• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Olaola

Panerai
Min lista på bästa släpp skulle nog sett ut såhär:

Rolex, Sky dweller
rolex_04.jpg


Tudor Black Bay G/S
FullSizeRender.jpg


Zenith
cep21_soldier.jpg



Cheers ! :D
Kan inte annat än fylla på i hyllningskören för nya Black bay TT, vill ha!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Dykare för tjejer som samtidigt vill ha lite bling? Chopard Happy Diver släpps i juli och kommer att kosta ca 80´.

40mm stålcase, WR 30bar, bezelring i aluminium, in-houseverk med 60 timmars gångreserv. De 5 diamanterna ligger precis ovanför tavlan och mellan två safirglas och rör sig alltså fritt. Happy Sport introducerades 1993 och nu kommer alltså den första dykaren. Kommer bara på nato.


Chopard-Happy-Ocean-2.jpg
Chopard-Happy-Ocean-1.jpg
Lätt det bästa släppet, Pepsin hamnar högt på önskelistan!
 
Senast ändrad:
Nå, vad tycker ni om Basel 2017?
Bästa släppen?

Min topp 3 är;

1. Rolex Sky-Dweller 326934
IMG_4798.JPG


Enligt mig en fullträff. Men många verkar tycka att det är patetiskt att Rolex släpper den i stål. För mig blir den "affordable" och förhoppningsvis något som kommer köpas.

2. Patek Philippe Aquanaut Jumbo 5168G
IMG_4800.JPG


Äntligen är tavlan harmonisk. Att index får plats vid datumrutan gör i mina ögon mycket. Sen att den blåa färgen är riktigt bra gör ju inte saken sämre. Tror även 42mm blir en ganska bra storlek. Bara hoppas att PP väljer att släppa den i stål i framtiden.

Instämmer till FULLO! Vi får redan förfrågningar på Sky-dwellern, så rent spontant tror jag den kan komma att gå väldigt bra. Kanske inte riktigt i samma trumma som 116500 när den presenterades, men ändock.

Sportar själv 5167 så att 5168 skulle bli en personlig favorit var inte särskilt förvånande. Jag hoppas, liksom du, att den presenteras i stål framgent - men jag har svårt att se det tyvärr.

Med vänlig hälsning
 

EmilW

Omega
Väldigt lite om Longines och deras nya modeller från Basel.

Tycker deras nya Record serie ser riktigt fin ut, COSC-certifiering är ju extra kul!

6C629E1C-450E-4C96-9C51-1749DBE36A08-13243-00000AFA1E43CF01.jpeg


Även deras nya Master med blå tavla såg riktigt bra ut men med 42 mm känns stort. :banghead:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hittade åt den här på ig. Måste vara fejk va? Kan bara hitta den från en källa och det känns som en relativt stor nyhet. Rip-off aside, den va jäääävligt snygg!
screenshot_2017-03-25-14-28-01-png.503558
Den är på riktigt.. Men ett skämt enligt mig..
Asså vafan, det här är något för "inspirerat". Deras förra gmt/Rolex var iaf rätt olik Rolex variant.
tag-heuer-formula-1-calibre-7-gmt-waz211a-ba0875-jpg.503566
Så...enligt er logik så ägnar sig också Rolex åt rip-offs?
Jag tror Zodiac var före...
s-l1600.jpg

Rolex-GMT-Master-II-Batman-Side.JPG
 
Senast ändrad:

Schildfat

Cartier
Frågan har säkert besvarats, men vad är skillnaden mellan den nya Rolex Datejust med blå tavla och räfflad ring jämfört med DJ2? Missar jag något nytt här?
 

Kugghjul

Panerai
Nå, vad tycker ni om Basel 2017?
Bästa släppen?

Min topp 3 är;

1. Rolex Sky-Dweller 326934
IMG_4798.JPG


Enligt mig en fullträff. Men många verkar tycka att det är patetiskt att Rolex släpper den i stål. För mig blir den "affordable" och förhoppningsvis något som kommer köpas.
Dwellern är väl two-tone, inte stål?

Nåväl, det är ju att grisa med de som köpt ädelmetallversioner av klockan, speciellt de vita, som watchuwant vloggaren nämnde. Intressant att de gjort stålversion av YM II och denna, men inte DD.

Personligen ser jag det som positivt, det tar mig närmare ett köp. Men jag skulle vilja ha en two-tone med läderarmband, men det är väl inte planerat vad jag förstått?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Frågan har säkert besvarats, men vad är skillnaden mellan den nya Rolex Datejust med blå tavla och räfflad ring jämfört med DJ2? Missar jag något nytt här?
De har rättat till den, lite på samma sätt som explorer 1 och yachtmaster II. DJ41 återfår "rätt" proportioner med smalare glasring och nättare index. I mitt tycke är det lättare att ta fel på DJ36 och DJ41 än att ta fel på DJII och DJ41.
new_rolex_datejust_41.png
rolex-oyster-perpetual-datejust-ii-116334-301.jpg
 
Så...enligt er logik så ägnar sig också Rolex åt rip-offs?
Jag tror Zodiac var före...
s-l1600.jpg

Rolex-GMT-Master-II-Batman-Side.JPG

Jag måste fråga, tycker inte du att den är lite Ripoff-aktig(aquaracern)? Jag tänkte då på Rolex direkt när jag såg aquaracern.

Det stjäls och lånas hejvilt mellan märkena men iaf jag tycker att aquaracern var för nära, trots att den var skitsnygg.
 

CLT

Rolex
Dwellern är väl two-tone, inte stål?

Nåväl, det är ju att grisa med de som köpt ädelmetallversioner av klockan, speciellt de vita, som watchuwant vloggaren nämnde. Intressant att de gjort stålversion av YM II och denna, men inte DD.

Personligen ser jag det som positivt, det tar mig närmare ett köp. Men jag skulle vilja ha en two-tone med läderarmband, men det är väl inte planerat vad jag förstått?
Nej, bezeln är i WG. Resten stål.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag måste fråga, tycker inte du att den är lite Ripoff-aktig(aquaracern)? Jag tänkte då på Rolex direkt när jag såg aquaracern. Det stjäls och lånas hejvilt mellan märkena men iaf jag tycker att aquaracern var för nära, trots att den var skitsnygg.
Nej, det tycker jag inte. Förutom samma färg på vridringsinsertet och datumbubblan finns det ingenting på klockan som ser ut som Rolex.
 

RosaCasio

Cartier
Den finns även med stängd urtavla får den som föredrar det, även om den du postade också är min klara favorit. Det är något speciellt med färgtonerna både på den här men framförallt Grand Date som Zenith har fått till något otroligt bra.

Här är bilder på de två andra varianterna av Defy och en video där man ser funktionen med 1/100-tidtagningen.

EDIT: Jag älskar såna här videos där man får se hur urverket på ett väldigt Sci-Fi-aktigt sätt smälter samman...mäktigt sanna mina ord :)

EDIT 2: Bild på rotorn som ju är ett mästerverk i sig.

dep21_soldier02.jpg
dep21_soldier03.jpg
dep21_mvmt02.jpg


Den stängda var svinsnygg tycker jag. Hittar ingen info om listpris, har du nån aning?
 
Topp