• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa släppet på Basel 2016?

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Gillar dessa:
image.jpg

image.jpg
 

Oew

Rolex
Reflektioner över Tudors nya släpp:

1: Bronse tudorn: Jättekul att tudor lever ut heritage linjen, men varför är de inte konsekventa i det de gör? Bronseklockan är ball men avsaknaden av länk gör den rätt oattraktiv i mångas ögon, en bronslänk tror jag inte hade varit en höjdare förvisso men you get the point...en nitad bronslänk...hade funkat. Varför de fjuttiga lugholesen som inte finns på ngon annan blackbay? Varför är den i 43 mm när alla andra är i 41mm? Jag förstår inte....

2. Blackbay PVD: Varför inte använda de vanliga endlinksen? Jissess...

3. Blackbay baby: jävligt bra bortsett från dykarkronan som inte hör hemma här...Här hade den nitade länken suttit som hand i handsken!
Förstår inte riktigt hur du menar med Bronze, menar du att tidigare kom bronsklockor med länk? Har svårt att tänka mig det, brons är inte bra att ha mot huden därav stålbaksida, hade det varit länk skulle hela behöva vara i stål men förstår inte poängen med det. Alla dykare behöver ju inte ha länk.
 

McOak

Omega
Jag hatar den. Jag är så jävla besviken, trodde verkligen att det skulle komma en med helt orange keramisk bezel med liquidmetal denna gång!
Däremot denna, tänk tänk om den kom på länk. Skulle sälja allt jag ägde om denna kom på länk.
1517091_1156356847710459_1283550339_n.jpg

Denna. Samt Daytona 116500, hur kan man inte tycka det?
 
  • Like
Reactions: par

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det första givna valet för mig är Tudor black Bay 36.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_20160319_152556_zpslqtohnse.jpg


Det andra, och kankae ett roligare val, är Bulgari jumping hour.
Komplikation har tagits upp på forumet tidigare och jag skulle väldigt gärna vilja testa!
Misstänker att den inte är gratis dock.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_IMG-20160320-WA0136_zpsfmwyjwey.jpg


Lånade bilderna från @Målarn och hans eminenta reportage!
Edit: Lade in rätt bilder
 

Kai

Rolex
Säger som så många andra. Rolex Explorer 1 och Tudor Black Bay 36.
Kul att Tudor gör en tidigare Explorer 1.
 

DrDre

Patek
Reflektioner över Tudors nya släpp:

1: Bronse tudorn: Jättekul att tudor lever ut heritage linjen, men varför är de inte konsekventa i det de gör? Bronseklockan är ball men avsaknaden av länk gör den rätt oattraktiv i mångas ögon, en bronslänk tror jag inte hade varit en höjdare förvisso men you get the point...en nitad bronslänk...hade funkat. Varför de fjuttiga lugholesen som inte finns på ngon annan blackbay? Varför är den i 43 mm när alla andra är i 41mm? Jag förstår inte....

2. Blackbay PVD: Varför inte använda de vanliga endlinksen? Jissess...

3. Blackbay baby: jävligt bra bortsett från dykarkronan som inte hör hemma här...Här hade den nitade länken suttit som hand i handsken!

Brons är ingen riktig höjdare att ha direkt mot huden, så det funkar nog inte med en bronslänk. Baksidan på brons BB'n är gjord i stål av den anledningen.
 
Topp