• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Badar ni i havet med era klockor?

Badar du med dina vattentåliga klockor i havet?

• Ja

Röster: 300 87.7%
  • Nej

Röster: 42 12.3%

• Totala väljare
    342

Nicbex

Guld
2-Faktor
Jag har länge funderat på om det är så bra att ha klockan på sig när man badar i havet. Det rekommenderas ju att man sköljer av klockan i sötvatten efteråt men har man legat på stranden en hel dag och badat i omgångar lär det ju byggas upp ett lager med salt och annat jox som kanske inte försvinner av enkel avsköljning under kran.

Hur gör ni

På sommarn sitter dinkan sitter på 24/7, även när jag sover, badar, duschar, på båten osv.
Den får en sväng med sötvatten i duschen, det får räcka.

Badar inte med klockan. Kanske en vana eller tanken på att den kan förstöras trotts vattentåligheten.

vattnet runt de svenska kusterna är väl ändå rätt så bräckt så borde väl inte slita så mycket på packningar m.m
Men skadar väl int att skölja av klockan efteråt

Skön inställning alla har och det är väl helt rätt, vad vore en vattentät klocka om den inte tålde havsvatten.. Man ska väl kanske mer oroa sig för sand i bezeln.

Rejält tätade klockor är till att badas med så självklart ja.
Det jag däremot är lite rädd för är sandstränder. Sand som tar sig in överallt och repar och skrapar. Inte kul. Just av den anledningen gillar jag inte att ha dyrare klockor med länk på sandstränder.

Senast ändrad:
Jag plaskar hejvilt med mina. En trycktest per år i början av säsongen och sen ett par hopplasteg ner i vattnet.

Jag tycker jag är mcguyver nog som byter armband själv, så långt går mitt hemmapul... Men är inte den keramiska bezeln besvärligare?
Vet faktiskt inte hur det är med den keramiska. Men på dem klockorna utan keramisk bezel är de inte så svårt om man bara håller reda på den lilla fjädern. (Osäker på YM dock).

Dem tar för övrigt upp det här ämnet i senaste avsnittet av podden, värt en lyssning :)

Bästa på sommaren är ju att steka i solen med Rolex på armen och klart de åker med i plurret. :cool: Även om det finns sand på stranden behöver man inte gräva ned handlederna i den. Valkas det beachvolleyboll ala Top Gun får klockan åka av en stund :D

Självklart! Är klockan trycktestad och så kommer den att sitta kvar på armen när det plaskas. Sen sköljs den av i sötvatten.

Enda problemet jag upplevt är sand i claspet. Men det gick att skölja bort! Klockor är till för att användas. Känns som det är större risk att lämna på hotellrum eller på stranden.

Bara att köra. Är på semester nu å badar med min YM hela tiden. Det jobbigaste är att få en massa solkräm på
image.jpeg

Är klockan badbar så ska den badas. Brukade bada med min 1803, den var ju nyservad o trycktestad :). Helguld är bäst i saltvatten och poolklor. Blev sugen på sommarguld nu.

Tillbaka
Topp