Då ryker premium kortet!Classic, Premium och Elite går upp rejält.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då ryker premium kortet!Classic, Premium och Elite går upp rejält.
![]()
Fick också mail om avgiftshöjning idag, men jag lyckas bara hitta att SAS Premium ska kosta 135kr/mån efter 14 mars 2024?Classic, Premium och Elite går upp rejält.
![]()
Pratade precis med Amex, kommer att gå upp till 2700 / år.Fick också mail om avgiftshöjning idag, men jag lyckas bara hitta att SAS Premium ska kosta 135kr/mån efter 14 mars 2024?
Lyckas inte hitta vad?Fick också mail om avgiftshöjning idag, men jag lyckas bara hitta att SAS Premium ska kosta 135kr/mån efter 14 mars 2024?
I det jag fått skickat till mig (och även länkat) står det ju något annat än det du länkat till, det tycker jag är lite underligt.Lyckas inte hitta vad?
Det står i villkoren jag länkat till.
Jaha, jag länkade betalkort, inte kreditkort.I det jag fått skickat till mig (och även länkat) står det ju något annat än det du länkat till, det tycker jag är lite underligt.
Ah, my bad! Missade det helt.Jaha, jag länkade betalkort, inte kreditkort.
330 dagar för SAS. 300-360 generellt sett för alla bolag som går att boka med EuroBonuspoäng.Någon som har koll på när bonusresor i november brukar släppas? När jag kollar nu finns det bara resor fram tom oktober.
Någon som har koll på när bonusresor i november brukar släppas? När jag kollar nu finns det bara resor fram tom oktober.
Vad är målet?Hej Vänner!
Jag tänkte skaffa mitt första kreditkort eftersom det känns helt rätt när även första ungen är på g
Kreditkortet kommer vi använda för typ mathandlingen och andra gemensamma hushållskostnader osv.
Spelar det ingen större roll vilket kredit kort vi kör eller finns det något speciellt att föredra kanske? Tack!
Beror ju helt på vad du vill ha ut av ditt kreditkort. Samla poäng och eller/status hos flygbolag? Hotell? Är du ute efter försäkring? Cashback?Hej Vänner!
Jag tänkte skaffa mitt första kreditkort eftersom det känns helt rätt när även första ungen är på g
Kreditkortet kommer vi använda för typ mathandlingen och andra gemensamma hushållskostnader osv.
Spelar det ingen större roll vilket kredit kort vi kör eller finns det något speciellt att föredra kanske? Tack!
Jaha, jag länkade betalkort, inte kreditkort.
Hänger ändå inte med. Trodde Amex bara hade kreditkort och på deras hemsida står det att Premium kostar 135:- efter justeringen.Ah, my bad! Missade det helt.
Vad är målet?
Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?Beror ju helt på vad du vill ha ut av ditt kreditkort. Samla poäng och eller/status hos flygbolag? Hotell? Är du ute efter försäkring? Cashback?
Skaffa ett som är gratis.Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?
Skaffa ett som är gratis.
Skaffa ett som är gratis.
Rätt så. Man ska inte betala för att få handla. Däremot betala det man handlar.
Helt rätt! Har det här som kostar noll och intet om du kör efaktura. Ger en massa rabatter som jag aldrig utnyttjar men jäkligt bra att ha vid inköp av dyrare kapitalvaror.
![]()
re:member flex - kreditkortet med rabatter och ingen årsavgift
re:member flex är ett Mastercard kreditkort med individuell ränta, ingen årsavgift och upp till 25 % i massor av butiker. Läs mer och ansök här.www.remember.se
![]()
Nä. Men för dennes behov är det rätt.Rätt så. Man ska inte betala för att få handla. Däremot betala det man handlar.
Norwegian, Amex classic, remember osv...Jag har inte ens tänkt tanken på någon speciellt mål faktiskt utan var bara ute efter enkelheten i att få allting samlat på en faktura. Har jag förstått det rätt om det är så att man väljer kreditkort utifrån vad som kan tänkas vara mest nödvändigt för mig i form av "belöning"? Alltså typ hotellnätter, flygpoäng mm. Sedan kvittar det lite i övrigt vilket kreditkort man väljer?
Har du sökt i tråden?Är det någon som har erfarenhet av Handelsbankens Platinumkort?
Platinum - Exklusivt kort | Handelsbanken
Upptäck fördelarna med Platinum och hur det kan ge dig tillgång till exklusiva förmåner och tjänster. Ansök smidigt online!www.handelsbanken.se
Bonusen kanske inte är den sexigaste, men fast track och loungemöjligheter verkar ingå. Tankar?
Nu som har Amex platinum - använder ni gratismiddagarna varannan månad?
Att bränna en voucher på en resa i Europa är ju det bänäst sämsta du kan göra, efter inrikes.Är i färd med att avsluta mitt Amex SAS Premium. Med tanke på hur mycket jag nyttjar det till, så känns det inte lkka självklart längre. 2 för 1 är bra, men de gånger jag nyttjat det så har stora delar av mervärdet fiktivt ätits upp av att andra flygbolag många gånger haft mer förmånliga priser. Enbart flugit Europa dock, bör väl sägas..
Tänkte testa ett vanligt Amex Blue Cashback istället. 35 spänn i avgift, och 1, 25% tillbaka på köpen. Inte lusläst kortmarknaden, men nöjd med Amex i övrigt och åtminstone nåt tillbaka i slutändan.
Jag vet, och det var tanken från början. Men svårt hitta rätt flyg och long haul fordrar (i vårt fall) två extra biljetter till kidsen med tanke på restiden längre resa innebär. Samma sak där, mervärdet hade delvis ätits upp av de två extra biljetterna jmf. andra bolag..Att bränna en voucher på en resa i Europa är ju det bänäst sämsta du kan göra, efter inrikes.
Värdet ligger i long-haul i business eller first
Har du inte tillräckligt med poäng eller varför använda i Europa?