• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

D

Deleted member 14209

Guest
Dykare för tjejer som samtidigt vill ha lite bling? Chopard Happy Diver släpps i juli och kommer att kosta ca 80´.

40mm stålcase, WR 30bar, bezelring i aluminium, in-houseverk med 60 timmars gångreserv. De 5 diamanterna ligger precis ovanför tavlan och mellan två safirglas och rör sig alltså fritt. Happy Sport introducerades 1993 och nu kommer alltså den första dykaren. Kommer bara på nato.


Chopard-Happy-Ocean-2.jpg
Chopard-Happy-Ocean-1.jpg


Den turkosa :hungry:
MEN....
- varför 40 mm? Det är ju herrstorlek! 36 mm hade varit rimligt (även om jag helst hade sett den som 29)
- varför nato? Känns som att man har på sig aftonklänning och stövlar. Om nu länk inte är ett alternativ så hade Gummi varit mycket bättre än nato!
 
Senast redigerad av en moderator:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den turkosa :hungry:
MEN....
- varför 40 mm? Det är ju herrstorlek! 36 mm hade varit rimligt (även om jag helst hade sett den som 29)
- varför nato? Känns som att man har på sig aftonklänning och stövlar. Om nu länk inte är ett alternativ så hade Gummi varit mycket bättre än nato!

Det är möjligt att den kommer i andra storlekar också så småningom. I deras Happy-serie har de modeller från 30mm till 42mm.
 

CLT

Rolex
Nå, vad tycker ni om Basel 2017?
Bästa släppen?

Min topp 3 är;

1. Rolex Sky-Dweller 326934
IMG_4798.JPG


Enligt mig en fullträff. Men många verkar tycka att det är patetiskt att Rolex släpper den i stål. För mig blir den "affordable" och förhoppningsvis något som kommer köpas.

2. Patek Philippe Aquanaut Jumbo 5168G
IMG_4800.JPG


Äntligen är tavlan harmonisk. Att index får plats vid datumrutan gör i mina ögon mycket. Sen att den blåa färgen är riktigt bra gör ju inte saken sämre. Tror även 42mm blir en ganska bra storlek. Bara hoppas att PP väljer att släppa den i stål i framtiden.

3. Bell & Ross BR V2-94
IMG_4801.JPG


B&R har aldrig tilltalat mig, men den här gillar jag. Enkel kronograf med skruvade pushers. Men för €3800 så känns den ganska överprisad. Men helt klart en trevlig klocka.
 
IMG_0114.JPG
Radon var härlig. Lite oklart dock hur många varianter man har. Man skriver tre, men visar fyra. En stor, en mindre utan datumbubbla, en likadan med datumbubbla och så en vit? På bilderna ser den med datumbubbla, den allra snyggaste, nästan ut att vara vintage-originalet m lite smuts på visarna och på urtavlan.

https://www.deployant.com/baselworld-2017-rado-hyperchrome-captain-cook-and-rado-ceramica/

Alla fyra på bilderna har datum, men den mellanstora verkar finnas både med och utan bubbla. Misstänker dock att den med bubbla (den allra snyggaste), trots bildtext, är en vintage som man satt på ett nytt armband.
Letade efter en prisuppgift och laddade därför ner hela pressmaterialet. Då framgår det tydligt att den med datumbubbla är en vintage modell för bildfilen är nämligen döpt till vintage.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Kan någon svara på varför tillverkare undanhåller info om nya klockor? Både denna och Blue Side of the Moon-Speedyn har jag inte sett ett skvatt om i media, istället scrollade jag förbi bägge av en slump på Instagram. Bör inte Omega som säljare av något vara villiga ge ut ny info?

Edit: även den svarta keramiska PO-kronon har varit osynlig.

Screenshot_20170326-165816.png
Usd 48,600
Limited to 57 pieces
PT950
43 mm
363443-3ba705133570328205e99f169b4b5411.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Inget SuperBasel denna gång, men absolut en del bra släpp.
Några har nämnts, men skulle vilja slå ett slag för Tribute to Fifty Fathoms MIL-SPEC.
En i mitt tycke lyckad modern tolkning av en av de största legendarerna..

BP.JPG


För övrigt; ett förhandsgrattis till @Ceramic som blivit utlovad en när de väl når handeln.
 

Gabriel90

Panerai
Nå, vad tycker ni om Basel 2017?
Bästa släppen?

Min topp 3 är;

1. Rolex Sky-Dweller 326934
IMG_4798.JPG


Enligt mig en fullträff. Men många verkar tycka att det är patetiskt att Rolex släpper den i stål. För mig blir den "affordable" och förhoppningsvis något som kommer köpas.

2. Patek Philippe Aquanaut Jumbo 5168G
IMG_4800.JPG


Äntligen är tavlan harmonisk. Att index får plats vid datumrutan gör i mina ögon mycket. Sen att den blåa färgen är riktigt bra gör ju inte saken sämre. Tror även 42mm blir en ganska bra storlek. Bara hoppas att PP väljer att släppa den i stål i framtiden.

3. Bell & Ross BR V2-94
IMG_4801.JPG


B&R har aldrig tilltalat mig, men den här gillar jag. Enkel kronograf med skruvade pushers. Men för €3800 så känns den ganska överprisad. Men helt klart en trevlig klocka.
Min lista på bästa släpp skulle nog sett ut såhär:

Rolex, Sky dweller
rolex_04.jpg


Tudor Black Bay G/S
FullSizeRender.jpg


Zenith
cep21_soldier.jpg



Cheers ! :D
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Bättre än befarat! Är inte det rätt billigt med Moser-mått mätt?

Löjligt vacker, i alla fall. Utan tvekan något som jag skulle kunna gå för om jag blev sugen på en klocka som kan passera som både sportig och modernt dressad. Lite svårplacerad i en kategori.
Jo jag tror det är billigt. Lite för stor för mig dock :/ Men du borde helt klart skaffa en som jag kan få kika på :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Den finns även med stängd urtavla får den som föredrar det, även om den du postade också är min klara favorit. Det är något speciellt med färgtonerna både på den här men framförallt Grand Date som Zenith har fått till något otroligt bra.

Här är bilder på de två andra varianterna av Defy och en video där man ser funktionen med 1/100-tidtagningen.

EDIT: Jag älskar såna här videos där man får se hur urverket på ett väldigt Sci-Fi-aktigt sätt smälter samman...mäktigt sanna mina ord :)

EDIT 2: Bild på rotorn som ju är ett mästerverk i sig.

dep21_soldier02.jpg
dep21_soldier03.jpg
dep21_mvmt02.jpg


Den med "stängd" urtavla var ju vansinnigt läcker! Och rotorn... ROTORN!!!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Om jag ska vara helt ärlig är det rätt mycket från Basel som jag gärna skulle prova när de börjar dyka upp beggade. Ingenting som känns som keepers ("nytt från AD") men mycket som känns kul och intressant.
 
Topp