• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Hur är jag galen? Fick inget motbud, så vad göra? Det jag ifrågasätter. När jag ringer Comhem, Verisure och andra och nämner uppsägning får jag alltid ett motbud, men hos Amex inget. Så varför truga? Min anledning är att jag har vouchers så jag bränner alla poäng oavsett och även om jag tjänar in en 2-4-1 under 2023 så kommer jag inte få ihop poäng till att utnyttja den.
För att det blivit i det närmaste en sport att skaffa så många poäng som möjligt genom inbjudningar, uppgradering av kort, etc att om de erbjudit dig (och isf enormt många andra) olika rabatter hade affären nog aldrig gått ihop. Det är ju inte som att de har konkurrenter på samma sätt som de andra du nämner, eftersom om man är sugen på SAS/Star Alliance så finns inga andra vettiga alternativ. Så varför skulle de gråta över att förlora dig?

Hej,

För alla sugna!

Vill tipsa om SAS AMEX kampanjen som dom kör just nu. Hela 30.000 poäng om man skaffar Premiumkortet 😀👍🏼 (Brukar vara 12.000 poäng) om någon är intresserad (och om det är OK att posta) pm gärna mig så ska jag skicka inbjudningslänk ☺️

Ringde för att avsluta alt. nergradera mitt SAS Amex Premium. Nu är det nergraderat till "vanliga" SAS Amex men fattar inte att om man har en person med 250K spend som frågar kring uppsägning att man inte ger ett motbud på årsavgift. Hos de flesta andra bolag brukar det vara så.
Känner en person som jobbade på Amex för några år sedan. Ditt inlägg fick mig att minnas att hon faktiskt berättade för mig för länge sedan att dom hade slutat att bjuda på årsavgiften, detta skulle gälla alla, från vanliga svenssons till "viktiga" kunder. Antar att det fortfarande är så.

Det blir en annan sak när man reser med hög frekvens i jobbet, då tickar kilometerna på.
Men, vi har slutat jobba så det är bara rena semesterresor, normalt tre om året varav två longhaul. Alla longhaul i business. Senaste flygningen för ett par veckor sedan, Thai Air t/r Bangkok, inte värt pengarna. Usel businessklass, gammal 777'a med obekväm interiör, förvirrad service ombord, inga menyer. Inget kan mäta sig med Qatar.
Flög ni från CPH? Är det verkligen värt att flyga via Doha till Bangkok jämfört med direktflyg? Hur många biljetter fick du tag på och hur långt innan behövde ni boka?

Gillar att resa, gärna Asien. Kan snurra jobbets annonskostnad via privat kreditkort 30-60” i månaden iaf) med utlägg. Annars väldigt vanliga kostandet hos en barnfamilj. Tips på kort för att maximera nyttan med nöjet?

Billig(are) resa till Japan, ekonomi fungerar bra. Är det ett rimligt? :) Annars kan jag resa i Europa också. Behöver ingen business.
Skaffa Amex Elite, bli inbjuden. 45k bonus till både dig och den som bjuder in nu. Fram till 28/2 gäller det.
Se till att den som bjuder in dig skänker en slant till BCF.

20 poäng per 100 kr får du när du använder kortet.
Du får 2-4-1, 50% rabatt på award för upp till 2 personer vid 150k och 300k spend per år.
Alltså max två vouchers per år vid minimum 300k spend.

60k i månaden så har du en hel del poäng efter 1 helt år.
100k poäng per person, eller 50k poäng för en eller 100k poäng för två i SAS business till Tokyo med en styck 2-4-1 voucher t.ex.

Skaffa även ett SAS Mastercard som komplement, till de ställen som inte tar AMEX. Skaffa deras vanliga.

Senast ändrad:
Skaffa Amex Elite, bli inbjuden. 45k bonus till både dig och den som bjuder in nu. Fram till 28/1 gäller det.
Se till att den som bjuder in dig skänker en slant till BCF.

20 poäng per 100 kr får du när du använder kortet.
Du får 2-4-1, 50% rabatt på award för upp till 2 personer vid 150k och 300k spend per år.
Alltså max två vouchers per år vid minimum 300k spend.

60k i månaden så har du en hel del poäng efter 1 helt år.
100k poäng per person, eller 50k poäng för en eller 100k poäng för två i SAS business till Tokyo med en styck 2-4-1 voucher t.ex.

Skaffa även ett SAS Mastercard som komplement, till de ställen som inte tar AMEX. Skaffa deras vanliga.
28/2 är det väl? Annars är min timing off.

Flög ni från CPH? Är det verkligen värt att flyga via Doha till Bangkok jämfört med direktflyg? Hur många biljetter fick du tag på och hur långt innan behövde ni boka?

Ja, CPH. Har aldrig flugit rutten över Doha till Thailand. Nästa gång blir det Singapore Airlines. Vi bokar alla långresor mellan ett halvår och ett år i förväg, har aldrig upplevt problem med att få säten.

Någon som flugit Turkish business till Abu Dhabi? Hur är de?
Japp. Är här nu faktiskt och flyger hem imorgon. Det är samma som vanliga Turkishflyg medium-haul, med mellanlandning i Istanbul. Kan bara instämma med de som skrivit ovan, har alltid varit supernöjd med Turkish Business (har iofs bara kört 2 resor med dem i business och 2 i eco).

34A6410A-0BD8-485C-9606-A6F4D267C619.jpeg

Bilden har inget med flyget att göra, but still….

Senast ändrad:
Håller med om att Turkish är väldigt bra och prisvärt, har dock bara provat deras business. Åkte CPH - Istanbul - Malé.
Thai har helt tappat det, de var väldigt bra för 15-20 år sedan. Det blir inte fler resor med det bolaget.
Åkte KLM business till Aruba för några år sedan, skräp.
Om två månader ska vi prova Air France business när vi åker till Costa Rica. Det ska bli intressant.

Japp. Är här nu faktiskt och flyger hem imorgon. Det är samma som vanliga Turkishflyg medium-haul, med mellanlandning i Istanbul. Kan bara instämma med de som skrivit ovan, har alltid varit supernöjd med Turkish Business (har iofs bara kört 2 resor med dem i business och 2 i eco).

34A6410A-0BD8-485C-9606-A6F4D267C619.jpeg

Bilden har inget med flyget att göra, but still….
Jag så jävla undernärd på resor. Kul med pics!

Fan dags o köra barkbröd, till ungarna iaf, så man kan ta sig iväg på nåt med passen.

Nåt i resväg kommer göras inom nåt år. Skjutits framåt men har knappa 300k poäng och 1 till 2 vouchers som väntar beroende på när vi bokar. Eurobonusen går ut dec nästa år…

Går det att säga något specifik bolag inom star alliance som släpper flest eurobonus-biljetter? Kan man drömma om 5 platser?
Hittade:

• Thai Airways är generösa med platser och släpper ofta hela 8 platser i Business Class.
  • Singapore Airlines har många avgångar och släpper upp till 4 platser i Business Class.
  • Turkish Airlines erbjuder en del möjligheter och släpper upp till 4 platser i Business Class.
  • Till Miami kan man framförallt flyga med Swiss via Zurich, där kan man ofta hitta 4 platser i Business Class.
I min blixtsök fann jag inte många Mao. 😀 Dessutom bara thai som många sågat hårt i tråden. Jag åkte med dom i low class och det var kanon! 1995.

Tillbaka
Topp