• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2015.

Porsan

Efraim
2-Faktor
Magic Gold har Hublot arbetat med ett par år nu. Enda problemet med magic gold är ju att det inte är guld...

De har även en legering som heter King Gold som består av guld/koppar/platina. Fortfarande lite oklart vad de vill uppnå med den.
Det är väl keramik och "flytande guld" i King Gold, som jag fattat det så är det fortfarande 750ppm guld blandat med keramik och får därför säljas med 18k 750 märkning.
 

joF

Panerai
Någon som vet när Rolex och Tudors nyheter kommer ut än? Jag har fått lite olika svar, allt från maj (vilket redan är för sent :happyhappy:) till september. Tänker främst på Tudor North Flag samt Rolex OP 39 mm.

Idag såg jag t.ex. en nyhet från Tudor, Tudor Fastrider.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hittade ingen bättre tråd att posta i så jag gör en rejäl bump i och med att klockan ändå presenterades på Basel.
Var på Erikson Ur idag och fick chansen att pröva Globemastern i stål. Satt riktigt bra på armen och jag gillar länken med den lite speciella uppdelningen i storlek mellan mitt- och ytterlänkarna. Har inte de exakta måtten men jag tyckte att den påminner lite hur Ingyn ligger mot armen, dvs med en rätt låg profil. Jag tror att den blå tavlan kommer att bli den vassaste, åtminstone bland stålisarna.

IMG_7051.jpg


Den kommer tydligen med tre olika varianter på urverket med skillnaden att rotorn är i antingen stål/guld/platina beroende på modell. Om det är ytterligare skillnader vet jag tyvärr inte. Observatoriet är också i guld på guldvarianten. Sorry för uruselt fokus i bilden.

IMG_7058.jpg


Om jag minns rätt så kommer den någon gång strax efter nyår och stålklockan listar en bit norr om 60´.

IMG_7054.jpg


IMG_7055.jpg




IMG_7050.jpg
 

Genta

Cartier
Hyser en förhoppning om att rose- eller vitguldsvarianten på läderband ska vara lyckad. Och att de sätter ett rimligt pris på den.
 
Topp