• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Badar ni i havet med era klockor?

Badar du med dina vattentåliga klockor i havet?

  • Ja

    Röster: 300 87.7%
  • Nej

    Röster: 42 12.3%

  • Totala väljare
    342

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1468075194460-1571377652.jpg

Två av dessa får åka med i plurret.
För tråden var inte uttömd efter 4 sidor?
 

Lithium

Cartier
För tråden var inte uttömd efter 4 sidor?
Tydligen inte eftersom det gjorts x antal för tråden relevanta inlägg efter det som du kommenterade. Vem bestämmer när ett ämne är färdigdiskuterat på ett form som heter klockSNACK?

På ämnet så påminde tråden mig om att jag inte sköljt min Aquis som jag plaskade med i havet igår. Ska genast gå och åtgärda det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tydligen inte eftersom det gjorts x antal för tråden relevanta inlägg efter det som du kommenterade. Vem bestämmer när ett ämne är färdigdiskuterat på ett form som heter klockSNACK?

På ämnet så påminde tråden mig om att jag inte sköljt min Aquis som jag plaskade med i havet igår. Ska genast gå och åtgärda det.


Det är bra att du håller lite koll och ser till att folk inte gör så många inlägg i onödan. Vi får hoppas det inte skapas några nya trådar på ett tag heller, jag tycker vi har alldeles för många som det är redan på forumet.
3 inlägg alltså.. Wow, bidra då, det verkar fattas massa info här.
 
Självklart badar jag med de klockor som enligt tillverkaren ska tåla det. Tycker folk har blivit sjukt nojiga när det gäller sina klockor. Förr skulle man se snygg ut på stranden och klockan skulle sitta på i plurret. Reklamen då sa att det bara var att köra, även med dressisar. Nu sitter folk med svindyra dykare de inte ens törs ha i duschen. Lita på utrustningen for fuck sake! Dagens reklam inbjuder inte till bad med andra klockor än rena dykare och internet kryllar av olyckskorpar som säger att allt läcker hela tiden. Ingen bra kombination.


11%20-%201930-AD6.jpg

2145dda8458837acf8b2a02ef9ed403c.jpg

ham_sea_lectric_natgeo_1962.jpg

$(KGrHqNHJ!0E8+m+8QBMBPR6BKLPY!~~60_1.JPG

1936-Rolex-Oyster-Fishtank-Magazine-Ad.jpg

289c38uqkp4krc.jpg

aa6a5de5d40f0ee482c63206a4275846.jpg

53timexmarlin.jpg
 
Senast ändrad:

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Klart man badar med klockan om det är tryckt!
Den enda jobbiga är när man får sand bakom vridningen.:mad:
 

Jaro62

Breitling
Hej,

Poolbad med klor tär mer än salta stänk, jag brukar dela utgivet tryck med fyra för att vara säker på att klockan pallar trycket under vatten, 10 atm blir 25 meter faktiskt vattentryck. Skölj klockan i sött efteråt samt byt packningar regelbundet ca vart annat år så är det inga problem./janne
 

Rookien

Panerai
Har inte gjort det med tidigare klockor pga nojja men gör det nu med ny Rolex, sköljer av med kranvatten efter en stranddag.
 

Sinizter

Omega
Varför inte? Som tidigare skribent har knåpat ihop, första gången är ju den värsta, sen när oskulden är tagen så går det bättre! :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Trycktesta varje år, byta packningar vart annat år?

Va fan köper ni i tråden för djävla skräpklockor som behöver så mycket översyn egentligen?
 
Topp