• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Badar ni i havet med era klockor?

Badar du med dina vattentåliga klockor i havet?

  • Ja

    Röster: 300 87.7%
  • Nej

    Röster: 42 12.3%

  • Totala väljare
    342

J&B

Omega
Jaha, men dåså!
Då är det ju lugnt, antar jag. Och resultatet speglar även vattentätheten? Dvs, om den klarar trycktest (med luft) till 100meter så vågar jag duscha/bada (vatten) emed den sen utan problem?

Vad kostar ett trycktest hos AD? Måste jag lämna in klockan en längre tid?
Trycktestet säger bara om den är tät eller ej för det tryck man testar. Beroende på klocka och maskin kan köra olika tryck. Tex så är det i princip omöjligt att bygga upp mer än 50 bar utan specialmaskin.

Precis, 10 bar/100 m är tillräckligt. Vissa testar bara det och menar att om den klarar 10 bar och är specad till 300 m så är det tät dit också.

Vissa gör det direkt andra över dagen, beror väl på när man kommer och hur mycket de har att göra. Själva testet tar bara några minuter. Pris beror säkert men borde väl ligga mellan 300-500kr
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Trycktestet säger bara om den är tät eller ej för det tryck man testar. Beroende på klocka och maskin kan köra olika tryck. Tex så är det i princip omöjligt att bygga upp mer än 50 bar utan specialmaskin.

Precis, 10 bar/100 m är tillräckligt. Vissa testar bara det och menar att om den klarar 10 bar och är specad till 300 m så är det tät dit också.

Vissa gör det direkt andra över dagen, beror väl på när man kommer och hur mycket de har att göra. Själva testet tar bara några minuter. Pris beror säkert men borde väl ligga mellan 300-500kr
Ok stort tack för hjälpen :)
 

Colette

Breitling
Får min Landsort D2 i slutet av nästa vecka,den kommer givetvis att få följa med i havet/sjön i sommar.
 

JWS

Omega
Sen jag badade med min Omga SMP med heliumventilen urskruvad så är jag lite nojig. Brukar därför köra med G shock när det ska plaskas i plurret.
 
Om jag reste semester till ett ställe där man har möjlighet att bada i havet skulle jag hålla klockan på armen och skölja den efteråt. Annas skulle jag lämna klockan hemma.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
1468075194460-1571377652.jpg

Två av dessa får åka med i plurret.
 

Rivalen

Rolex
Vattentätt är bekvämt. Ingen planering, lämna hemma, byta typ. Inget gömma i kläderna på stranden och vara orolig. Inte en i gänget som måste "vakta". Frihet, bada, spola av i sötvatten ordentligt snarast. Varför skall man betala dyrt för bl a vattentätt om dom inte pallar?
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jaha, men dåså!
Då är det ju lugnt, antar jag. Och resultatet speglar även vattentätheten? Dvs, om den klarar trycktest (med luft) till 100meter så vågar jag duscha/bada (vatten) emed den sen utan problem?

Vad kostar ett trycktest hos AD? Måste jag lämna in klockan en längre tid?
Jarl Sandin tar 100:- för trycktest och då går det på max en timma - var inne och kollade idag =)
 

Hawk100

Rolex
Kan fiskar simma???
Väljer man SjööSandström är de vattentäta! Även dressarna som Royal Capital.....
 

Rivalen

Rolex
Min Sinn U1 skall klara 1000 m med nya packningar, så med gamla packningar måste den ju klara 2 m = baddjup utan att jag kollar trycktestar först. Samma med dotterns 114060? Jag säger i alla fall åt henne att dra kronan och bada fritt. Har den inte fått nån smäll så skall den väl inte behöva trycktestas regelbundet om den är från 2013?
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Badar med mina modena klockor, ej vintage....känner stt det inte är värt risken med de gamla....när jag har de som tål allt....

image.jpeg

image.jpeg
 
Topp