• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Läst igenom tråden och funderar över att byta till ett Amex SAS istället för cashback kort.
Vad är er erfarenhet av hitta flygningar till exempel USA/Japan och Europa som inte är business under sommaren/julen för 3 personer?
Eller är det utanför semestertider/lov även för vanliga platser?
Var väldigt enkelt innan bytet till SkyTeam. Nu är det katastrof.

Läst igenom tråden och funderar över att byta till ett Amex SAS istället för cashback kort.
Vad är er erfarenhet av hitta flygningar till exempel USA/Japan och Europa som inte är business under sommaren/julen för 3 personer?
Eller är det utanför semestertider/lov även för vanliga platser?
Om du skickar datum, till/från flygplats så kan jag kika om jag hittar något. Min erfarenhet är att ekonomi går att hitta, svårt men inte omöjligt i business.

Tack för svar.
Vi är ofta ute 8-12 månader i förväg. På resor utanför EU, är även det sämre nu mot förr?
Ja, SkyTeam är inte bättre än Star Alliance på något plan i princip. Det vore väl resor till Västindien isf. En positiv sak är dock att ens EB-statusförmåner (Silver/Guld/Diamant) matchas mot SkyTeams Elite/Elite Plus. Dvs du får exempelvis extra bagage när du flyger KLM/AF. Tillgänglighetsmässigt är antalet award-platser under all kritik.

Även jag sitter på invites till Amex Elite och Platinum om någon vill ha.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp