• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

fc2

Rolex
DO90-bezel!! :D
IMG_1583.PNG

Vad håller Omega på med? Ska de spränga min privatekonomi redan i mars? Som jag skrev tidigare, kommer de med 321 så köper jag. Kommer de även med DON så är det bara ett plus.
 

fc2

Rolex
Cal.321 ser jag tyvärr som i princip omöjligt, blir ej lönsamt för Omega.

Personligen tror jag att problemet med cal 321 snarare ligger i dess användning hos Breguet. Du kan köpa en Breguet med motsvarande urverk men det kommer kosta dig 400k. Ska Omega ta 400k för en Speedmaster? Nej, det kan de inte. Kan de producera en Speedmaster med cal 321 för 60k? Förmodligen. Men då sabbar de för mycket för Breguet.
 

Mattias J

Omega
2-Faktor
Vad blir det då? 3 nya klockor från Omega? Railmaster, Ranchero och Speedmaster. Eller?
Då borde jag åtminstone tycka en av dessa är grym!
 

BCKSTRM

Rolex
Jag tror den är på riktigt, vore logiskt att mjölka skiten ur snowflake och nitad länk i daytonastuk nu när Rolex Daytona har alldeles för lång väntetid.

Jag gillar tanken men snowflake och nitad länk känns helt fel, det blir för mycket ploj.
Helt enig. Hade kunnat vara nice men Sub-dials känns lite felplacerade och Snowlakevisarna är helt fel till modellen... hade för övrigt föredragit denna någon nättare länk eller kanske läderband :)
 

Rearden

Cartier
Jag tror den är på riktigt, vore logiskt att mjölka skiten ur snowflake och nitad länk i daytonastuk nu när Rolex Daytona har alldeles för lång väntetid.

Jag gillar tanken men snowflake och nitad länk känns helt fel, det blir för mycket ploj.
Hoppas ju att du har fel - skulle tappa mycket av den respekten tudor byggt hos mig senaste åren. Förhoppningsvis så tror de inte att det är samma kunder till deras kronografer som till Daytonan - vilket känns rimligt.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag tror den är på riktigt, vore logiskt att mjölka skiten ur snowflake och nitad länk i daytonastuk nu när Rolex Daytona har alldeles för lång väntetid.

Jag gillar tanken men snowflake och nitad länk känns helt fel, det blir för mycket ploj.
Mycket tveksamt ser tokfake ut men vem vet
 

Gabriel90

Panerai
Jag har sällan rätt men aldrig fel. :D
Lanseringen är nog fullt logisk utifrån Tudors perspektiv, de gör ju inget annan än anspelar på sina tidigare modeller.
Jag tror att dem släpper en sådan modell.
Dock känns det som att de bara blandat vissa av deras modeller till en klocka.
Vissa detaljer lär väl plockas bort på den fullständiga versionen då
Länk och krona e ju BB så dem byts nog ut..
En keramisk bezel vore mumma !
Index byts ut mot streckade och bort m snowflake visare...
Kul när man har massa olika teorier
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror den är på riktigt, vore logiskt att mjölka skiten ur snowflake och nitad länk i daytonastuk nu när Rolex Daytona har alldeles för lång väntetid.

Jag gillar tanken men snowflake och nitad länk känns helt fel, det blir för mycket ploj.
Länken känns för bred i förhållande till boetten, eller tvärtom.

Men jag hoppas inte den är på riktigt. Det ser inte bra ut och ser ju utt som en Speedmaster Co-axial som sagt. Fast med massa lösgodisplock.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har sällan rätt men aldrig fel. :D
Lanseringen är nog fullt logisk utifrån Tudors perspektiv, de gör ju inget annan än anspelar på sina tidigare modeller.
När Pelagos och Northflag kom blev dom ett märke med en tydlig egen identitet och moderna ambitioner. Sedan mjölkade dom skiten ur Black Bay och borde rimligtvis tjänat in tillräckligt för att bekosta sitt inhouse verk och att släppa en HELT ny modell (hoppas jag). Men du har säkert delvis rätt, trenden att leta i arkiven har nog inte peakat än
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag har sällan rätt men aldrig fel. :D
Lanseringen är nog fullt logisk utifrån Tudors perspektiv, de gör ju inget annan än anspelar på sina tidigare modeller.
Jag tror ju själv på en heritage kronograf men "det där" på bilden anspelar ju inte alls på deras tidiga modeller, subdials tex liknar ju inget gammalt Tudor. Det är ju bara ett misch masch av allsköns nuvarande och gamla klockor. Bara typsnittet på tachyn visar ju att det är ett klipp o klistra jobb. Eller att hela Tudors utvecklingsavdelning och MF -avdelning kollektivt har förlorat sitt förstånd.
 
Topp