• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

kalufsen

Panerai
Classic, Premium och Elite går upp rejält.

Capture.JPG
Då ryker premium kortet!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har koll på när bonusresor i november brukar släppas? När jag kollar nu finns det bara resor fram tom oktober.
 

ilindinger

Omega
2-Faktor
Hej Vänner!
Jag tänkte skaffa mitt första kreditkort eftersom det känns helt rätt när även första ungen är på g :p
Kreditkortet kommer vi använda för typ mathandlingen och andra gemensamma hushållskostnader osv.
Spelar det ingen större roll vilket kredit kort vi kör eller finns det något speciellt att föredra kanske? Tack!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Vänner!
Jag tänkte skaffa mitt första kreditkort eftersom det känns helt rätt när även första ungen är på g :p
Kreditkortet kommer vi använda för typ mathandlingen och andra gemensamma hushållskostnader osv.
Spelar det ingen större roll vilket kredit kort vi kör eller finns det något speciellt att föredra kanske? Tack!
Vad är målet?
 

Caravelle33

Vacheron
Hej Vänner!
Jag tänkte skaffa mitt första kreditkort eftersom det känns helt rätt när även första ungen är på g :p
Kreditkortet kommer vi använda för typ mathandlingen och andra gemensamma hushållskostnader osv.
Spelar det ingen större roll vilket kredit kort vi kör eller finns det något speciellt att föredra kanske? Tack!
Beror ju helt på vad du vill ha ut av ditt kreditkort. Samla poäng och eller/status hos flygbolag? Hotell? Är du ute efter försäkring? Cashback?
 

ilindinger

Omega
2-Faktor
Beror ju helt på vad du vill ha ut av ditt kreditkort. Samla poäng och eller/status hos flygbolag? Hotell? Är du ute efter försäkring? Cashback?
Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?
Skaffa ett som är gratis.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Skaffa ett som är gratis.

Rätt så. Man ska inte betala för att få handla. Däremot betala det man handlar.

Helt rätt! Har det här som kostar noll och intet om du kör efaktura. Ger en massa rabatter som jag aldrig utnyttjar men jäkligt bra att ha vid inköp av dyrare kapitalvaror.


Rolex 2024-01-18 (kreditkort).jpg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Helt rätt! Har det här som kostar noll och intet om du kör efaktura. Ger en massa rabatter som jag aldrig utnyttjar men jäkligt bra att ha vid inköp av dyrare kapitalvaror.


Rolex 2024-01-18 (kreditkort).jpg

Rätt så. Man ska inte betala för att få handla. Däremot betala det man handlar.
Nä. Men för dennes behov är det rätt.

Jag betalar för mina och utnyttjar förmånerna som är värda mer än vad korten kostar.
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?
Norwegian, Amex classic, remember osv...
 

bati

Omega
Är det någon som har erfarenhet av Handelsbankens Platinumkort?

Bonusen kanske inte är den sexigaste, men fast track och loungemöjligheter verkar ingå. Tankar?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Är i färd med att avsluta mitt Amex SAS Premium. Med tanke på hur mycket jag nyttjar det till, så känns det inte lkka självklart längre. 2 för 1 är bra, men de gånger jag nyttjat det så har stora delar av mervärdet fiktivt ätits upp av att andra flygbolag många gånger haft mer förmånliga priser. Enbart flugit Europa dock, bör väl sägas..

Tänkte testa ett vanligt Amex Blue Cashback istället. 35 spänn i avgift, och 1, 25% tillbaka på köpen. Inte lusläst kortmarknaden, men nöjd med Amex i övrigt och åtminstone nåt tillbaka i slutändan.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är i färd med att avsluta mitt Amex SAS Premium. Med tanke på hur mycket jag nyttjar det till, så känns det inte lkka självklart längre. 2 för 1 är bra, men de gånger jag nyttjat det så har stora delar av mervärdet fiktivt ätits upp av att andra flygbolag många gånger haft mer förmånliga priser. Enbart flugit Europa dock, bör väl sägas..

Tänkte testa ett vanligt Amex Blue Cashback istället. 35 spänn i avgift, och 1, 25% tillbaka på köpen. Inte lusläst kortmarknaden, men nöjd med Amex i övrigt och åtminstone nåt tillbaka i slutändan.
Att bränna en voucher på en resa i Europa är ju det bänäst sämsta du kan göra, efter inrikes.

Värdet ligger i long-haul i business eller first
Har du inte tillräckligt med poäng eller varför använda i Europa?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Mest handlat om att vi inte hittat rätt flyg
Att bränna en voucher på en resa i Europa är ju det bänäst sämsta du kan göra, efter inrikes.

Värdet ligger i long-haul i business eller first
Har du inte tillräckligt med poäng eller varför använda i Europa?
Jag vet, och det var tanken från början. Men svårt hitta rätt flyg och long haul fordrar (i vårt fall) två extra biljetter till kidsen med tanke på restiden längre resa innebär. Samma sak där, mervärdet hade delvis ätits upp av de två extra biljetterna jmf. andra bolag..

Så har blivit långweekends i Europa istället. Har väl resonerat som så att man i alla fall fått nåt för alla köp. 🙂
Även lyckats förhandla bort 50% av årsavgiften för kortet vid några tillfällen.
 
Topp