Nej. En sprillans speedmaster med Hesalit är inte heller vintage. Ett nytt ur är nytt och kan/borde ej klassas som vintage även om det har ett klassiskt utseende.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej. En sprillans speedmaster med Hesalit är inte heller vintage. Ett nytt ur är nytt och kan/borde ej klassas som vintage även om det har ett klassiskt utseende.
Lånar tråden med en fråga.
Om jag vill ha en TT med jubilee, quickset och svart (gärna tapastry) tavla.
Glaset tror jag inte spelar mig då stor roll.
Vilken ref letar jag efter då?
Ruggigt fräsch!Jag har en 16030 som jag är nycket nöjd med
Ruggigt fräsch!
Själv ute efter Datejust men just nu fastnat för 16200. Denna gjorde ju dock en något tveksam!
Vackert!Haha slänger in en bild till då
Är den tavlan original? Fin iallafall.Jag kör 16014, gött plexi och quickset
Ja och ja =)Är den tavlan original? Fin iallafall.
Vilken ref har oysterlänk till fyrsiffrig DJ? ~70-tal
Snyggt. Vad är det för läder du har där...1600 alla dagar i veckan...bär den på diskret läderband och Oysterlänk.
Snyggt. Vad är det för läder du har där...
Tidigare tyckte jag fluted ring på DJ var klart snyggast, men jag har verkligen ändrat mig.
Inbillar mig att det skulle se riktigt snyggt ut på min datejust, även om den är nyare. Grå tavla och slät ring...Det är präglad kalv med lite "Hermès-vibe" från HQ Milton. Jag bär det till allt från DJ och Snowflake till vintage Kronograf och dressare.
Det står altså 3 66 på claspen? Det betyder ju kvartal 3 1966. Vad är det för serienummer på klockan?Problemet är att det inte finns några referenssiffror på claspen utan endast på ändlänkarna som är 55. Så risken är ju att armbandet kanske inte ens är äkta? Eller har de haft länkar där de endast står 3 och 66 under på ena sidan och sedan och sedan det vanliga i form av "Patented & Registered Swiss Made" samt "Steelinox"?
Är lite fundersam...
..då måste du nog gå en google-kurs. Nätet är fullt med serienummer-info!Verkar stå 3290 18 1. Kan det stämma tro? Svårt att hitta någon bra info om serienummer.
Tex är din Tudor 7929 grym!Finns även liknande ur som ofta är billigare och något mindre men inte nödvändigtvis tråkigare. En del är inte automatiska heller. Kolla in 1500, 5500, 6694 med flera samt diverse modeller från Tudor.
Datejust 1600/1601/1603 är större, dyrare och mer populära.