• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

bästa pris för Omega Speedmaster Professional?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hur kan dina föräldrar vara skyldig dig pengar om de betalar en lägenhet åt dig?


Det förstod jag inte heller, visst 6k är mkt pengar för en 16åring men som någon skrev ovan att skriva av skulden är både fint gjort (och i det fall de betalat en lägenhet, faktiskt ganska vettigt). Spara, ta extrajobb och vänta. Du har långt kvar av livet, lyxkonsumtion kan vänta några år till tro mig :)

Råd från en som bara har seiko's just nu, men drömmer såklart som många andra om Omega/rolex/panerai etc., men också insett att det går att leva med och finna mycket charm i billigare ur och inte minst vintagekronografer. Med det inte sagt att det inte blir något större inköp/grail framöver för egen del ;)
 

babanker

Panerai
Hej,

Välkommen och kul att någon så ung hat ett intresse av kvalitetsklockor.

Jag vet inte exakt vad du menar när du säger att föräldrarna har det tungt, allting är ju relativt. Är det tungt i den mening att mamma förlorat jobbet och pappa konstant behöver jobba extra för att huset ska gå runt, då kan jag sätta mina pungkulor på att Du skulle skörda en så brutalt mycket godare frukt om du skippar klockan och låter pengarna gå till i dagsläget Viktiga ändamål.

F.ö; Killen är 16år och med all rätta en produkt av sin miljö, löjligt att attackera honom eller hans syn på världen Oavsett vad man tycker eller hur ens egen verklighet såg ut som 16åring. Vägled istället.

Må väl,
Philip
 

Sebastian

Breitling
Det första jag ville veta var i vilka prisklasser Speedmastern ligger. Jag förstår er syn på saken, vi ser det väll från olika håll antar jag, ta inte illa upp och håll god attityd tack :) vill inte framstå som någon idiot, vilket jag inte är. En 16åring kanske är lite vilsen till skillnad från er med lite livserfarenhet, så nivåskillnaden skiljer oss väldigt mycket, vilket alla får respektera och anpassa sig efter.

Skulden dom har är pengar från betyg och andra grejer, vilket pappa är helt med på. Han tycker själv att det är vettigt att jag lägger pengarna på en klocka istället för en Ralp Lauren väska för 3k etc etc.

Eftersom jag fått lägenhet så är ju omkostnaderna mycket större varje månad därför det är lite tyngre för dom än innan.

Sparar jag Studiebidraget några månader än att lägga det på kläder så har jag snart några extra lappar. Kan erkänna att klockköp inte är särskilt bråttom. Sparar helldre och köper en fin Omega som jag faktiskt vill ha än att det blir någon jag blir missnöjd med.
Tycker klockor är väldigt fascinerande samt även kläder, vilket inte många ungdomar har som intressen, så gissningsvis kryllar dom inte här på forumet, så var snälla och skräm inte iväg dom som faktiskt tittar ut visar sig bland det vuxna folket, vi är faktiskt eran nya generation.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Pappa har en Speedmaster Professional så klämt o kännt på den har man gjort, väldigt vacker klocka, dock lite dyr för en 16åring! :)

Lösningen ligger framför dig, låna pappas speedy.

Tro mig, som 16 åring vet man inte vad man vill ha.

Köp en Swatch:
44d78ff8810131a8d3e11d7d06b155fb.jpg

Sedan sparar du och gnetar ihop till en speedy.
 
Topp