• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Här är för övrigt "standard-versionen" av Railmastern då den tidigare visade var limiterad. Inte alls lika fin i mina ögon...

Screenshot_20170322-185913.png

Screenshot_20170322-185919.png

Klasskillnad både i utseende och storlek.
Den ena helt rätt den andra not so much.
Limiterad 38 mm
IMG_1659.PNG

Standard 40 mm
IMG_1660.PNG

Håller med, Standardversionen var gravt olyckad. Jag hade hoppats på en typ likadan som LE-Versionen fast med vit lume, tji fick man.

Övriga nyheter; http://www.baselworld.com/-/media/baselworld/Uploads/ProtectedArea/184588/20170320150259.pdf?fd=1
Invicta släppte något småkul!

samt; http://www.baselworld.com/-/media/baselworld/Uploads/ProtectedArea/187795/20170321220034.pdf?fd=1
Glycine gjorde 334 Airman-modeller, en småcool dykare och en full retard-dykare.

Skydwellern är nice, eller ja, det var den innan också, men nu är även priset nice.
Dock så känns det lite som att köpa en daydate i stål..

Alltså sky-dweller i stål är lite tråkigt ändå, men inte så illa men att den nu existerar i tvåton är ju bara inte okej.

:shifty:
Görtråkiga släpp från tudor överlag imo. En ny bb36, fast större har väl ingen frågat efter.
Andra synpunkter på de släpp jag sett är att jag hade hellre sett att klocktrenden gick tillbaka lite grann mot "klassiska" storlekar, typ 35-40.
Ordenligt vattentäta (+100m) sportur runt 40mm utan dykarvridning är ju inte överdrivet vanliga. BB41 är lätt min favorit så här långt.

• Like
Reactions: P-A
Bilderna ser ut att vara tagna från en monter så förmodligen 100% allvar. Om de skäms så har jag förståelse för det.
Såg det, de släpper väl lite info i taget för effekt. Man måste ju undra hur man tänker designmässigt när man kan göra så rätt med LE och hamna så fel med de andra. Jag menar, jag har ju förståelse at man vill differentiera och göra att LE sticker ut men att skilja så totalt i uttrycket är ju bananas. Kunde ju lika gärna kallat klockan vad som helst, har ju 0 Railmaster relation i stort sett.

Tillbaka
Topp