Släpper Sjöö Sandström något nytt då? någon som vet?
Det är på G, troligtvis i April men Sjöö Sandström är inte med på Basel. De kanske är på plats men ställer inte ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Släpper Sjöö Sandström något nytt då? någon som vet?
Snyggt! Vet du något om priser?Väldigt tyst om Bell & Ross, för visst är dom väl på plats?
Helt otroligt fina nyheter har dom i alla fall.
![]()
![]()
![]()
https://www.bellross.com/mods/baselworld2017/
Väldigt tyst om Bell & Ross, för visst är dom väl på plats?
![]()
![]()
![]()
Riktigt trevliga, "klassiska" utan att fastna i retrotramset. Synd att loggan är stor och rätt ful.Väldigt tyst om Bell & Ross, för visst är dom väl på plats?
![]()
![]()
![]()
En mindre klocka ser så fel ut att bredden på handleden saknar betydelse.
![]()
Kronografen är riktigt snygg, ju.Bilder rakt framifrån. Den på läder är 38,5mm och de två på länk 41mm. WR 10 Bar på alla tre. Riktigt coolt att glaset är safir men ser ut som plexi för att det är så kurvat.
Här lite intressant läsning hur klockorna har utvecklats i de olika generationerna.
https://www.bellross.com/mods/watches/BR-Vintage-2017/pdf/DP-BRV-EN.pdf
![]()
![]()
![]()
![]()
Satan vilka fräscha klockor från B&R som man totalmissat. Jävlar, kan tänka mig äga varenda en.
Lite rosa nagellack och det är perfekt!Den bilden är ju snarare till min fördel.
Ger mig fan på att han har en lite stringtrosa på sigMenar du att du inte gillar denna? DDn sitter ju som gjuten på honom!
Kronografen är riktigt snygg, ju.
Får man fråga varför?Det är ingen "bråkfråga" utan jag tycker verkligen att det är oerhört svårt att göra de bedömningarna. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om listpriset varit 40´. Inte för att jag har en jättehög med pengar, (vilket jag inte har), och är okänslig för priser utan för att det inte är helt enkelt att veta ibland vad det är man egentligen får betala för...urverk, historia, material eller ibland som det känns rena hitte-på pr-knep.
Lite rosa nagellack och det är perfekt!![]()
Ger mig fan på att han har en lite stringtrosa på sig![]()
![]()
Finns det något pris på denna? Kommer den finnas i svenska butiker?
Priset är CHF 6700 ≈ 60000SEK och kommer finnas i Sverige.
Första gången jag ser en bild på claspen;
![]()
Tissot Heritage 1948 Chronograph.
Gillar denna skarpt, hade gärna skippat datumet dock.
39,5 mm, 1400€ på läder, 50€ mer för mesh.
https://www.fratellowatches.com/tissot-heritage-1948-chronograph/
![]()
![]()
Varför försöka återuppfinna hjulet när man kan kopiera en av sina egna klassiker? Går ju inte att undvika att Omegan är omtyckt av en anledning och att Longinesen är elegantSnygga klockor - framförallt Omegan. Men nånstans kan jag tycka det känns oinspirerande med re-makes av gamla klassiker. Skulle hellre se ny design som blir klassiker om 30år.
För min del känns priset också lite för högt. Boetten är väldigt enkel, urverket är förmodligen ETA 2824, läder armband. Allt detta i samband med den platsen som Longines tar i heirarkin gör att klockan blir lite för dyr. Förstås är detta 100% min subjektiva uppfattning.
Varför försöka återuppfinna hjulet när man kan kopiera en av sina egna klassiker? Går ju inte att undvika att Omegan är omtyckt av en anledning och att Longinesen är elegant![]()
Tyvärr inte.Snyggt! Vet du något om priser?
GMT-C pepsi finns väl?
Jag önskar att Rolex INTE släpper en GMT Coke i stål.
Det är allt jag önskar.
Tyvärr inte.
Förvisso men iallafall i Omegas fall så kändes 60års-Speedyn självklar. Skulle nog vilja kalla den en av Omegas lättast säljande produkter och krasst sett så vill företagen sälja. Kan de göra det enkelt för sig så varför inte?Så är det ju. Och mellanmjölk kommer smaka mellanmjölk även imorgon.
Ger mig fan på att han har en lite stringtrosa på sig![]()
Har helt enkelt svårt att motivera prisskillnaden gentemot andra modeller i heritage-serien. Men det kan vara så att det är priser på de nättare klockorna jag kikat på tidigare.Får man fråga varför?Det är ingen "bråkfråga" utan jag tycker verkligen att det är oerhört svårt att göra de bedömningarna. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om listpriset varit 40´. Inte för att jag har en jättehög med pengar, (vilket jag inte har), och är okänslig för priser utan för att det inte är helt enkelt att veta ibland vad det är man egentligen får betala för...urverk, historia, material eller ibland som det känns rena hitte-på pr-knep.
Bättre på handleden än fotade genom montern...
![]()
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-the-surprise-favorite-of-the-show-live-pics
Nya vintage-speedyn ser fantastisk ut, men jag gillar inte fake-patina... fast det ser ju så bra ut... fan...
![]()
Här är Rolex referensen, små förändringar som gör att modellen känns aktuell/modern. Omegas månsidor är riktigt bra men lite för stora och dyra. Att ta tillbaka en serie med de raka bandhonen känns som ett vettigt beslut/försök som ett alternativ till lyra-bandhornen. Men då skulle man kunnat tillföra något lite mer modernt, lite mer techno istället för att kopiera gammal. Tråkig trend vi sett liiite för mycket av på det senaste.
När jag tittar på Longines hemsida och de olika Heritage-modellerna så står beteckningen för varje urverk som L-numrerade. 609, 699, 888 osv. Men jag antar att det är finisherade ETA då eller? Sen så gällande den diskussionen Eta/In-house så tycker jag inte att det är skäl nog att det Inte ska vara prisvärt för runt 20´.
Jag kanske är ute och cyklar här, men är inte ETA att räkna som inhouse hos Longines, Tissot och dom andra i koncernen? Det roligaste med inhouse är att kunderna är villiga att betala extra för det, när det i vilken annan bransch som helst betyder att tillverkaren har lägre kostnader och således borde vara billigare?!När jag tittar på Longines hemsida och de olika Heritage-modellerna så står beteckningen för varje urverk som L-numrerade. 609, 699, 888 osv. Men jag antar att det är finisherade ETA då eller? Sen så gällande den diskussionen Eta/In-house så tycker jag inte att det är skäl nog att det Inte ska vara prisvärt för runt 20´.