• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Funderar någon på att skaffa SAS Amex Elite så är det just nu skyhög sign on bonus vid inbjudan.

DM om någon vill ha en inbjudan!

Bilagor

• IMG_8892.png
    IMG_8892.png
    46.1 KB · Visningar: 1
Bra tråd! Vart platinum points plus för min del. Bra deal nu med 3 miljoner poäng helt klart. Hunnit besöka loungen på ARN en gång och var inte besviken. :) Även hunnit med att bjuda in en kompis. Har 2 invites kvar o har en känsla att de lär gå åt.

Jag har haft SJ-priokort som jag skaffade för hundra är sedan när jag åkte mycket tåg. Nu ändras poängräkningen till obefintliga nivåer och jag måste byta. Helt ointresserad av att flyga, handlar på Willys, har dieselbil, tidigare använt poäng för att få hotellnätter vilket varit praktiskt. Spenderar runt 20 000 varje månad på kortet. Kan man få några tips?

Jag har haft SJ-priokort som jag skaffade för hundra är sedan när jag åkte mycket tåg. Nu ändras poängräkningen till obefintliga nivåer och jag måste byta. Helt ointresserad av att flyga, handlar på Willys, har dieselbil, tidigare använt poäng för att få hotellnätter vilket varit praktiskt. Spenderar runt 20 000 varje månad på kortet. Kan man få några tips?
Valfritt hotellkedjas kreditkort beroende på var du vill bo.

Låter som ngt av cashback korten. Vet inte vilket som är bäst men finns säkert flera i tråden som har koll.

Hur fungerar det med att omvandla poängen till något nyttigt, så som resor med flyg?

Reser med både SAS och KLM och skulle gärna kunna resa med familjen med poäng på endera bolag. Kanske blir mer med KLM kommande året eller åren.
Sas har 29 amex = 1 eurobonus
KLM har jag inte koll på

Avios är 20 amex =1 poäng

Både SAS och KLM ingår i Sky Team som jag förstår. Är det helt enkelt så att jag kan använda eurobonuspoäng för att boka med KLM och vice versa med KLM-miles?
Med Eurobonus poäng kan du boka både sas och KLM. KLM har bra destinationer från Amsterdam. SAS har endel till tex Japan och bra tillgång till USA. SAS har lägre poängpris än övriga Sky Team bolag. 100.000k poäng räcker tex. Till två business biljetter till USA/Tokyo (med Voucher)

Förstår :) nedan får man en överblick över samtliga tre erbjudanden.

IMG_4250.png IMG_4251.png IMG_4252.png
Exakt! Jag körde på platinum points plus då jag bara flyger några ggr i mån men har relativt hög spend (fru o barn) o uppskattar mat / dryck. Bra deal! Lämnade amex platinum för över 10 år sen men svårt att låta bli med denna deal. Tidigare var conciergetjänsten grym men men.. nya tider I guess.

Exakt! Jag körde på platinum points plus då jag bara flyger några ggr i mån men har relativt hög spend (fru o barn) o uppskattar mat / dryck. Bra deal! Lämnade amex platinum för över 10 år sen men svårt att låta bli med denna deal.
Ja verkligen. Jag körde på Elite kortet för ca 1.5 år sedan och redan fått ihop 250.000 poäng, tror jag bara fick 30.000 poäng då så 80.000 nu är svårslaget.

I januari bär det av till Tokyo med Air France i business, förhoppningsvis får vi till en businessresa till Bali med KLM via Amsterdam :)

Ja verkligen. Jag körde på Elite kortet för ca 1.5 år sedan och redan fått ihop 250.000 poäng, tror jag bara fick 30.000 poäng då så 80.000 nu är svårslaget.

I januari bär det av till Tokyo med Air France i business, förhoppningsvis får vi till en businessresa till Bali med KLM via Amsterdam :)
Har du några tips på hur man hittar business resorna?
Jag tycker det är helt hopplöst att försöka hitta, förra gången satt jag klickade fram dag för dag tills jag hittade två till Kapstaden.

Råkar du också ha koll på hur nära inpå som resor släpps? Har en 2 för 1 som går ut i december så behöver boka nått i år.

Både SAS och KLM ingår i Sky Team som jag förstår. Är det helt enkelt så att jag kan använda eurobonuspoäng för att boka med KLM och vice versa med KLM-miles?

Ja. Du kan som EB medlem boka med SAS och andra skyteam operatörer.
Jag kör EB och Amex Elite. 80.000 poäng är ett riktigt bra erbjudande just nu.
Får du en voucher från Amex sånär dessa 80k poäng värda 160k poäng

Har du några tips på hur man hittar business resorna?
Jag tycker det är helt hopplöst att försöka hitta, förra gången satt jag klickade fram dag för dag tills jag hittade två till Kapstaden.

Råkar du också ha koll på hur nära inpå som resor släpps? Har en 2 för 1 som går ut i december så behöver boka nått i år.
Jag använder mig av Awardfares

Skaffa betalplan på Awardfares (250pix/mån) Då kan du söka från flera flygplatser samtidigt (förslagsvis, Arlanda, Köpenhamn, Paris, Amsterdam). Du kan även lägga upp ”Alerts” så du får en notis när platser släpps. Biljetter släpps normalt 330-360 dagar i förväg. Dem kan även släppa upp biljetter tätt inpå, beroende på bokningsbeläggning.

Ett annat tips är att boka business en väg när det släpps, finns inte business båda vägarna kan man hålla utkik och ringa in och boka om ekonomi till business.

Ett till tips är att boka från de större flygplatserna (KLM/amsterdam AF/paris), där brukar de finnas bättre tillgång. Sedan ringer du in till kundtjänst och lägger på en ”feeder” flight från Arlanda till Amsterdam/Paris.

Tillbaka
Topp