummi för att testa.![]()
Hmm... Tror inte jag beställde något APB
Silikon är sladdrigt, drar åt sig damm och formar sig inte efter användning. Naturgummi är bättre på alla sätt men också dyrare. Med det sagt älskar jag t ex Bartons silikonband..Hur känner man skillnad på vulcanized rubber och silicone rubber?
japp. Slår allt annat.![]()
Ok. Tack.![]()
Silikon är sladdrigt, drar åt sig damm och formar sig inte efter användning. Naturgummi är bättre på alla sätt men också dyrare. Med det sagt älskar jag t ex Bartons silikonband..
Den är galet snygg.
Är det mjukt och följsamt (haft liknande innan, som var för oflexibelt). Hur är det jämfört med andra gummistraps?
150 euro på paneraisajten. Bra pris, ändå.
Tack, yes, det blir ett köp.jäkligt följsamt utan att vara sladdrigt. Inte så plastigt som många andra är utan jäkligt bra helt enkelt. Bra pris som fan ju
”Vulkanisering, numera ofta förkortat vulkning, är en process där rågummi genom uppvärmning med finfördelat svavel omvandlas från en klibbig och formbar massa till ett formstabilt och elastiskt material med hög draghållfasthet.”Ok. Tack.
Vulcanized = naturgummi?
Oysterflex är helt oslagbart. Kanalerna under bandet gör att klockan sitter där den ska, låset behöver inte justeras för värme/kyla då de tillåter för växande/krympande handleder och att klockan sitter otroligt skönt. Nästan så att den svävar på handleden trots vikten av ädelmetall i boett och lås. Inte nog med det så är det väl lite extra coolt att det löper ett tunt titanband inuti från bandstift till bandstift för extra säkerhet.
Dock något dyrt på 2,5 tkr per band och svårt att hitta till andra referenser än där de sitter original, men rätt AD kan definitivt smuggla ut det.
![]()
![]()
![]()
Säkrast att skicka ett mail till RubberB, Everest eller Vanguard StrapsNån som vet när gummi för Sub 41mm kan tänkas vara tillgängliga för köp?
Är det samma storlek mellan loggarna på Yacht Master 40 och tex sub 114060 6 siffrig gmt, explorwr 1/2, milgauss mfl? Isåfall vore det kanske värt att köpa ett och ett extra lås till sub 114060/116610, då lär man ju vara garanterad att ha ett gummibsomnsitter både bra, skönt och snyggt? Dessutom står det Rolex på grejerna så det blir liksom lite bättre.Oysterflex är helt oslagbart. Kanalerna under bandet gör att klockan sitter där den ska utan svettskav, låset behöver inte justeras vid säsong då de tillåter för växande/krympande handleder och att klockan sitter otroligt skönt. Nästan så att den svävar på handleden trots vikten av ädelmetall i boett och lås. Inte nog med det så är det väl lite extra coolt att det löper ett tunt titanband inuti från bandstift till bandstift för extra säkerhet och form.
Dock något dyrt på 2,5 tkr per sida/band och svårt att köpa ut till andra referenser än de där det sitter original, men rätt AD kan definitivt smuggla ut det.
![]()
![]()
![]()
Är det samma storlek mellan loggarna på Yacht Master 40 och tex sub 114060 6 siffrig gmt, explorwr 1/2, milgauss mfl? Isåfall vore det kanske värt att köpa ett och ett extra lås till sub 114060/116610, då lär man ju vara garanterad att ha ett gummibsomnsitter både bra, skönt och snyggt? Dessutom står det Rolex på grejerna så det blir liksom lite bättre.![]()
Ja.. de var väl det då, men kanske finns det nån snäll klocksnackare med godkänd ref på klocka som skulle kunna tänka sig att köpa ett band (och ev hjälpa till att byta/visa hur man byter) mot en nättare betalning av några halvliter lager..?Precis så! Svårt att få ut bandet om du inte kan visa att du äger en ref med Oysterflex redan men med rätt kontakter går allt.
Om du får napp på din förfrågan så kom ihåg att göra montage innan pilsnerJa.. de var väl det då, men kanske finns det nån snäll klocksnackare med godkänd ref på klocka som skulle kunna tänka sig att köpa ett band (och ev hjälpa till att byta/visa hur man byter) mot en nättare betalning av några halvliter lager..?
Låset/claspen kan man väl iaf köpa själv kanske.
Hur svårt är det att montera ett lås på ett oysterflex? Knöligt om man är helt oerfaren vid att plocka bort länkbitar etc (allt eg utom att byta ut hela länken/armbandet vid boetten) ?
Kanske värt att bjuda på de där extra pilsnerna..![]()
Hahaha! Ja jag ska försöka komma ihåg det!Om du får napp på din förfrågan så kom ihåg att göra montage innan pilsner![]()
Hahaha! Ja jag ska försöka komma ihåg det!
Är det någon som brukar just OYSTERFLEX på tex stål Daytona UTAN aftermarket endlinks, explorer 1 eller 2, Maxi Sub, 6 siffrig gmt eller milgauss?
Det vore intressant med lite bilder hur sportstålisarna tar sig med ett OF. Everest och Rubber B är inte intressant.
Långt ifrån lika koolt.![]()
Vågar man be om ett wristshot?![]()
Stiligt så det förslår!
Personligen tycker jag iof länken är mycket bättre men kul med omväxling ibland och OF är ju helt klart det bästa gummit jag ägt.Stiligt så det förslår!
Riktigt coolt!