• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Har fått en sån där 2-4-1 för kalenderåret 2017, som jag då kan använda för 2018, korrekt?

Vad händer om jag hinner spendera 150k under 2018 innan jag hunnit använda den 2-4-1 jag redan har? Får jag då en ny att använda så att jag har två, eller tar dem ut varandra?

Då har du två och lyckost dig!!!!

Hej,
Nån som vet giltighetstiderna på 2-4-1 via Amex och om de förlängts från att vara intjäningsår + året efter till intjäningsår + de två kommande åren?

Mvh,
Kristoffer

Hej,
Nån som vet giltighetstiderna på 2-4-1 via Amex och om de förlängts från att vara intjäningsår + året efter till intjäningsår + de två kommande åren?

Mvh,
Kristoffer
Det har ryktats om att vissa fått längre giltighetstid om man nått upp till 2 vouchers, men det är inget SAS har kommunicerat ut.
Du kan ringa 018-numret (Tallinn) och fråga vad du har för giltighetstid.

När jag fick min första voucher gällde den i lite drygt 24 månader :)
Det har ryktats om att vissa fått längre giltighetstid om man nått upp till 2 vouchers, men det är inget SAS har kommunicerat ut.
Du kan ringa 018-numret (Tallinn) och fråga vad du har för giltighetstid.
Hej,

Mvh,
Kristoffer

Officiellt så ska de gälla innevarande år + nästa. Sedan kan man ju såklart boka en resa längre fram än den perioden.

Officiellt så ska de gälla innevarande år + nästa. Sedan kan man ju såklart boka en resa längre fram än den perioden.

Hinner skrapa ihop en 2-4-1 per år och oftast blir den klar kring sept/oktober men hade varit grymt om man fått lite längre tidsfrist för då hade jag kunnat använda 2 st 2-4-1 och bokat hela familjen på långresa. Tror jag ska slå en pling till Tallin och se vad som gäller.

Är det Eurocard Platinum som är billigast för att få tag på PP? Kör SAS Amex och MC annars och är bara ute efter PP.

Är det Eurocard Platinum som är billigast för att få tag på PP? Kör SAS Amex och MC annars och är bara ute efter PP.
Troligtvis, om man räknar med att det är ett "obegränsat" PP, och att även (gratis) extrakortsinnehavare (närstående familjemedlem = make/maka/sambo samt barn över 18) får ett obegränsat PP.

Så, optimal poängintjäning, är det ett Amex Premium EB + ett vanligt MC EB för de butiker där ditt Amex inte funkar?

Skillnad mellan Amex Premium EB och Amex Elite EB? Tack på förhand :)

Du har lite mer ”lull-lull” som Amex motsvarighet till concierge, silver-status hos SAS, utökad försäkring men framförallt möjligheten till två 2-4-1 vouchers per år (en vid varje spend på 150K). Spenderar man 300K per år och reser en del utanför Europa med Star Alliance så är det ett bra alternativt!

Du har lite mer ”lull-lull” som Amex motsvarighet till concierge, silver-status hos SAS, utökad försäkring men framförallt möjligheten till två 2-4-1 vouchers per år (en vid varje spend på 150K). Spenderar man 300K per år och reser en del utanför Europa med Star Alliance så är det ett bra alternativt!
Vänta lite... jag har ju fått två 2-4-1 ...tror jag.

Under ett intjäningsår ska tilläggas. Men då måste du ha elite? ** såg du uppdaterat ;)
Tack. Ursäkta att jag förvirrar tråden. Yes, trodde först att Premium var vassare än Elite och blev stressad.

Frågan är hur man får ut maximalt av sina poäng och den huvudsakliga frågan kvarstår, hur länge räcker mina 1-4-2 vouchers. :)

Tack. Ursäkta att jag förvirrar tråden. Yes, trodde först att Premium var vassare än Elite och blev stressad.

Frågan är hur man får ut maximalt av sina poäng och den huvudsakliga frågan kvarstår, hur länge räcker mina 1-4-2 vouchers. :)

Vouchers håller innevarande år som du fått den + kommande. Så får du en i januari 18 håller den att boka med t.o.m 31 december 2019. Resan kan dock vara längre fram men vid avbokning förfaller vouchern.

Maximalt är att resa Star Alliance, handla och om man har möjlighet bjuda in. Jag har fått in väldigt mycket tack vare Klocksnack och denna tråden, så tack KS för det!!

Korten är Classic, premium och Elite .

Vouchers håller innevarande år som du fått den + kommande. Så får du en i januari 18 håller den att boka med t.o.m 31 december 2019. Resan kan dock vara längre fram men vid avbokning förfaller vouchern.

Maximalt är att resa Star Alliance, handla och om man har möjlighet bjuda in. Jag har fått in väldigt mycket tack vare Klocksnack och denna tråden, så tack KS för det!!

Korten är Classic, premium och Elite .
Snyggt. Tack :)

:nailbiting::nailbiting::nailbiting: PASSA PÅ! Inbjudan från mig, en vän eller någon annan här på forumet.

Just nu.... Din inbjudne vän får också 15 000 SAS EuroBonus Extrapoäng och betalar ingen medlemsavgift första året (värde 1 000 kr). Ansökan måste ske senast 28 februari. - Amex premium! Bra deal.

Tillbaka
Topp