Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom snålar inte med storleken iallafall!Det här måste vara årets släpp...från Corum, who else. Läskigt att titta ner på armen ju
Limiterad till 87ex, 52mm i titan, vattentäthet 10bar
![]()
Det här släppet från Rado var riktigt, riktigt trevligt. Modellen heter "James Cook" och är en remake på deras modell med samma namn och som tillverkades i ca 8.000ex mellan 1962 och 1968.
En dykare på 37mm i stål och med plexi, keramisk bezelring, vattentäthet 10bar och 80h gångreserv. För en gångs skull så har de varit den ursprungliga storleken trogen, kul och annorlunda grepp i jämförelse med det mesta andra som nylanseras. Måtten lug-lug är 43mm och höjden 11mm. Verket är ett ETA med den något osmidiga beteckningen 11 1⁄2 ETA C07.611 och en variant på detta sitter i Tissot:s Powermatic 80. Det kommer även en variant i titan som är svulstiga 45mm och har en vattentäthet på 20 bar. Jag har tyvärr inte hittat några priser.
Det är extremt oklart vad Rado´s dykare har gemensamt med skäggvård och spelemän, men tydligen finns det något där enligt produktbilderna
EDIT: @ERIKSON URHANDEL har ju Rado i sortimentet så förhoppningsvis finns det att beskåda snart på hemmaplan.
Bild 3 är på 45mm i titan och bild 4 på originalet och det mesta av informationen är taget från deployant.com
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha! Det är det nya! "alla på Basel bar klockorna så"Trevlig!
Men måste man alltså bära den upp och ner på handleden?
Trevlig!
Men måste man alltså bära den upp och ner på handleden?
Väldigt kul släpp!Det här släppet från Rado var riktigt, riktigt trevligt. Modellen heter "James Cook" och är en remake på deras modell med samma namn och som tillverkades i ca 8.000ex mellan 1962 och 1968.
En dykare på 37mm i stål och med plexi, keramisk bezelring, vattentäthet 10bar och 80h gångreserv. För en gångs skull så har de varit den ursprungliga storleken trogen, kul och annorlunda grepp i jämförelse med det mesta andra som nylanseras. Måtten lug-lug är 43mm och höjden 11mm. Verket är ett ETA med den något osmidiga beteckningen 11 1⁄2 ETA C07.611 och en variant på detta sitter i Tissot:s Powermatic 80. Det kommer även en variant i titan som är svulstiga 45mm och har en vattentäthet på 20 bar. Jag har tyvärr inte hittat några priser.
Det är extremt oklart vad Rado´s dykare har gemensamt med skäggvård och spelemän, men tydligen finns det något där enligt produktbilderna
EDIT: @ERIKSON URHANDEL har ju Rado i sortimentet så förhoppningsvis finns det att beskåda snart på hemmaplan.
Bild 3 är på 45mm i titan och bild 4 på originalet och det mesta av informationen är taget från deployant.com
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt snygg! Men det på gränsen till nervösa Hipster-flörtandet ger mig lite kräk i munnen.Det här släppet från Rado var riktigt, riktigt trevligt. Modellen heter "James Cook" och är en remake på deras modell med samma namn och som tillverkades i ca 8.000ex mellan 1962 och 1968.
![]()
![]()
![]()
![]()
Gillar den, särskilt den blå är väldigt snygg. Ett problem kan dock vara storleken. Sitter just nu med min Milgauss på handen och upplever den som ganska stor och tung. Å Sky-Dweller'n är 2mm större och kanske även tjockare? En rejäl pjäs på handen.
Nu tycker jag inte att det är rena ripoffs men Tag Heuer har ju varit inspirerade förr.Asså vafan, det här är något för "inspirerat". Deras förra gmt/Rolex var iaf rätt olik Rolex variant.![]()
Radon var härlig. Lite oklart dock hur många varianter man har. Man skriver tre, men visar fyra. En stor, en mindre utan datumbubbla, en likadan med datumbubbla och så en vit? På bilderna ser den med datumbubbla, den allra snyggaste, nästan ut att vara vintage-originalet m lite smuts på visarna och på urtavlan.![]()
https://www.deployant.com/baselworld-2017-rado-hyperchrome-captain-cook-and-rado-ceramica/
Men vart ser du en modell utan datumvisning?
För att den är blå och röd? Löjligt okunnigt då inga detaljer är speciellt lika.
Nu tycker jag inte att det är rena ripoffs men Tag Heuer har ju varit inspirerade förr.
![]()
Uppenbarligen lever du i en parallell verklighet där Rolex äger färgkombinationer, det gör inte jag.Du verkar ju ha slagit huvudet, jag är väldigt "homagetolerant" men vart inspirationen kommer ifrån är solklar. Pepsibezeln måste väl ändå tillhöra Rolex topp 3 kännetecken eller något?
