• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Funderar på att gå över till Sas amex premium istället för amex guld jag har idag.
Enda positiva med guld är priority pass... bättre att jobba in 2-4-1 tänker jag.

Bästa sättet att gå över? Bara uppgradera/ansöka om ett på hemsidan eller bli inbjuden?

Bästa är att bli inbjuden. Du kommer att få trehundra härifrån, men om jag vore dig skulle jag fråga runt i min bekantskapskrets så blir du poppis där!

För att jag redan är medlem då antar jag?

Då är frågan vad som är mest fördelaktigt... Uppgradera till sas premium och omvandla mina 200 000 membership poäng jag har idag till EB-poäng eller säga upp mitt guldkort och ta en inbjudan?
Jag skulle kollat upp det där, men det ena utesluter väl inte det andra tänker jag? Omvandla dina membership poäng till ditt EB-konto, säg upp guldkortet och bli inbjuden till Premium när det går. Men jag ska inte ta gift på att det är så, har bara för mig att jag läst i villkoren nånstans att man inte får varit Amex-kund senaste 6 mån eller nåt.

Under tiden så kan du ju skaffa ett Eurocard Platinum och behålla PP om du har resor som ska göras. :)

Behöver lite råd kring 2-4-1 Amex Sas voucher.
Jag och sambon tänkte använda vouchern för att resa Göteborg - Tokyo någon gång under september-november 2020 eller mars-may 2021.
Hur skall jag göra för att hitta biljetter via SAS bonusresor?
När jag kikar på SAS.se så verkar det inte finnas en enda resa tillgänglig under hela 2020.
Är det helt omöjligt at hitta via SAS eller släpper sas biljetter dagligen så att jag får kika veckovis?

Jag och sambon tänkte använda vouchern för att resa Göteborg - Tokyo någon gång under september-november 2020 eller mars-may 2021.
När jag kikar på SAS.se så verkar det inte finnas en enda resa tillgänglig under hela 2020.
Är det helt omöjligt at hitta via SAS eller släpper sas biljetter dagligen så att jag får kika veckovis?
Är det bara SAS du vill flyga? Om ja, varför?
Om nej, då finns det massor.
Kolla på United's sida, där hittar jag en hel del under 2020 Oktober. Turkish, All Nippon och Singapore i C.
Testa även https://awardhacks.se/.

Dock måste du ringa in och boka om det inte är SAS, men det antar jag att du redan vet.

Är det bara SAS du vill flyga? Om ja, varför?
Om nej, då finns det massor.
Kolla på United's sida, där hittar jag en hel del under 2020 Oktober. Turkish, All Nippon och Singapore i C.

Dock måste du ringa in och boka om det inte är SAS, men det antar jag att du redan vet.
Detta är vår första Voucher så är helt grön på hur jag skall göra för att boka.
Vart ringer jag och hur hittar jag bäst resor?
Tacksam för all info så jag slipper åka på Rookie misstagen. :p

Detta är vår första Voucher så är helt grön på hur jag skall göra för att boka.
Vart ringer jag och hur hittar jag bäst resor?
Tacksam för all info så jag slipper åka på Rookie misstagen. :p
SAS Tallinn. Du får söka enligt förslag ovan.
Börja med att läsa på, finns massor av info på t.ex Businessclass.se.

hur många poäng har du?

https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/

Antar att du kikat där.

Du har bara råd med SAS i business class. Ska du flyga Star Alliance-bolag (ANA flyger från Arlanda snart) så kostar det 165k för er två med voucher.

Då närmar det sig något vettigt.
Blir det en en gångs grej, så tycker jag att du gärna kan vänta ett år till och köra med en resa i First. Då har man gjort det ordentligt
Är inte så beroende av att flyga i någon speciell klass. Självklart roligt att testa de finaste klasserna men att åka ekonomi är jag inte speciellt rädd för. :)
Så får överväga med sambon och se vad de blir för resa bokad :)

Tillbaka
Topp