• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa släppet på Basel 2016?

JayJay

Rolex
Jag vet att det finns fler trådar om mässan men ingen där vi bara summerar vad vi tyckte var bäst.

Själv är jag förvånad att jag tycker Citizen står för den roligaste nyheten med lövtunna eco-drive klockor.
image.png

image.png

Pris 2200$ resp 4400$ för den limiterade på croco.

Vilket släpp tycker du är bäst?
 
Inte hängt med 100% i allt som hänt på årets Baselmässa. Av det jag sett så gillar jag dock uppdaterade Explorer I med längre visare och lume 3, 6, 9. Det var efterlängtat då jag tvekat länge pga dvärgvisarna.

Ska bli kul att gå igenom alla Baseltrådar nu.
 

Icaras

Rolex
Många av Oris nya modeller (särskilt dykarna), Daytona, Explorer, BB i brons och möjligen 36mm BB om den inte haft den gigantiska kronan :)
 

PCB

Audemars
gillade nya tudor dj fluted
20160319_153027_zpsubjtnnvp.jpg


lövtunna citizen var med cool
och TAG heuers svarta monza var nog tvärbäst!
cr2080-fc6375-heuer-monza-cal-17-40-years-of-monza-special-edition-pr-view-2016-1-jpg.283494


nya AIR KING gillar jag inte alls,,,,
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Lite besviken det här året. Jag är dock supernöjd med Daytona. Det var det jag önskade och förutspådde så en sån blir det i framtiden.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
En något oväntad favorit är Heuer Monza. I vanliga fall föredrar jag runda boetter men Monzan är riktigt snygg. Ska bli kul att testa för att se hur stor den är.

En annan favorit är nya Exp I där jag tycker att Rolex (äntligen) har fått ordning på proportionerna.

Sen ska jag villigt erkänna att bilder som den nedan på nya Daytonan får det att vattnas i munnen. :D

image.jpeg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har varit mycket roligt att titta på men dessa är mina favoriter även fast Patekerna kanske inte är så realistiska att de hamnar på handleden..
Men drömma om fantastiska klockor måste man väl få göra :)

Black Bay Bronze:
image.jpeg


Patek 5170R, äntligen i rose! :) (Både vit och svart tavla är snorsnygga)
image.jpeg


Patek 5327 (R/J/G)
image.jpeg
 
Inte är det Daytona i varje fall enligt mig. Känns som en "cheap thrills" lösning med ny ring och tavla, framförallt när vanliga i stål kommer utgå.

Nya Tudor Black Bay med In-house verk med kiselspiral och 70h PR är nog det hetaste för mig då den nu utklassar Submariner No-date på samtliga nivåer.
 

DrDre

Patek
I budgetklassen tycker jag Longines var riktigt lyckad.

L2.803.4.23.0_PR2_CMYK.jpg


I övrigt var det nog bara en klocka jag tror jag kommer att köpa en dag. Den vita Daytonan. Kommer dock att ta det lugnt ett tag och är inte villig att betala premium för att få en fort.
rolex-daytona.jpg




En riktigt snygging var annars Grand Seiko i platinum. Priset runt ca 500 000 kr och görs bara i några få ex

seiko2.jpg
 

Wiliamo

Panerai
Jag tycker att den nya Daytonan från Rolex var en riktig fullträff. Även Explorern och TT DJ föll mig i smaken.

Tudor har enligt mig inte träffat rätt med en enda modell i år, men som nämnt många gånger innan håller väl storebror Rolex fast Tudor i ett stenhårt grepp sett till vad de kan släppa för att inte konkurrera med de nya modellerna från Rolex. Den PVDade BBn var ren katastrof.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Topp