![]()
Nån som beställt?
Roligast är att ingen fattar.
Bästa bilden i tråden. Du vann Basel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Nån som beställt?
Son of a....![]()
Nån som beställt?
Roligast är att ingen fattar.
Bästa bilden i tråden. Du vann Basel.
Är du så stekig som man bara kan bli?![]()
Nån som beställt?
Ahh, underbar klocka. Svindyr förstås, men helt fantastisk. 40,5mm är överkomligt.Ytterligare en Hermés
![]()
Slim d’Hermès L’heure impatiente
Från Hautetime.com
So what does it do? First, the countdown. For a special moment or start of an event that will take place in less than 12 hours, we simply activate the ‘heure impatiente’ function with the pusher at 9 o’clock, then set the time of our awaited moment with the crown at 4 o’clock. One hour before, the mechanical hourglass is set in motion and we can follow its progress on the dial at 6 o’clock. When the moment arrives, a striking mechanism rings out a note while the 1 mm dial resonates with the vibration of the striking mechanism to accompany and even further enhance our pleasure. Normal time is set with the crown at 2 o’clock.
Hela serien är grym. Men som sagt inte billiga..Ahh, underbar klocka. Svindyr förstås, men helt fantastisk. 40,5mm är överkomligt.
Vilka skönheter!Väldigt tyst om Bell & Ross, för visst är dom väl på plats?
Helt otroligt fina nyheter har dom i alla fall.
![]()
![]()
![]()
https://www.bellross.com/mods/baselworld2017/
Den är på riktigt.. Men ett skämt enligt mig..![]()
Hittade åt den här på ig. Måste vara fejk va? Kan bara hitta den från en källa och det känns som en relativt stor nyhet.
Rip-off aside, den va jäääävligt snygg!
Den är på riktigt.. Men ett skämt enligt mig..
Den har diskuterats fritt! Men håller med, den är magisk! Dock tycker jag att skydweller ska vara i ädelmetaller..Jag har inte läst hela tråden så om den varit uppe förut ber jag om ursäkt!
Nya skydweller i blått!!! Får nog byta bort min dj2 mot en sån!
https://m.rolex.com/watches/sky-dweller/m326934-0003.html
![]()
![]()
Hittade åt den här på ig. Måste vara fejk va? Kan bara hitta den från en källa och det känns som en relativt stor nyhet.
Rip-off aside, den va jäääävligt snygg!
För att den är blå och röd? Löjligt okunnigt då inga detaljer är speciellt lika.Den är på riktigt.. Men ett skämt enligt mig..
Jag har inte läst hela tråden så om den varit uppe förut ber jag om ursäkt!
Nya skydweller i blått!!! Får nog byta bort min dj2 mot en sån!
https://m.rolex.com/watches/sky-dweller/m326934-0003.html
![]()
Absolut, håller med, men det är bara 1 mm större än dj2 anGillar den, särskilt den blå är väldigt snygg. Ett problem kan dock vara storleken. Sitter just nu med min Milgauss på handen och upplever den som ganska stor och tung. Å Sky-Dweller'n är 2mm större och kanske även tjockare? En rejäl pjäs på handen.
Skydwellern är tunnareGillar den, särskilt den blå är väldigt snygg. Ett problem kan dock vara storleken. Sitter just nu med min Milgauss på handen och upplever den som ganska stor och tung. Å Sky-Dweller'n är 2mm större och kanske även tjockare? En rejäl pjäs på handen.
Ok, jag tycker att man kan se en del detaljer som är lika och eftersom ingen nämnt den andra klockan som vi antyder på men alla vet vilken det är så.. Hade en mindre erkänd tillverkare gjort en likadan klocka hade det skrikits kopia på en gång. Sen gillar jag TH i övrigt men tyckte att den här kändes lite konstig.För att den är blå och röd? Löjligt okunnigt då inga detaljer är speciellt lika.
Trams.Ok, jag tycker att man kan se en del detaljer som är lika och eftersom ingen nämnt den andra klockan som vi antyder på men alla vet vilken det är så.. Hade en mindre erkänd tillverkare gjort en likadan klocka hade det skrikits kopia på en gång. Sen gillar jag TH i övrigt men tyckte att den här kändes lite konstig.
Ser bra ut, gå tillbaka och hämta den... väldigt snygg (tycker jag)Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
Men det är en väldigt cool modell!
![]()
![]()
Fråga från okunnig: var Rolex först med blå/röd bezel?
OK!
Har vi något pris på den?Stämmer det att dem satt ett Breitling verk i Tudors nya chrono? I övrigt var den väl inte direkt snygg heller med SF visarna. Ser ut lite som en blandning mellan en dykare och en Daytona. Sorry om det kommit upp tidigare i tråden.
![]()
Jokern av Konstantin Chaykin. Handen på hjärtat så gillar jag den och skulle gärna vilja ha en. Utöver det uppenbara är även färgsättningen fantastisk.Jaha
Vad var årets släpp då?
+1 så jävla hårtJokern av Konstantin Chaykin. Handen på hjärtat så gillar jag den och skulle gärna vilja ha en. Utöver det uppenbara är även färgsättningen fantastisk.
![]()
Jokern av Konstantin Chaykin. Handen på hjärtat så gillar jag den och skulle gärna vilja ha en. Utöver det uppenbara är även färgsättningen fantastisk.
![]()
Jaha
Vad var årets släpp då?