Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra val! Och ja Amex-loungen på ARL är riktigt riktigt bra!Bra tråd! Vart platinum points plus för min del. Bra deal nu helt klart. Hunnit besöka loungen på ARN en gång och var inte besviken.Även hunnit med att bjuda in en kompis.
Valfritt hotellkedjas kreditkort beroende på var du vill bo.Jag har haft SJ-priokort som jag skaffade för hundra är sedan när jag åkte mycket tåg. Nu ändras poängräkningen till obefintliga nivåer och jag måste byta. Helt ointresserad av att flyga, handlar på Willys, har dieselbil, tidigare använt poäng för att få hotellnätter vilket varit praktiskt. Spenderar runt 20 000 varje månad på kortet. Kan man få några tips?
Tjena,
Hör av er om ni vill ha ett bra erbjudande på amex platinum. Jag får poäng, du får ännu mer!
Yes till 30 /9. Fick 3 miljoner poäng (eller kommer att få) och 2 miljoner efter att ha skickat en invite (kom in direkt).![]()
Detta låter ju galet bra, eller missar jag något? Är den fortfarande giltig?
Låter som ngt av cashback korten. Vet inte vilket som är bäst men finns säkert flera i tråden som har koll.Jag har haft SJ-priokort som jag skaffade för hundra är sedan när jag åkte mycket tåg. Nu ändras poängräkningen till obefintliga nivåer och jag måste byta. Helt ointresserad av att flyga, handlar på Willys, har dieselbil, tidigare använt poäng för att få hotellnätter vilket varit praktiskt. Spenderar runt 20 000 varje månad på kortet. Kan man få några tips?
Yes är fortfarande giltig!![]()
Detta låter ju galet bra, eller missar jag något? Är den fortfarande giltig?
Hur fungerar det med att omvandla poängen till något nyttigt, så som resor med flyg?Yes är fortfarande giltig!
Sas har 29 amex = 1 eurobonusHur fungerar det med att omvandla poängen till något nyttigt, så som resor med flyg?
Reser med både SAS och KLM och skulle gärna kunna resa med familjen med poäng på endera bolag. Kanske blir mer med KLM kommande året eller åren.
Hur fungerar det med att omvandla poängen till något nyttigt, så som resor med flyg?
Reser med både SAS och KLM och skulle gärna kunna resa med familjen med poäng på endera bolag. Kanske blir mer med KLM kommande året eller åren.
Skickade ett PM till digTackar för bra info i tråden, jag är eventuellt intresserad av Platinum. Skicka PM med bäst invite-förslag![]()
För Platinum är det 2 miljoner poäng och för för points plus 3 miljoner poäng på min inbjudan (har en kvar).Skickade ett PM till dig
Är man ute efter att resa är bonusen just nu med 80.000p svårslaget. Bara att skicka pm om någon önskar inbjudan. Bidrag till BCF utlovas![]()
Både SAS och KLM ingår i Sky Team som jag förstår. Är det helt enkelt så att jag kan använda eurobonuspoäng för att boka med KLM och vice versa med KLM-miles?Är det mestadels flygning med SAS och KLM så är det bra med SAS Amex Elite om du har ett eurobonuskonto
Ja, min inbjudan ger samma. Tror det är samma för alla… Nämnde 80.000poäng för elite om man är intresserad av de. Har tre invites kvarFör Platinum är det 2 miljoner poäng och för för points plus 3 miljoner poäng på min inbjudan (har en kvar).
Med Eurobonus poäng kan du boka både sas och KLM. KLM har bra destinationer från Amsterdam. SAS har endel till tex Japan och bra tillgång till USA. SAS har lägre poängpris än övriga Sky Team bolag. 100.000k poäng räcker tex. Till två business biljetter till USA/Tokyo (med Voucher)Både SAS och KLM ingår i Sky Team som jag förstår. Är det helt enkelt så att jag kan använda eurobonuspoäng för att boka med KLM och vice versa med KLM-miles?
Yes samma för alla. Men ville förtydliga då han var sugen på Platinum. Även din inbjudan funkar för det kortetJa, min inbjudan ger samma. Tror det är samma för alla… Nämnde 80.000poäng för elite om man är intresserad av de. Har tre invites kvar![]()
Exakt! Jag körde på platinum points plus då jag bara flyger några ggr i mån men har relativt hög spend (fru o barn) o uppskattar mat / dryck. Bra deal! Lämnade amex platinum för över 10 år sen men svårt att låta bli med denna deal. Tidigare var conciergetjänsten grym men men.. nya tider I guess.
Ja verkligen. Jag körde på Elite kortet för ca 1.5 år sedan och redan fått ihop 250.000 poäng, tror jag bara fick 30.000 poäng då så 80.000 nu är svårslaget.Exakt! Jag körde på platinum points plus då jag bara flyger några ggr i mån men har relativt hög spend (fru o barn) o uppskattar mat / dryck. Bra deal! Lämnade amex platinum för över 10 år sen men svårt att låta bli med denna deal.
Sweet! Bra där.Ja verkligen. Jag körde på Elite kortet för ca 1.5 år sedan och redan fått ihop 250.000 poäng, tror jag bara fick 30.000 poäng då så 80.000 nu är svårslaget.
I januari bär det av till Tokyo med Air France i business, förhoppningsvis får vi till en businessresa till Bali med KLM via Amsterdam![]()
Har du några tips på hur man hittar business resorna?Ja verkligen. Jag körde på Elite kortet för ca 1.5 år sedan och redan fått ihop 250.000 poäng, tror jag bara fick 30.000 poäng då så 80.000 nu är svårslaget.
I januari bär det av till Tokyo med Air France i business, förhoppningsvis får vi till en businessresa till Bali med KLM via Amsterdam![]()
Både SAS och KLM ingår i Sky Team som jag förstår. Är det helt enkelt så att jag kan använda eurobonuspoäng för att boka med KLM och vice versa med KLM-miles?
Jag använder mig av AwardfaresHar du några tips på hur man hittar business resorna?
Jag tycker det är helt hopplöst att försöka hitta, förra gången satt jag klickade fram dag för dag tills jag hittade två till Kapstaden.
Råkar du också ha koll på hur nära inpå som resor släpps? Har en 2 för 1 som går ut i december så behöver boka nått i år.