Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja. Hur ska de veta vad du har haft i facket?Har hört att man inte får någon ersättning om något försvinner ur ett bankfack (t ex vid rån/inbrott). Stämmer det känns det lite som falsk trygghet - som man dessutom måste betala för.
Jag tycker bara det är kul att reta folk som har svindyra klockor men också beter sig snålt. Förlåt.
Hade jag haft klockor för sexsiffrigt belopp i ett bankfack så hade jag valt den banken som låg närmast.
Stämmer vad jag vet, då innehållet inte är försäkrat från varken bankens eller kundens sida.Har hört att man inte får någon ersättning om något försvinner ur ett bankfack (t ex vid rån/inbrott). Stämmer det känns det lite som falsk trygghet - som man dessutom måste betala för.
Stämmer inte heltHar hört att man inte får någon ersättning om något försvinner ur ett bankfack (t ex vid rån/inbrott). Stämmer det känns det lite som falsk trygghet - som man dessutom måste betala för.
Om du tycker det är dyrt, vad är det då du ska förvara i bankfacket? Din Daniel Wellington-samling?
berätta merStämmer inte helt
Verkar som flera kontor på Swedbank stänger ned. Mitt kontor stängde precis ned sin verksamhet med bankfack. Som tur var så hade Handelsbanken fack och fick ett där i stället.Fick brev om att Swedbank Hamngatan stänger ner sina fack.
Någon mer som fått den infon?
Fick samma brev idag. Men då är det på god tid att byta bank. Swedbank har gått ner sig något enormt och den sista anledningen till att jag fortfarande är kund där är bankfacket. Försvinner det som det uppenbarligen gör nu finns ingen anledning att vara kund längre.Fick brev om att Swedbank Hamngatan stänger ner sina fack.
Någon mer som fått den infon?
Tja! Verkar som att det börjar dyka upp privata alternativ, kolla exempelvis https://svenskvardeforvaring.se/ (Endast Stockholm i nuläget).Bumpar tråden. Någon som vet om det fortfarande är möjligt att teckna bankfack eller är man hänvisad till annan aktör?
Hej, har ni planer på att öppna i Malmö/Skåne?Pansarvalv är en sponsor på Klocksnack. Vi har ett högsäkerhetsvalv med bankfack i Westfield Täby Centrum.
Erbjudande till Klocksnackare: Prova tre månader utan kostnad. Ingen uppsägningstid.
Du får prova ett bankfack (modell S50) i tre månader utan kostnad. Du får avsluta avtalet utan uppsägningstid eller kostnader inom tre månader. Om du vill fortsätta som kund, så övergår ditt avtal till ett tillsvidareavtal. Du får 10% på ord pris. Läs mera på www.pansarvalv.se
Inte inom det närmaste, tyvärr.Hej, har ni planer på att öppna i Malmö/Skåne?