• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Det beror väl på handleden den ska sitta på!!! Att säga att alla kan ha 42mm är lika dumt som att säga att alla klockor ska vara 36mm eller mindre. Det beror på bärarens handled om det fungerar eller inte!

För mig som har smala handleder är det trist när de flesta nyheter är över 40 mm eftersom de med stor sannolikhet kommer bli för stora. Sen kan det såklart skilja mkt mellan olika boettformer även om de officiella måtten är desamma.
Word!!!

Men marlun, vad menar du? Inte för stort? För vem? Är övertygad om att vissa klockor på 42mm sitter precis lika illa på dig som på mig.

Menar precis det jag skrev, 42 mm är inte för stort för ett herrur. 43 mm och upp eller 38 mm och ner kan jag förstå att storleken inte passar alla.

Finns massa trådar med size-bråk ni kan skriva av er i! Ett exempel, det finns massa kondomer som är för stora för mig, men för små för andra. Alla är olika både fysiskt och psykiskt!

Menar precis det jag skrev. 42 mm är inte för stort för ett herrur. 43 mm och upp eller 38 mm och ner kan jag förstå att storleken inte passar alla.
Bortse från tex Panerai, eftersom de är oversize i alla storlekar. Menar du då att du förstår inte att någon inte kan bära en tex SkyDweller eller seadweller? Båda är ju
Finns massa trådar med size-bråk ni kan skriva av er i! Ett exempel, det finns massa kondomer som är för stora för mig, men för små för andra. Alla är olika både fysiskt och psykiskt!
hahah :*

Håller med om att fler saker påverkar hur den bärs. Dock kanske 40 är "taket" för många. Att man kanske föredrar spannet 37-40 och känner att man sträcker sig vid 40. Då kan dem två mm till 42 faktiskt vara skillnaden mellan köp och icke köp!

Nja. Jag tycker nog ändå att det blir lite larvigt att säga "Hade den varit X mm hade jag köpt direkt. Nu när den är X+2 mm så går det inte.". Jag är nämligen rätt övertygad om att han inte hade knallat in hos sin AD och lagt handpenning om den hade varit X mm, bara baserat på ett pressfoto.

Nja. Jag tycker nog ändå att det blir lite larvigt att säga "Hade den varit X mm hade jag köpt direkt. Nu när den är X+2 mm så går det inte.". Jag är nämligen rätt övertygad om att han inte hade knallat in hos sin AD och lagt handpenning om den hade varit X mm, bara baserat på ett pressfoto.

Förstår din poäng. Dock behöver man kanske inte markera på orden. I sammanhanget känns det uttrycket för mig som att man hade varit väldigt intresserad om den var 40, och i stundens entusiasm över ett nytt släpp drar man till med att man hade beställt den direkt. Men jag kan ha fel :)

Screenshot_2017-03-22-11-50-34.png

Släpp det bara. Vad jag tycker om
Storlek är ju det jag vet passar mig. 2mm är stort om din smärtgräns är X. Precis samma sak hände vid Tudor brons-släppet förra året. Jag ville ha den, tänkte köa baserat på pressbilder dagen före men la ner sekunden dom gick ut med hur stor den var.

Mycket riktigt när jag nu har testat den - så kan jag inte bära den, för att den är för stor. HEJ

Efter lite luskande hittade jag detta. Om det stämmer är det en ny dd, celini, lady dj, pearlmaster, daytona,airking, DJ41, YM40, explorer
UPDATE: Verkar syfta till förra årets släpp
Screen Shot 2017-03-22 at 11.52.48.png

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JLW
Tillbaka
Topp