• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Grymt släpp från Bvlgari! Älskar att de går sin egna väg! Och urverket är bara 2,23mm högt!!
upload_2017-3-22_17-17-2.png

upload_2017-3-22_17-16-48.png
Håller med till 100%!

Roligaste överraskningen om än kanske inte något jag själv kommer köpa.

• Like
Reactions: Oew
Det finns alltid två sidor av ett mynt, det positiva med de nya SD släppet är att gamla SD4000 nu blev mer intressant. Införskaffa en stor låda, börja hamstra gott folk. :)
Det mest positiva resultatet skulle vara om de skippade maxicaset på Suben för att göra den mindre klossig och öka skillnaden mellan modellerna nu när båda har bubblan. Helt jäkla osannolikt, men jag slutar aldrig hoppas på att Suben får tillbaka den klassiska boetten. :)

5178 ser brutalt bra och tyvärr äckligt dyr ut.
Hade gärna sett samma boettform och storlek på ex 5396 eller calatravaserien. Patek hänger på storlekshetsen 5 år efter alla andra? Va hände med alla deras fina 33-36mm dressklockor liksom. Nu är allt 38-42mm
Håller med, tycker 5178 och de med liknande boett är sinnessjukt fina. Storleksmässigt är dock 38 fint för mig, inte för att jag någonsin kommer att äga en men ändå.

Jag gillade nya Nomos Club 38 Campus Nacht. 38,5mm och 8,5mm på höjden. Vattentäthet 10bar. In-house (deras äldsta kaliber Alpha), för 1.100€ ink. frakt.

Som vanligt med Nomos ser den ut att ha relativt långa bandhorn, men jag tycker att tavlan är en fullträff och den blå linjeringen kring siffrorna gör verkligen det lilla extra. Jag kan tänka mig att det kan finnas invändningar mot placeringen/användningen av de romerska siffrorna, men jag måste även där ge det full pott för typsnitt och hur man har valt att ha placeringen horisontellt.

Sen som extra grädde på moset är det ju service i världsklass att när jag alldeles nyss gick in på deras hemsida så kunde jag fortfarande chatta med deras kundtjänst och ställa frågor. "Greetings from Glashütte and have a nice evening" :)

1490195016538.jpg
1490195028911.jpg

Jag kan inte släppa den här..
Undrar hur den ser ut irl.. men varför inte alternativet med länk?!? Idioti..
IMG_8019.PNG

@Molle & @yonsson ? :angel:

Edit: ok efter googling verkar den visst finnas med stållänk! Inget dock jag hittade på Heuers egna sida.. nu blev den ännu mer intressant..
IMG_8020.PNG

Och om man tycker det är för lite bling finns alternativet:
IMG_8021.PNG

Riktigt fin, blev väldigt sugen på en ny klocka nu!

Jaha, det här var ju inte så man föll i trans direkt...

Bäst var väl Heuer Autavian - lite bulkig om man läser måtten men annars mycket trevlig.
Tudor BB Steel - Gillar den även om man gärna kunnat skippa datumet för min del.
PP 5168G - habegär men varför måste den växa till 42mm?

Att Rolex skulle släppa stålvarianter av DJ41 var ju ingen skräll och man visste ju hur de skulle se ut. Övrigt därifrån kändes ju rätt
oinspirerat. Att Omega skulle släppa massa olika editions var ju inte heller oväntat, Trippeln med Sea, Rail och Speed var väl ok men
inget jag kommer ställa mig i kö för. Zenith, ja vad ska man säga...

Appropå att hamstra SD4000 så känner jag verkligen att min DJII kommer öka i värde explosionsartat nu när de fasar ut den modellen,
ni kan få köpa den för 80k nu, kommer vara värd det dubbla om 5 år! :wtf:;)
IMG_1435.JPG

Nä, den var inte i närheten... Större också, tyvärr :/
Får lite dåliga vibbar av Dynamic-modellen från 90-talet. Fan vad ful den var.

Nä den där var ingen höjdare.. Vet du om de kommer släppa "standard versioner" av Speedmastern och Seamastern som presenterades?
Knappast... Jag vet faktiskt inte men känns som om de skulle vara publicerade nu om så var fallet.

Tillbaka
Topp