• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Autavian är snygg och jag gillar att det bara står 'Heuer' men jag ogillar datum och framförallt att den blivit tjock (klart tjockare än originalet iaf). Den breda bezeln har jag inget emot. Sedan är jag lite osäker kring fake lume och där har jag fortfarande inte bestämt mig om jag är ok med det eller inte.

Lite priser :)
IMG_1598.PNG
Fantastiskt. Bra datum, gmt bezel, tydlig kronograf

Autavian är snygg och jag gillar att det bara står 'Heuer' men jag ogillar datum och framförallt att den blivit tjock (klart tjockare än originalet iaf). Den breda bezeln har jag inget emot. Sedan är jag lite osäker kring fake lume och där har jag fortfarande inte bestämt mig om jag är ok med det eller inte.
Fake Lume?

Förhoppningsvis inte fake.

Däremot fakepatina.

...den ÄR dvinbra. Men som många andra skulle man ju velat ha den i <40 mm. Men man kan inte få allt, och Heuer tänker med hjärnan och inte enbart på klocknördrarna.

SKall bli kul att se den i verkligheten! Kul släpp!

Däremot fakepatina.

...den ÄR dvinbra. Men som många andra skulle man ju velat ha den i <40 mm. Men man kan inte få allt, och Heuer tänker med hjärnan och inte enbart på klocknördrarna.

Äh, lite jävla beige lume kan man väl gå med på.

Håller med om storleken. Hade köpt direkt om den var Max 40. Nu kan jag inte ha någon.

My bad. Menar ändå att skillnaden är så liten att det är vanskligt att vara så kategorisk. Hur den sitter och upplevs i verkligheten beror på så mycket mer.
Jo, men det begriper jag ju också. Skillnaden på 40 och 42 är absolut stor om din smärtgräns är vid 40. Tror tyvärr aldrig jag har testat en klocka på 42mm eller mer som har suttit bra på mig. Där av min kategoriska hårda slutsats.

My bad. Menar ändå att skillnaden är så liten att det är vanskligt att vara så kategorisk. Hur den sitter och upplevs i verkligheten beror på så mycket mer.

Håller med om att fler saker påverkar hur den bärs. Dock kanske 40 är "taket" för många. Att man kanske föredrar spannet 37-40 och känner att man sträcker sig vid 40. Då kan dem två mm till 42 faktiskt vara skillnaden mellan köp och icke köp!

Däremot fakepatina.

Är det inte just nördar en sån här klocka riktar sig mot då? Jag menar en vanlig person utan klockintresse väljer väl typ 99/100 gånger en Omega eller Rolex framför en Heuer? En tanke bara ;)

42 är inte för stort.

Det beror väl på handleden den ska sitta på!!! Att säga att alla kan ha 42mm är lika dumt som att säga att alla klockor ska vara 36mm eller mindre. Det beror på bärarens handled om det fungerar eller inte!

För mig som har smala handleder är det trist när de flesta nyheter är över 40 mm eftersom de med stor sannolikhet kommer bli för stora. Sen kan det såklart skilja mkt mellan olika boettformer även om de officiella måtten är desamma.

Tillbaka
Topp