Fast på 80-talet var ju typ alla inspirerade. Om alla gör det så är det väl okej, typ?
Den var jävligt snygg dock....
Uppenbarligen lever du i en parallell verklighet där Rolex äger färgkombinationer, det gör inte jag.
Löjligt resonemang att någon kan äga en färgkombination.Jag lever i den verklighet där Tag Heuer kunde ha valt bland de ca 5000 övriga färgkombinationerna (7-Fakultet) istället för att ta en som är väldigt förknippad med en av deras konkurrenter och använt den på samma sätt på en snarlik modell(Relativt snarlik, för gemene man). Iallafall jag tycker att det hade varit roligare, tycker inte du?
Den där gillar jag skarpt!Jag tror inte att den här har varit uppe i tråden än. Första dykaren från Bell & Ross med deras karakteristiska fyrkantiga case, BR03-92 Dive.
42 x 42mm case, WR 30bar. Jag har inte hittat något mått hur den bygger på höjden, mer än att baklocket är 1mmtjockare än på BR03-92 Steel. Även safirglaset har ökat i tjocklek från 1,5mm till 2,85mm men oklart hur det påverkar höjden. Skruvad gummiklädd krona för bättre grepp. Kommer med gummiband med ett vanligt spänne, samt ett elastiskt band i syntetmaterial med kardborrekoppling som tydligen ska fungera under vatten och vara anpassad för att så enkelt som möjligt fungera utanpå dykardräkten. Självklart levereras klockan i ett vattentätt PelicaseStenhård klocka och jag gillar verkligen looken. Nu blir det bildkavalkad.
Samtliga bilder är lånade och all info är hämtad från bl.a. WUS och Bell & Ross
![]()
![]()
![]()
![]()
Löjligt resonemang att någon kan äga en färgkombination.
Bell & Ross är ju helfräna! Har länge varit sugen men aldrig haft tillfälle att testa. Tror det kan bli svårt med allt fyrkantigt.Jag tror inte att den här har varit uppe i tråden än. Första dykaren från Bell & Ross med deras karakteristiska fyrkantiga case, BR03-92 Dive.
42 x 42mm case, WR 30bar. Jag har inte hittat något mått hur den bygger på höjden, mer än att baklocket är 1mmtjockare än på BR03-92 Steel. Även safirglaset har ökat i tjocklek från 1,5mm till 2,85mm men oklart hur det påverkar höjden. Skruvad gummiklädd krona för bättre grepp. Kommer med gummiband med ett vanligt spänne, samt ett elastiskt band i syntetmaterial med kardborrekoppling som tydligen ska fungera under vatten och vara anpassad för att så enkelt som möjligt fungera utanpå dykardräkten. Självklart levereras klockan i ett vattentätt PelicaseStenhård klocka och jag gillar verkligen looken. Nu blir det bildkavalkad.
Samtliga bilder är lånade och all info är hämtad från bl.a. WUS och Bell & Ross
![]()
![]()
![]()
![]()
Om du reagerar på att ett företag använder en av få färgkombinationer som fungerar på en tvådelad vridring bara för att ett annat företag använt sig längre av denna kan vi nog alla lista ut vem det är som trollar här herr bäver.Jag ber herrn hitta ordet "äga" eller någon av dess synonymer i något av de föregående 4 inläggen som behandlar klockan ifråga.
I rest my case, trolla vidare.
Håller med. Fyrkantigt är coolt men jag skulle personlig tröttna ganska snabbt. De nya vintageflörtarna däremot känns väldigt fina och mångsidiga. Jag misstänker dock att andrahandsvärdet kan vara ganska dåligt, vilket tyvärr avskräcker mig lite.Bell & Ross är ju helfräna! Har länge varit sugen men aldrig haft tillfälle att testa. Tror det kan bli svårt med allt fyrkantigt.
Den var riktigt snygg. Vad heter modellen?Håller med. Fyrkantigt är coolt men jag skulle personlig tröttna ganska snabbt. De nya vintageflörtarna däremot känns väldigt fina och mångsidiga. Jag misstänker dock att andrahandsvärdet kan vara ganska dåligt, vilket tyvärr avskräcker mig lite.
![]()
Jag har inte läst hela tråden så om den varit uppe förut ber jag om ursäkt!
Nya skydweller i blått!!! Får nog byta bort min dj2 mot en sån!
https://m.rolex.com/watches/sky-dweller/m326934-0003.html
![]()
BR V2-94 tror jag den heter.Den var riktigt snygg. Vad heter modellen?