• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det är väl en av de billigaste swiss made keramiska klockorna man kan hitta?
Den kanske är billigare nu. Jag var med en kompis och kollade efter en sån på gummi, då gick den på 45-50 har jag för mig, och det tyckte jag var dyrt för en svart sportklocka. Men du kanske har rätt vad gäller pris mot andra swiss made.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser ju inte riktigt ut så på teasern men jag hade nog gärna sett att de kört med samma sandwich lösning som på 300. Grym tavla imo, plus att det känns som man tillför nåt nytt och inte bara gör ren re-issue.
Med nya illuminationslösningen med bakgrundsbelysning, hade varit riktigt cool.
 

Rearden

Cartier
Trodde först att Rolex's teaser med datumbubblan bekräftade ryktena om Sea-Dweller med cyklop. Nu är jag dock mer lutande åt detta, kolla "streckens" placeringar på bezeln:
image-png.497196

img_8571-jpg.494766
Min budget hade mitt sjukt illa av att de släppte den där... :nailbiting:
 

MånsT

Rolex
Omegas Instagram idag. Liknande som igår men denna gången med annat bakgrundsljud, typ hovar och brännmärkning. En ny Ranchero?

Screenshot_20170320-140835.png
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Men suck, jag som suttit och analyserat Rolex-videon... bara för att (just när jag var klar) märka att det redan fanns en liknande bild i tråden :banghead:
Anyway, här är den bilden jag lyckades skrapa fram:

1hKG8rQ.jpg
 

Zalath

Panerai
Rolex måste ju nästan släppa uppgradering på urverk nu, lillebrorsan Tudor har ju ändå många bra inhouseurverk med lång PR medan många Rolexmodeller ligger kvar runt 50 timmar. DJ med 72h kraftreserv kanske?
 

TCB

Cartier
Ja, det hade varit en fullträff! Känns märkligt med endast ett utförande och då i roseguld.
Är det någon som vet hur det gått försäljningsmässigt för YM Everrose med oysterflex? Vet att 37 mm inte vart den succé som de hoppats på.
 

TCB

Cartier
Stål hade väl egentligen varit att ta ett steg tillbaka... Visserligen så var det så det vart med Yacht II. Där kom guld och vitguld först. Det dröjde flera år innan stål och rose/stål lanserades.
 

DrDre

Patek
Rolex måste ju nästan släppa uppgradering på urverk nu, lillebrorsan Tudor har ju ändå många bra inhouseurverk med lång PR medan många Rolexmodeller ligger kvar runt 50 timmar. DJ med 72h kraftreserv kanske?

Förra året släppte man ett antal med ref 32xx (bla 3235 i Datejust 41). Förmodligen kommer det fler med den nya generationen i år.
 
Topp